• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kommer slÀppa denna om nÄgon Àr sugen
SLA019.
Annons kommer!
8E930F2B-3A78-4FA4-A14A-171C3A1B2399.jpeg
 
Tjenare! Är lite sugen pĂ„ Seiko och undrar egentligen vad som skiljer varianterna? Har ni nĂ„gon tips pĂ„ en första Seiko?
Oj! Den dÀr första frÄgan gÄr inte att besvara av flera skÀl. Seikos modellutbud Àr oöverblickbart pga sin omfattning. Skulle inte förvÄna mig om det sÀljs flera hundra olika modeller globalt sett. DÀremot kan jag ge dig ett tips om var du ska börja leta. Om du har en tajt budget kan du titta pÄ Seiko 5 Sports och hitta nÄt du tycker ser bra ut. Vill du ha en litet mer seriös klocka som tÄl att anvÀndas sÄ tittar du pÄ Prospex-serien dÀr du kan hitta klockor frÄn 4-5000 kr och uppÄt. Fast det allra bÀsta tipset Àr att hÄlla utkik hÀr pÄ Köp & SÀlj efter vad som kommer ut. Om du köper begagnat kan du sÀlja igen utan att just förlora nÄgra större pengar och dÄ kan du testa dig fram. Lycka till!
 
Oj! Den dÀr första frÄgan gÄr inte att besvara av flera skÀl. Seikos modellutbud Àr oöverblickbart pga sin omfattning. Skulle inte förvÄna mig om det sÀljs flera hundra olika modeller globalt sett. DÀremot kan jag ge dig ett tips om var du ska börja leta. Om du har en tajt budget kan du titta pÄ Seiko 5 Sports och hitta nÄt du tycker ser bra ut. Vill du ha en litet mer seriös klocka som tÄl att anvÀndas sÄ tittar du pÄ Prospex-serien dÀr du kan hitta klockor frÄn 4-5000 kr och uppÄt. Fast det allra bÀsta tipset Àr att hÄlla utkik hÀr pÄ Köp & SÀlj efter vad som kommer ut. Om du köper begagnat kan du sÀlja igen utan att just förlora nÄgra större pengar och dÄ kan du testa dig fram. Lycka till!
Tackar :)
 
I dag fÄr Mojiton iklÀ sig ett mesh för extra bling-poÀng (nallat frÄn en Yema). Blev bra, men nÀsta steg blir nog att hitta ett trevligt lÀder till den.
220823 seiko 2.jpg

220823 seiko 3.jpg

220823 seiko 4.jpg
Visst Àr det trevligt med lite bling till sin cocktail:
9E0A958E-C06D-44D1-8EF0-99E8E2FFE75E.jpeg

Är sĂ„ knasigt uddamĂ„tt pĂ„ min (17mm) att jag inte testat pĂ„ ngt annat.
(Riktigt snygga bilder du tagit)
 
Visst Àr det trevligt med lite bling till sin cocktail:
9E0A958E-C06D-44D1-8EF0-99E8E2FFE75E.jpeg

Är sĂ„ knasigt uddamĂ„tt pĂ„ min (17mm) att jag inte testat pĂ„ ngt annat.
(Riktigt snygga bilder du tagit)
Mycket trevligt! Ska leta upp nÄgon fin lÀnk ocksÄ.
AlltsÄ 17mm, sÄ dumt! Jag har en Orient Bambino 36, den har ocksÄ 17mm bandbredd, hopplöst. Kan faktiskt rekommendera att testa en vintage flexlÀnk!
220201 Orient bambino 4s-01.jpeg
 
Helt missat den dÀr
.grymt fin!

Hur upplevs tjockleken? Det enda (förutom priset) som avskrÀcker lite.
Tack! Den Ă€r i vanlig ordning bĂ€ttre i verkligheten, och det gĂ€ller Ă€ven tjockleken tycker jag🙂 den ligger ju pĂ„ 16mm, men glaset utgör typ 2mm, vilket gör att den kĂ€nns lite tunnare Ă€n vad man kan tro. Skulle sĂ€ga att den kĂ€nns rĂ€tt balanserad i proportionerna!
 
Tack! Den Ă€r i vanlig ordning bĂ€ttre i verkligheten, och det gĂ€ller Ă€ven tjockleken tycker jag🙂 den ligger ju pĂ„ 16mm, men glaset utgör typ 2mm, vilket gör att den kĂ€nns lite tunnare Ă€n vad man kan tro. Skulle sĂ€ga att den kĂ€nns rĂ€tt balanserad i proportionerna!

Ja Seiko Ă€r ju grymt duktiga pĂ„ att fĂ„ verkligheten bĂ€ttre Ă€n mĂ„tten 🙂

Tack för svar!
 
Tillbaka
Topp