Lars Strömberg
Basic
PÄ klockan som sÄdan menar du förmodligen. Exaktheten kan jag inte bilddokumentera.Bilder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
PÄ klockan som sÄdan menar du förmodligen. Exaktheten kan jag inte bilddokumentera.Bilder?
Jo jag menar pÄ klockanPÄ klockan som sÄdan menar du förmodligen. Exaktheten kan jag inte bilddokumentera.![]()
Kommer sÄ smÄningom...Jo jag menar pÄ klockan![]()
Hur upplever du stoleken?Denna har suttit pÄ i 2-3 veckor pÄ raken nu.
![]()
Oj! Den dĂ€r första frĂ„gan gĂ„r inte att besvara av flera skĂ€l. Seikos modellutbud Ă€r oöverblickbart pga sin omfattning. Skulle inte förvĂ„na mig om det sĂ€ljs flera hundra olika modeller globalt sett. DĂ€remot kan jag ge dig ett tips om var du ska börja leta. Om du har en tajt budget kan du titta pĂ„ Seiko 5 Sports och hitta nĂ„t du tycker ser bra ut. Vill du ha en litet mer seriös klocka som tĂ„l att anvĂ€ndas sĂ„ tittar du pĂ„ Prospex-serien dĂ€r du kan hitta klockor frĂ„n 4-5000 kr och uppĂ„t. Fast det allra bĂ€sta tipset Ă€r att hĂ„lla utkik hĂ€r pĂ„ Köp & SĂ€lj efter vad som kommer ut. Om du köper begagnat kan du sĂ€lja igen utan att just förlora nĂ„gra större pengar och dĂ„ kan du testa dig fram. Lycka till!Tjenare! Ăr lite sugen pĂ„ Seiko och undrar egentligen vad som skiljer varianterna? Har ni nĂ„gon tips pĂ„ en första Seiko?
TackarOj! Den dÀr första frÄgan gÄr inte att besvara av flera skÀl. Seikos modellutbud Àr oöverblickbart pga sin omfattning. Skulle inte förvÄna mig om det sÀljs flera hundra olika modeller globalt sett. DÀremot kan jag ge dig ett tips om var du ska börja leta. Om du har en tajt budget kan du titta pÄ Seiko 5 Sports och hitta nÄt du tycker ser bra ut. Vill du ha en litet mer seriös klocka som tÄl att anvÀndas sÄ tittar du pÄ Prospex-serien dÀr du kan hitta klockor frÄn 4-5000 kr och uppÄt. Fast det allra bÀsta tipset Àr att hÄlla utkik hÀr pÄ Köp & SÀlj efter vad som kommer ut. Om du köper begagnat kan du sÀlja igen utan att just förlora nÄgra större pengar och dÄ kan du testa dig fram. Lycka till!
Visst Àr det trevligt med lite bling till sin cocktail:I dag fÄr Mojiton iklÀ sig ett mesh för extra bling-poÀng (nallat frÄn en Yema). Blev bra, men nÀsta steg blir nog att hitta ett trevligt lÀder till den.
![]()
![]()
![]()
Mycket trevligt! Ska leta upp nÄgon fin lÀnk ocksÄ.Visst Àr det trevligt med lite bling till sin cocktail:![]()
Ăr sĂ„ knasigt uddamĂ„tt pĂ„ min (17mm) att jag inte testat pĂ„ ngt annat.
(Riktigt snygga bilder du tagit)
Den Àr sjukt bra!Denna har suttit pÄ i 2-3 veckor pÄ raken nu.
![]()
SRQ029 frÄn igÄr. JÀkligt bra pÄ alla plan
![]()
Tack! Den Ă€r i vanlig ordning bĂ€ttre i verkligheten, och det gĂ€ller Ă€ven tjockleken tycker jagHelt missat den dĂ€râŠ.grymt fin!
Hur upplevs tjockleken? Det enda (förutom priset) som avskrÀcker lite.
Tack! Den Àr i vanlig ordning bÀttre i verkligheten, och det gÀller Àven tjockleken tycker jagden ligger ju pÄ 16mm, men glaset utgör typ 2mm, vilket gör att den kÀnns lite tunnare Àn vad man kan tro. Skulle sÀga att den kÀnns rÀtt balanserad i proportionerna!