• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eldor

Omega
Fredagsmys med agent 007 :)
IMG_8776.jpeg
 

SRBOT

Cartier
Kommer bli galen seiko 5 sport SRPD55K1
Seiko king turtle
Eller seiko xks007
Hur fasen ska man bestÀmma sig
.
Sommaren Àr kort.. Dax att ta ett beslut nu sÄ du hinner njuta, sommaren pÄgÄr ju nu.

Jag hade kört pĂ„ King Turtle! Hade min ute till försĂ€ljning men drog tillbaka den dĂ„ jag insĂ„g vilken magisk sommarklocka det Ă€r😊
 

Stenholm13

Cartier
Ni som har haft eller har en sÄnhÀr
SRPD55K1
Hur Àr lÀnken pÄ dom?
Är sugen men kĂ€nns dom inte bara som en fattigare variant pĂ„ skx?
 

Bilagor

  • IMG_7820.jpeg
    IMG_7820.jpeg
    114.1 KB · Visningar: 9

SRBOT

Cartier
Ni som har haft eller har en sÄnhÀr
SRPD55K1
Hur Àr lÀnken pÄ dom?
Är sugen men kĂ€nns dom inte bara som en fattigare variant pĂ„ skx?
Seiko & lĂ€nkar/clasp Ă€r ju ingen dröm oftast. Men jag tkr lĂ€nken pĂ„ denna Ă€r okej! RĂ€tt gedigen & du slipper dykarförlĂ€ngningen som kommer pĂ„ deras divers 😊

Sett till priset skulle jag sÀga att lÀnk & clasp Àr bra! Inte alls sÄ rasslig som pÄ SKX
 

Stenholm13

Cartier
Seiko & lĂ€nkar/clasp Ă€r ju ingen dröm oftast. Men jag tkr lĂ€nken pĂ„ denna Ă€r okej! RĂ€tt gedigen & du slipper dykarförlĂ€ngningen som kommer pĂ„ deras divers 😊

Sett till priset skulle jag sÀga att lÀnk & clasp Àr bra! Inte alls sÄ rasslig som pÄ SKX
Nu Ă€r jag Ă€ndĂ„ bara sugen pĂ„ king turtle😂
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
SÄg denna under en rundtur i Rödbergsfortet idag, magisk!

20230520_135040.jpg
De dÀr Àr grymma, hade gÀrna burit ett armbandsur med liknande tavla, typsnitt och visare. Finns ju lite historia med de hÀr portabla kronometrarna - de första lanserades inför OS 1964 i Tokyo. Senare köptes de in av försvarsmakten.
 

Dollar

Omega
2-Faktor
Kammade hem denna.

Seiko 8F32-0049​


Behöver byta batteriet och programmera om kalendern, men det blir en intressant klocka till samlingen.

Sorry för dÄlig bild
 

Bilagor

  • A429A678-C993-4057-9260-41AD950DE29E.jpeg
    A429A678-C993-4057-9260-41AD950DE29E.jpeg
    400 KB · Visningar: 6

rickards

Rolex
2-Faktor
Ni som har haft eller har en sÄnhÀr
SRPD55K1
Hur Àr lÀnken pÄ dom?
Är sugen men kĂ€nns dom inte bara som en fattigare variant pĂ„ skx?
KvalitetskÀnslan Àr bra och urverket Àr bÀttre Àn det gamla hÀrket i SKX007. Dock sÄ tycker jag en SKX007 pÄ rasslig Jubilee Àr mycket roligare dÄ det Àr en klassisk modell med skön kÀnsla och charm, Àven om det kanske inte Àr det förnuftiga valet pÄ pappret.
 
Topp