Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄlde min första, Ängrade mig och köpte en annan likadan. Ordningen ÄterstÀlld.
Vad materialet pÄ seikos bezels Àr ska jag lÄta vara osagt, men nog kan man vÀl göra repor pÄ keramik ocksÄ om man Àr oförsiktig?Seiko och bezels⊠NÄgra modeller har keramiska ringar. King Turtle till exempel. Om man gÄr upp i prisnivÄerna finner man modeller som ser ut som om att ringarna Àr keramiska. Tom i recensioner pÄ nÀtet sÄ nÀmns att de Àr keramiska. Men sÄ kommer nÄgon pÄ att man minsann har fÄtt en repa pÄ ringen. Letar man nÀmns inget frÄn Seikos hÄll kring materialet. NÄgon frÄgar Seiko direkt, och efter mÄnga vÀndor kommer det fram att det inte Àr keramik.
1. Varför Àr man dÄ hemlig med materialet? Om man nu tycker det Àr bÀttre med mÄlat stÄl kan man vÀl sÀga det?
2. Varför Ästadkomma en ring som ser exakt ut som keramik som alla tror Àr keramik men som inte Àr det?
3. Man införde ju keramisk ring pÄ MM300 till slut och gjorde ett nummer av det. Talar ju emot att man skulle se nackdelar med matrialet?
Tycker sjÀlv att det Àr extremt praktiskt med en ring som inte repas.
Finnsv sĂ€kert exempel, men rejĂ€lt mycket svĂ„rare Ă€n en mĂ„lad metallringâŠVad materialet pĂ„ seikos bezels Ă€r ska jag lĂ„ta vara osagt, men nog kan man vĂ€l göra repor pĂ„ keramik ocksĂ„ om man Ă€r oförsiktig?
Ser att du ocksĂ„ har en SLA055. Ăr boetten pĂ„ din nya GMT och SLA055 identisk? Passar lĂ€nken pĂ„ din GMT till SLA055?Visst Ă€r den sjukligt bra? SuverĂ€n storlek, plattare och glĂ€nser fint med ringen. Liiiite starkare lume kunde det vara bara.
BĂ„da varianterna existerar. Vissa seikomodeller (exempelvis "MM200") har de i mitten, andra ("Turtle t.ex.) har de i ytterkant.Hej!
Har nyligen inköpt en beg Seiko Solar Speedtimer och behöver förlÀnga lÀnken.
Den verkar ha lösningen âpin & collarâ för att koppla lĂ€nkbitar. Har kollat en del videor pĂ„ youtube och triixat lite och Ă€nda sĂ€ttet jag kan fĂ„ ihop det Ă€r om jag sĂ€tter kragen i hĂ„let pĂ„ mittlĂ€nken.
Men ser pÄ flera videor att den ska sitta i yttre hÄlet pÄ lÀnkbiten. NÄgon som har erfarehet av detta, Àr det normalt att kragen (collar) sitter i mittlÀnken?
Tacksam för svar
Ok! Tack för svarBÄda varianterna existerar. Vissa seikomodeller (exempelvis "MM200") har de i mitten, andra ("Turtle t.ex.) har de i ytterkant.