• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20230615_143938.jpg

Knep denna. Äntligen keramisk ring. KĂ€nns som min gamla mm300 men bekvĂ€mare

Vad tycker ni?
IMG_1200.jpeg

Tack för inspelen. Jag har som sagt haft flera MM300s. Verken Àr sÄklart finare i dessa, men jag kom aldrig överens med formen. För topptung hög hög, sen kÀndes urtavlan för liten. Denna rÀttar till allt detta. Lumen Àr nÄgot sÀmre noterar jag dock.

En fundering - 6R-verket fÄr ju otroligt mycket dÄlig press i olika forum. Typ skrÀp... Sen undrar jag ju i sÄ fall varför en tillverkare som Seiko som trycker pÄ hur driftsÀkra de Àr skulle acceptera ett verk som det bara Àr problem med? Era erfarenheter?

Tack för inspelen. Jag har som sagt haft flera MM300s. Verken Àr sÄklart finare i dessa, men jag kom aldrig överens med formen. För topptung hög hög, sen kÀndes urtavlan för liten. Denna rÀttar till allt detta. Lumen Àr nÄgot sÀmre noterar jag dock.

En fundering - 6R-verket fÄr ju otroligt mycket dÄlig press i olika forum. Typ skrÀp... Sen undrar jag ju i sÄ fall varför en tillverkare som Seiko som trycker pÄ hur driftsÀkra de Àr skulle acceptera ett verk som det bara Àr problem med? Era erfarenheter?
Det enda 6r jag Àgt brakade samman, men det Àr nog inget dÄligt urverk egentligen. Det jag vÀnder mig emot Àr prisnivÄn. För inte alls mÄnga Är sedan kunde man fÄ en klocka med 6r15 för 3-5 tusen. Nu fÄr man betala up mot 20 000 för ett 6r3x. Jag upplever det inte som ett urverk i den prisklassen, vilket Àr anledning att jag aldrig kommer att köpa en ks-nyutgÄva, trots att jag tycker de senaste Àr jÀttefina. Det Àr vÀl iofs en frÄga om seikos nya trista strategi? Med allt det sagt, Àr jag en glad amatör, den nya uppdateringen kanske Àr ett under av ingenjörskonst, vad vet jag?

Har nu haft min SPB383 i en vecka och Àr otroligt nöjd. Riktigt bra finish, keramiskt insert, perfekt storlek, tre dygns gÄngreserv och förbaskat trevlig att titta pÄ. Kort sagt, en riktig fulltrÀff!
IMG_6861.jpeg
Visst Àr den sjukligt bra? SuverÀn storlek, plattare och glÀnser fint med ringen. Liiiite starkare lume kunde det vara bara.

IMG_1200.jpeg

Tillbaka
Topp