• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
SRP775, modellen som tog in mig i klocktrÀsket. :)
9C1AADAF-66CA-4B1A-AD2C-F4908308F75C.jpeg
 

Stenholm13

Cartier
NÄgon som har en sÄn hÀr? Eller har haft?
SPB151J1
PĂ„ bilder sĂ„ ser den mycket större ut Ă€n turtle, men lĂ€ser man specsen sĂ„ Ă€r den mindre? Ni som haft eller har den, hur upplevs den pĂ„ armen? Dela gĂ€rna nĂ„gon bild om ni har😊
 

Bilagor

  • IMG_0171.jpeg
    IMG_0171.jpeg
    104.7 KB · Visningar: 6

silverado

Breitling
Vad kan man förvÀnta sig av ett Seiko-urverk i gÄngreserv? Har en SPB383 som jag upplever har klen gÄngreserv jÀmfört med min Aquaracer.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
NÄgon som har en sÄn hÀr? Eller har haft?
SPB151J1
PĂ„ bilder sĂ„ ser den mycket större ut Ă€n turtle, men lĂ€ser man specsen sĂ„ Ă€r den mindre? Ni som haft eller har den, hur upplevs den pĂ„ armen? Dela gĂ€rna nĂ„gon bild om ni har😊
Jag har en King turtle och en Willard. Willard upplevs som mindre tycker jag.
 

Hunter

Cartier
NÄgon som har en sÄn hÀr? Eller har haft?
SPB151J1
PĂ„ bilder sĂ„ ser den mycket större ut Ă€n turtle, men lĂ€ser man specsen sĂ„ Ă€r den mindre? Ni som haft eller har den, hur upplevs den pĂ„ armen? Dela gĂ€rna nĂ„gon bild om ni har😊

Har en SLA051J1 som Àr nÄgon mm större.
Mina handleder mÀter 20 cm i omkrets
BÀr SLA051J1 utan att mÀrka att jag har klockan pÄ mig.
GÄ in pÄ Seikos webb sÄ ser du skillnaden avseende mÄtt pÄ de bÄda klockorna.
 

NiceTunaMan

Breitling
Antar att du menar de traditionella raka seikostiften utan axlar som sitter pÄ de flesta dykaruren?
För klockarmband som ej Àr kompatibla med Seiko fat bars kan jag varmt rekommendera nedanfat/slim variant:
 

Hunter

Cartier
För klockarmband som ej Àr kompatibla med Seiko fat bars kan jag varmt rekommendera nedanfat/slim variant:
Tack för tips!
 
Content.
Jag och 17-Äringen gick till KlockmÀster Globen innan de stÀngde i somras. Han skulle för sin första lön köpa sig en redig klocka. Han hittade ingen som han gillade bÀttre Àn den vintage 6308-8010 som han redan hade sÄ jag övertalade honom att byta glas pÄ den. Blev som misstÀnkt en fantastisk skillnad. TyvÀrr Àr lÀnken lite för kort och vi letar med ljus och lykta efter en, som Àr sÄ nÀra originalet som möjligt, att ersÀtta den med.
6308-8010:
1000004184.jpg


SjÀlv kunde jag, vid samma besök, inte lÄta bli att prova en Speedtimer vilken jag blev vÀldigt förtjust i men jag fegade ur för priset. Efter den dagen kunde jag dock inte sluta tÀnka pÄ hur bra den klockan satt. Till slut ropade jag hem en frÄn Buyee och nu har jag vÀldigt svÄrt att ge nÄgot annat ur handledstid. Looken, hur den sitter, safirglaset och lÀnken Àr dess frÀmsta egenskaper. LÀsbarheten Àr dess sÀmsta. Den smala minutvisaren blir omöjlig att urskilja över subdialsen i dunkelt ljus. Detta Àr till trots Àr jag förÀlskad.
SBDL085:
1000004178.jpg
 
Senast Àndrad:

rickards

Rolex
2-Faktor
Den hÀr dök upp i flödet imorse, hade förbigÄtt mig. Tycker det var den snyggaste fÀrgsÀttningen hittills. SSC911P1.

Edit. TĂ€nkte det va samma klocka som SSC813P1 och gĂ€nget, men sĂ„g ju nu att det Ă€r en lite större variant med lite annan design pĂ„ fler detaljer. Men snygg hur som helst tycker jag 🙂
1000009732.jpg
 
Senast Àndrad:
Den hÀr dök upp i flödet imorse, hade förbigÄtt mig. Tycker det var den snyggaste fÀrgsÀttningen hittills. SSC911P1.

Edit. TĂ€nkte det va samma klocka som SSC813P1 och gĂ€nget, men sĂ„g ju nu att det Ă€r en lite större variant med lite annan design pĂ„ fler detaljer. Men snygg hur som till tycker jag 🙂
1000009732.jpg
Den Ă€r riktigt snygg. Det trĂ„kiga Ă€r bara att jag aldrig gillar kronografer pĂ„ mig sjĂ€lv av nĂ„gon anledning. Dykare 100%, vintage sport-/dressur ligger mig varmt om hjĂ€rtat och Ă€ven haft nĂ„gra fieldwatches som jag tyckt om. Men kronografer blir snygga pĂ„ bild men trĂ„kiga pĂ„ handleden hos mig. Snyggt pĂ„ andra dock 😇😁
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Den Ă€r riktigt snygg. Det trĂ„kiga Ă€r bara att jag aldrig gillar kronografer pĂ„ mig sjĂ€lv av nĂ„gon anledning. Dykare 100%, vintage sport-/dressur ligger mig varmt om hjĂ€rtat och Ă€ven haft nĂ„gra fieldwatches som jag tyckt om. Men kronografer blir snygga pĂ„ bild men trĂ„kiga pĂ„ handleden hos mig. Snyggt pĂ„ andra dock 😇😁
Är beredd att hĂ„lla med, sjĂ€lv uppskattar jag lĂ€sbarheten hos dykare, har en tendens att tycka det blir lite rörigt m en kronograf pĂ„ handleden Ă€ven om det Ă€r snyggt.
 

Stenholm13

Cartier
Nu blev jag lite nyfiken pÄ SNE569P1
NĂ„gon som har? Eller har haft? Åsikter? Kanske vill sĂ€lja😂
 

Bilagor

  • IMG_0235.jpeg
    IMG_0235.jpeg
    38.6 KB · Visningar: 9

Psykel

Patek
Tror vi det kan dyka upp nÄt nytt med 5K65-verket i Är? RÀtt exakt ett Är sen enda modellen hittills med Seikos solar-drivna "true GMT" quartzverk dök upp, GMT-Sumon.
Tror det verket har grymt stor potential! Skulle gÀrna se det i en slimmad, elegant Presage pÄ under 40mm.
 
Topp