• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag letar efter en snygg Seiko kronograf som faktiskt finns tillgÀnglig. Dom jag har gillat Àr ju flera Är gamla som man inte kan klicka hem enkelt. NÄgon som har nÄgot förslag pÄ snygg kronograf?

Har funderat pÄ att slÄ till pÄ en SBBN015 ett tag. Speciellt nu i tider med skatteÄterbÀring mm. Priserna varierar frÄn ca 7000 och uppÄt 12000. Vad Àr skillnaden om jag t.ex. köper via Titanesque pÄ tradera och seiyajapan (som Àr lite dyrare) osv. Vad rekommenderar ni?
Skillnad pÄ varan Àr det ju inte, men man bör ju alltid handla av en erkÀnt bra handlare som Àr AD, vilket varken Seiya ekker titanesque Àr. Jag hade kontaktat Higuchi alternativt köpt lokalt (om det finns nÄgra kvar i Sverige vilket jag inte tror det gör).

Har funderat pÄ att slÄ till pÄ en SBBN015 ett tag. Speciellt nu i tider med skatteÄterbÀring mm. Priserna varierar frÄn ca 7000 och uppÄt 12000. Vad Àr skillnaden om jag t.ex. köper via Titanesque pÄ tradera och seiyajapan (som Àr lite dyrare) osv. Vad rekommenderar ni?
Tog min frÄn WatchUSeek frÄn Holland. I nyskick och gav 850$. Ett sÀtt.

Skillnad pÄ varan Àr det ju inte, men man bör ju alltid handla av en erkÀnt bra handlare som Àr AD, vilket varken Seiya ekker titanesque Àr. Jag hade kontaktat Higuchi alternativt köpt lokalt (om det finns nÄgra kvar i Sverige vilket jag inte tror det gör).

Ser att du Àr frÄn Göteborg. Finns det nÄgon ÄterförsÀljare i omrÄdet som du skulle rekommendera att man kontaktar? ;)

NÄgon som funderar pÄ en SBDC027 ? Som Sumon men med retrodoftande vridring, tavla och visare. Har helt missat den.

83887a942cacbbe6dac3f717805a596e.jpg

Japp, köpte en idag :) (mer skattepengar tillbaka Àn jag trott).

Ser att du Àr frÄn Göteborg. Finns det nÄgon ÄterförsÀljare i omrÄdet som du skulle rekommendera att man kontaktar? ;)
Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg sÀljer SEIKO, men de har inga inne och generalagenten har det inte heller. Du kan ju testa ringa Klockmaster FÀltöversten eller Globen, men har de den inte pÄ hyllan sÄ Àr det nog kört. Higuchi Àr bra dÀremot. Har handlat av honom flera gÄnger.

Japp, köpte en idag :) (mer skattepengar tillbaka Àn jag trott).
Andra gÄnger gillt? :)

Fick hem min fifty phantoms of seiko idag. Är positivt överraskad över kvalitetskĂ€nslan. Har vĂ€l sett bĂ€ttre lĂ€nkar men för priset Ă€r det helt ok. Lume och bezel Ă€r bra! VĂ€ldigt nöjd :)

image.jpg

ImageUploadedByTapatalk1433959024.906683.jpg

NyförvÀrvet SSB047J1. Billig kronograf med kvalitétskÀnsla dÀrefter, men ser ÀndÄ ok ut tycker jag:) InvÀntar ett lÀderband som nog kommer höja kÀnslan.
Cool! Har varit sugen. Du borde testa sÀtta pÄ ett superoyster. Borde ju passa om bandbredden Àr 22mm och om du behÄller ÀndlÀnkarna. :)

Cool! Har varit sugen. Du borde testa sÀtta pÄ ett superoyster. Borde ju passa om bandbredden Àr 22mm och om du behÄller ÀndlÀnkarna. :)

Bra idĂ©! Men finns SO med vikta lĂ€nkar? Är ju inte vanliga pins i det hĂ€r bandet utan "hakar" man skjuter in i bandet.. Du förstĂ„r vad jag menar:)

Bra idĂ©! Men finns SO med vikta lĂ€nkar? Är ju inte vanliga pins i det hĂ€r bandet utan "hakar" man skjuter in i bandet.. Du förstĂ„r vad jag menar:)
Yobokies Ă€ndlĂ€nkar Ă€r vikta. Kan ju inte garantera att de lĂ€nkarna passar dina Ă€ndlĂ€nkar, men det borde gĂ„, om inte annat efter att man filat lite pĂ„ Ă€ndlĂ€nkarna. Äger tyvĂ€rr inget SO just nu som jag kan skicka sĂ„ du kan testa.

Tillbaka
Topp