• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tycker inte du ska satsa pÄ 012:an. Du ska ha en SBBN015 istÀllet/ocksÄ. Tonfisken Àr riktigt hÀftig och ger dig inte riktigt samma feeling som mm300 gör, men nÄt Ät det hÄllet. DÀr har du Äterigen en klocka som levererar mycket pang för dina surt förvÀrvade pengar. Utan att ha 012:an att jÀmföra med i handen sÄ skulle jag ÀndÄ drista mig till att sÀga att jag skulle Àta upp min gamla mössa om sbbn015 inte ger dig mer klocka per krona Àn 012:an gör.
Att den Àr quarz Àr coolt faktiskt. Passningen mellan sekundvisare och index Àr 100%. Grym klocka.
Skulle vilja slÄ ett slag för kombon Tuna + 012. Har aldrig varit nöjdare Àn med dem i lÄdan. Att SBBN017 Àr mer för pengarna tÀnker jag inte sÀga emot Àven om jag aldrig hÄllt i en. Skulle gÀrna ha en 01a för att para upp 12an. Finns förstÄs en hel del annat som skulle kunna komplettera dem bra ocksÄ. HÀrligt med dykarsÀsong Àr det iaf :)

InsÄg just att jag helt glömt bort att lÀgga upp en wristshot pÄ senaste tillskottet! Det mÄste ÄtgÀrdas.

zbOGMrX.jpg

Är riktigt sugen pĂ„ en Sarb nu till sommaren och som min första mekaniska klocka! Hur kĂ€nns lĂ€nken pĂ„ denna?

MM300 ser sÄÄÄ grymt cool och bra ut, men jag tror att den skulle se groteskt överdimensionerad ut pÄ min handled (har ÀndÄ 18 cm).

FrÄn Higuchi. Skickade nÄgra frÄgor via webbformulÀret. 1900 spÀnn inkl frakt.
Tror du kanske kan komma lite billigare undan om du letar lite mer Àn jag...

Tack! Vart smÄsugen pÄ det utförandet lÀnge. Kul med nÄt som sticker ut lite frÄn standardvarianterna. :)

Kul! Har lÀnge funderat pÄ att köpa en sÄdan och byta till ett vanligt 007-inlÀgg och svarta visare.

Skulle bli fett nice! :cool:

Intressant lÀsning om Seiko,

"What many will probably not know is that Seiko is a billion-dollar behemoth brand name and that revenue from its watch business accounted for only around 11% of the entire Group’s business (based on its 2013 financial results). The entire Seiko Group has a combined turnover of more than US$10 billion and its overall staff strength is in the region of 87,000. The diverse Seiko Group of companies have business activities in the design, manufacture and sale of electronic devices, watches and clocks, jewellery, computer peripherals, semiconductors, ophthalmic lenses and golf clubs, information technology-related equipment including the provision of sensing and industrial solutions.
Two of the Group’s companies, Seiko Holdings Corporation and Seiko Epson, are listed on the Tokyo Stock Exchange and both are components of the Nikkei indexes. What’s more, visitors to the main shopping district in Ginza, Tokyo, Japan will not miss an iconic landmark – the Ginza Wako department store which retails luxury goods. This famous store is also part of the Seiko Group..."

http://en.worldtempus.com/article/industry-news/seiko-seiko-s-world-class-heritage-2449430

TÀnkte höra om det Àr nÄgon hÀr som har nÄgot bra tips pÄ alternativ till lÀnk pÄ tingesten nedan?
Det skulle vara kul med nÄgot att variera med, och spara pÄ lÀnken;)
Det Àr ju ganska lÄnga bandhorn sÄ risken Àr ju stor att det blir en jÀtteklyfta mellan bandstift och boett, vilket jag helst vill undvika.
SÄ alla tips Àr varmt vÀlkomna:D
423633-3.jpg

TÀnkte höra om det Àr nÄgon hÀr som har nÄgot bra tips pÄ alternativ till lÀnk pÄ tingesten nedan?
Det skulle vara kul med nÄgot att variera med, och spara pÄ lÀnken;)
Det Àr ju ganska lÄnga bandhorn sÄ risken Àr ju stor att det blir en jÀtteklyfta mellan bandstift och boett, vilket jag helst vill undvika.
SÄ alla tips Àr varmt vÀlkomna:D
423633-3.jpg
Hade en SBGA003 och körde den delvis pÄ lÀder. SÄg ingen störande glipa alls. Den har samma boett (fast Àr kanske liiite tunnare).

Hade en SBGA003 och körde den delvis pÄ lÀder. SÄg ingen störande glipa alls. Den har samma boett (fast Àr kanske liiite tunnare).
Eftersom jag inte har klockan (Àn) sÄ Àr det ju bilder jag tittar pÄ, pÄ vissa bilder sÄ ser bandhornen nÄgot lÀngre ut Àn pÄ andra bilder.....antagligen en vinsylla:confused:
Gött att du inte tycker att glipan var störande, för jag tror den skulle passa bra pÄ lÀder :woot:

Är lite sugen pĂ„ att klicka hem en sarb065, men Ă€r lite osĂ€ker pĂ„ vartifrĂ„n jag ska bestĂ€lla den. Seiyajapan verkar vara billigast med 390$ men lĂ€ste i nĂ„gon trĂ„d hĂ€r att man kan fĂ„ tullavgifter pĂ„ upp till 25%. Creationwatches ligger pĂ„ 4000 kr men dĂ€r riskerar man vĂ€l samma tullavgifter? Vart har ni andra bestĂ€llt era och hur har det gĂ„tt? :)

Eftersom jag inte har klockan (Àn) sÄ Àr det ju bilder jag tittar pÄ, pÄ vissa bilder sÄ ser bandhornen nÄgot lÀngre ut Àn pÄ andra bilder.....antagligen en vinsylla:confused:
Gött att du inte tycker att glipan var störande, för jag tror den skulle passa bra pÄ lÀder :woot:
Tycker de Àr för tunga för lÀder.

Är lite sugen pĂ„ att klicka hem en sarb065, men Ă€r lite osĂ€ker pĂ„ vartifrĂ„n jag ska bestĂ€lla den. Seiyajapan verkar vara billigast med 390$ men lĂ€ste i nĂ„gon trĂ„d hĂ€r att man kan fĂ„ tullavgifter pĂ„ upp till 25%. Creationwatches ligger pĂ„ 4000 kr men dĂ€r riskerar man vĂ€l samma tullavgifter? Vart har ni andra bestĂ€llt era och hur har det gĂ„tt? :)

Trestade en SARB065 pÄ Magnussons Ur för tvÄ/tre veckor sedan. Den var inte alls sÄ hög som jag trodde, riktigt djÀvla fin. Urtavlan Àr superschysst. Kommer inte ihÄg vad den lÄg pÄ i pris (dÄ kan man ju frÄga sig varför jag ens svarar ...), men jag har för mig runt 4500. Köp den i Sverige sÄ vet du var totalen landar pÄ.

Trestade en SARB065 pÄ Magnussons Ur för tvÄ/tre veckor sedan. Den var inte alls sÄ hög som jag trodde, riktigt djÀvla fin. Urtavlan Àr superschysst. Kommer inte ihÄg vad den lÄg pÄ i pris (dÄ kan man ju frÄga sig varför jag ens svarar ...), men jag har för mig runt 4500. Köp den i Sverige sÄ vet du var totalen landar pÄ.

Var inne dÀr idag och testade den faktiskt, dÀrför jag Àr sÄ sugen pÄ att köpa den. Riktigt schysst var den! Dom tog 6000 för den vilket kÀnns lite vÀl saftigt. Kollade runt lite mer nyss och sÄg att uret.se tog 5000, kÀnns som lite mer trygghet Àn en japansk handlare iaf.

Varför inte seiko3s store pÄ rakuten. Brukar bli billigare Àn alla ovanstÄende alternativ trots moms.
http://global.rakuten.com/en/store/seiko3s/item/sarb065/
336 usd
Jag har köpt dÀrifrÄn flera gÄnger

Är riktigt sugen pĂ„ en Sarb nu till sommaren och som min första mekaniska klocka! Hur kĂ€nns lĂ€nken pĂ„ denna?
Jag tycker lÀnken Àr bra faktiskt. Den Àr inte supertight men klart godkÀnd. Det finns ocksÄ en liten tendens till rassel vid spÀnnet, men har man den pÄ sig sÄ mÀrks det bara om man skakar pÄ armen. Inget som jag tÀnker pÄ egentligen.
VÀlgjord och sitter skönt.

StÀmmer det att skywatches inte skickar seiko klockor till EU?

Har redan skickat ivÀg en bestÀllning nÀr jag sÄg de.. Antar att pengarna endast gÄr i retur utan klocka :(

Tillbaka
Topp