• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den hÀr vore vÀl nÄgot för dig @Gummo ?;)
image.jpg

http://www.thewatchsite.com/8-seiko...9-reduced.html#/forumsite/20630/topics/172058
Bara gÄ in och tokpruta lite.
Brutalchansning att köpa den. Finns ju inga delar kvar. Dyr chansning.
Edit: Utbytt urverk ser jag nu.

Inte försent. Finns pÄ grisbukten. Jag Àr med.
Problemet Àr att det tar sÄn satans tid. Om klockan kostar 6000kr sÄ fÄr man nÀstan vara 20 pers sÄ det ska vara vÀrt det ekonomiskt. DÄ tar det nÀstan ett halvÄr innan klockan gÄtt runt. PÄ den tiden hinner man ju bli frustrerad nog att köpa en sjÀlv istÀllet.

Problemet Àr att det tar sÄn satans tid. Om klockan kostar 6000kr sÄ fÄr man nÀstan vara 20 pers sÄ det ska vara vÀrt det ekonomiskt. DÄ tar det nÀstan ett halvÄr innan klockan gÄtt runt. PÄ den tiden hinner man ju bli frustrerad nog att köpa en sjÀlv istÀllet.
Ja den lÀr ju inte vara svÄrsÄld sÄ man kanske lika gÀrna kan ta en sjÀlv

TÄlamod Àr en fiskares bÀsta vÀn!
Man skulle kunna vara 15 pers, plus att tiden gÄr snabbare Àn man tror :)

Hur som helst Àr det en snygg och hÀftig klocka!

Efter att ha haft ett par enkla quartz ur, dÀr favoriten varit noname i titan och lÀder, sÄ köpte jag mig nyligen en SNZF17K1 "seaurchin", lite som ett test om jag gillar en automat och lÀnk, det gjorde jag, Àven om jag helst skulle vilja ha nÄgot i titan (tex SBDC007).
DÀrefter kunde jag inte hÄlla mig ifrÄn köp knappen sÄ det blev en ny SNZF17J2 ifrÄn Titanesque pÄ tradera och en SNK809K ifrÄn köp och sÀlj hÀr pÄ ks. 809an gillar jag nog mest för storleken och nato sÄ slipper jag metall mot handleden. SNZF17J2 Àr ju ny och ser hur fin ut som helst, men gummiarmbandet Àr lite stelt.
3.png
Untitled.png
Untitled2.png

HĂ€r har jag en kronograf frĂ„n 1982 i ĂŒber-bra skick! Riktigt stolt över den.

wbHYpO2.jpg
7a28, snygg! VÀrldens första analoga kvartskronograf, prisvÀrda, överarbetat urverk. Eftertraktade de dÀr och ovanliga, men det vet du vÀl. FÄr lite Zenith Deluca feeling över den dÀr. :)

Tillbaka
Topp