• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Om det var Tuna tisdag, sÄ Àr det Monster Onsdag
P7010814.jpg

//Bosse

Han svarar ju inte ens! MÄste finnas nÄt annat plejs:)
? Han han alltid svarat pÄ mina mess. PMa honom pÄ SCWF eller WUS. Alternativet Àr ju att bestÀlla via Klockmaster, det fungerar sÀkert ocksÄ. Ett visarset brukar kosta max 300kr inkl frakt.

? Han han alltid svarat pÄ mina mess. PMa honom pÄ SCWF eller WUS. Alternativet Àr ju att bestÀlla via Klockmaster, det fungerar sÀkert ocksÄ. Ett visarset brukar kosta max 300kr inkl frakt.
Ska göra det! KlockmÀster i FÀltan krÀvde att man lÀmnade in klockan för visarbyte. VÀrsta RolexADfasonerna:)

Hade nÀstan glömt bort hur skönt TF retrorubber var och hur snyggt luggarna fylls.
image.jpg
Det Àr riktigt nice! Fick dock vÀrmeutslag nÀr jag hade det gummit under sommaren.

Man behöver faktiskt inte ens ha den tjocka varianten för att fylla hÄlrummet pÄ mm300.

Jag körde platta versionen till mm300 och tjockisversionen till Sumon.

Grrrr! V29 lÀmnar jag ivÀg min SBDX001 pÄ ruckning. Trist! Blir av med klockan minst 3 veckor. StÀllde om klockan för tvÄ veckor sen, ligger 90 sek före :( VÀrst har den legat ca. 240 sek.

Kul att SBDX001 har ökat pÄ kort tid. MÄnga som har köpt ser man pÄ forumet!

Grrrr! V29 lÀmnar jag ivÀg min SBDX001 pÄ ruckning. Trist! Blir av med klockan minst 3 veckor. StÀllde om klockan för tvÄ veckor sen, ligger 90 sek före :( VÀrst har den legat ca. 240 sek.

+6,4spd. FörstÄr om det Àr störande men det Àr inom specifikationerna. Urverket kan dock prestera mycket bÀttre och förhoppningsvis fÄr du tillbaka en klocka som hÄller tiden vÀldigt bra. :)

Min tickar pÄ 6 s/d ocksÄ men sÄ förbannat stabilt att jag frÄgade urmakaren i Globen, som jag vet öppnat sin egna, om han kunde "trimma" den lite. Han skrattade bara Ät mitt sekundjagande :rolleyes:.
Var skickade du din?

Min tickar pÄ 6 s/d ocksÄ men sÄ förbannat stabilt att jag frÄgade urmakaren i Globen, som jag vet öppnat sin egna, om han kunde "trimma" den lite. Han skrattade bara Ät mitt sekundjagande :rolleyes:.
Var skickade du din?

Jag kommer lÀmna min till Globen! De skickar till Norge som vidare skickar till Japan.
Är det vĂ€rt? 6sek lĂ„ter inte mycket. Men jag reagerar pĂ„ att den tickar fel. LĂ„t sĂ€ga att jag inte gör nĂ„got pĂ„ flera mĂ„nader sĂ„ ligger den fem minuter före :/ Fast det kanske Ă€r charmen med automatiska ur.

+6,4spd. FörstÄr om det Àr störande men det Àr inom specifikationerna. Urverket kan dock prestera mycket bÀttre och förhoppningsvis fÄr du tillbaka en klocka som hÄller tiden vÀldigt bra. :)

Jag hoppas pÄ det jag med! Vad tror du, Àr det vÀrt? 6sek Àr inte fasligt mycket. Vad hade du gjort?

Jag kommer lÀmna min till Globen! De skickar till Norge som vidare skickar till Japan.
Är det vĂ€rt? 6sek lĂ„ter inte mycket. Men jag reagerar pĂ„ att den tickar fel. LĂ„t sĂ€ga att jag inte gör nĂ„got pĂ„ flera mĂ„nader sĂ„ ligger den fem minuter före :/ Fast det kanske Ă€r charmen med automatiska ur.

Jag hoppas pÄ det jag med! Vad tror du, Àr det vÀrt? 6sek Àr inte fasligt mycket. Vad hade du gjort?
Jag bestÀmde mig för att vÀnta tills det Àr servicedags för den men jag förstÄr dig, 6 s Àr liite för mycket för mig. Speciellt nÀr man vet att den presterar sÄ pass bra. Som sagt, spelar ingen roll vad jag gör med den eller hur den ligger ner, stadigt 6s/d.

Äh, jag hade skitit i det alternativt bett nĂ„gon att göra det lokalt, eller gjort det sjĂ€lv. Att rucka en klocka Ă€r inte sĂ„Ă„Ă„ svĂ„rt. Det jobbiga Ă€r att plocka isĂ€r/ihop den. Det behövs ju inga specialverktyg, men lite pilligt Ă€r det ju sĂ„klart.

Min gick +4spd vilket jag tyckte var OK. GÄr din +6spd sÄ kan du ju stÀlla den en minut efter och korrigera efter tvÄ veckor. DÄ hÄller du dig inom +-1 min.

FrÄgan Àr ju hur petig och tÄlmodig man Àr samt vad man har för andra klockor. Klart vÀrt att fÄ tillbaka den runt +-0spd om det Àr gratis, men samtidigt trÄkigt att vara utan badklockan under sommaren.

Shit! Jag har lyckats fÄ kondens i min Seiko 6309... RÀcker det med att öppna boetten och vÀdra ut eller mÄste den lÀmnas in?

Shit! Jag har lyckats fÄ kondens i min Seiko 6309... RÀcker det med att öppna boetten och vÀdra ut eller mÄste den lÀmnas in?
Omöjligt att veta. Det beror ju pÄ hur mycket fukt som kommit in. Det bÀsta Àr om du kan plocka ut urverket och lÀgga det pÄ tork. kan du öppna boetten sÄ borde du Àven kunna göra det.

Edit: BÀst Àr sjÀlvklart att lÀmna in den men det förutsÀtter att den som tar emot den sÀtter igÄng med arbetet direkt.

Tillbaka
Topp