• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den blÄ finns vet jag. Den röda vete 17.
Du tÀnker inte pÄ SBBN021? Den Àr jag halvt som halvt pÄ jakt efter. Tycker denna ser lite fel ut. Ser ut att vara en ebay moddad sbbn013.
SÄhÀr tycker jag en blÄ skall se ut :)
SBBN021_1.jpg

Senast Àndrad:
Straight outta Japan!

Nu har jag fem tonfiskburkar, behöver bara en till för att fylla lÄdan. Kom gÀrna med tips.

Ur Ärets sortiment (exkluderat de du redan köpt) skulle jag personligen ta SBBN027 eller SBDX013.
6159-7010 vore sÄklart pricken över i men Àr ju inte helt enkel att hitta kanske :) Tycker ocksÄ att den blÄ SBBN021 skulle komplettera din vita delfin pÄ ett förnÀmligt vis.

EO5gTk8.jpg

Wb40Cjt.jpg

Straight outta Japan!

Sbbn037

Riktigt fin blÄtuna. Vridringen Àr nÄge slags lackad sÄ den varierar i fÀrg. FrÄn svart till ljusblÄ.
Ute i skuggan Ă€r den svart. Men inne nĂ€r man kollar pĂ„ shrek blir den metalliskt ljusblĂ„. Även tavlan har lite stuns i sig.

Nya supermjuka gummiblandningen och hÀrdsmÀltelysmassan samt diashield-stÄl för viss repfrihet och relativa blygsamma dimensioner (samma boett som sbbn015) gör denna till den mest götta tonfisken jag Àgt.

Riktigt nöjd.

Nu har jag fem tonfiskburkar, behöver bara en till för att fylla lÄdan. Kom gÀrna med tips.
Kanske en SBDX016?
image.jpg

Cermet Àr ju som du vet fett.
Riktigt bra tonfiskstim du har nu!

Ur Ärets sortiment (exkluderat de du redan köpt) skulle jag personligen ta SBBN027 eller SBDX013.
6159-7010 vore sÄklart pricken över i men Àr ju inte helt enkel att hitta kanske :) Tycker ocksÄ att den blÄ SBBN021 skulle komplettera din vita delfin pÄ ett förnÀmligt vis.

EO5gTk8.jpg

Wb40Cjt.jpg
Jo 6159 vore tuffast sÄklart.
De andra du visar Àr schyssta men inte riktigt sÄ ovanliga eller speciella. Jag vill helst ha utgÄngna modeller eller Limited editions.

Straight outta Japan!

Sbbn037

Riktigt fin blÄtuna. Vridringen Àr nÄge slags lackad sÄ den varierar i fÀrg. FrÄn svart till ljusblÄ.
Ute i skuggan Ă€r den svart. Men inne nĂ€r man kollar pĂ„ shrek blir den metalliskt ljusblĂ„. Även tavlan har lite stuns i sig.

Nya supermjuka gummiblandningen och hÀrdsmÀltelysmassan samt diashield-stÄl för viss repfrihet och relativa blygsamma dimensioner (samma boett som sbbn015) gör denna till den mest götta tonfisken jag Àgt.

Riktigt nöjd.

Grattis!!
Riktigt kul med blÄ.
FöreslÄr en vintage kinetic som sista klockan...
:D

Äntligen Ă„ter frĂ„n servicen!!

6105-8110 frÄn 1977.

Grymma de dĂ€r :) Är som sagt en sucker för narrativet och sen jag fattat kopplingen till Apocalype blev ju habegĂ€ret stort. Hel-originalen kĂ€nns lite dyra pĂ„ Ebay, men köper jag en med bytt vridring (ofta frĂ„n en lite senare modell va, den med ett horisontell spĂ„r i mitten och grövre vertikala spĂ„r) kommer jag vĂ€l att Ă„ngra mig för all framtid. Jobbiga problem en har...

Vad kan skÀligt pris för en i bra skick anses vara? Och vad kostar det att restaurera tavla och byta glas ungefÀr?

Hejsan alla Seiko fans ;-)

Sarb021 eller Sarb033 kÀnns som bra alternativ för nÀsta inköp. Som en modern kontrast till min Alpinist. NÄgon hÀr som har erfarenhet av bÄda? LÀste en bra sammanfattning hÀr:
http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/4261-sarb-033-021-a.html

Men skulle gÀrna höra vad ni tÀnker. Har det dryftats tidigare kan vÀl nÄgon peka pÄ en lÀnk. VÀgrar av princip kolla pÄ mer Àn första sidan med resultat nÀr jag söker nÄgot ;-) Jag Àr nog egentligen ute efter att veta vilken som upplevs som mest "bang for the buck". Gillar tavlan och lÀnken mer pÄ 33'an och boetten och visarna mer pÄ 21'an. 33'an kÀnns dock mer klassisk och lite mer opretentiös av nÄgon anledning....

Beacuse pictures are more fun:

Sarb033
s_sarb033j_1024x1024.jpeg

Sarb021
image.jpg

Senast Àndrad:
Hejsan alla Seiko fans ;-)

Sarb021 vs Sarb033 kÀnns som bra alternativ för nÀsta inköp. Som en modern kontrast till min Alpinist. NÄgon hÀr som har erfarenhet av bÄda? LÀste en bra sammanfattning hÀr:
http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/4261-sarb-033-021-a.html

Men skulle gÀrna höra vad ni tÀnker. Har det dryftats tidigare kan vÀl nÄgon peka pÄ en lÀnk. VÀgrar av princip kolla pÄ mer Àn första sidan med resultat nÀr jag söker nÄgot ;-)

Beacuse pinterest are more fun:

Sarb033
s_sarb033j_1024x1024.jpeg

Sarb021
image.jpg
Min 033 kommer vilken dag som helst. Ska försöka mig pÄ en recension dÄ.

Grymma de dĂ€r :) Är som sagt en sucker för narrativet och sen jag fattat kopplingen till Apocalype blev ju habegĂ€ret stort. Hel-originalen kĂ€nns lite dyra pĂ„ Ebay, men köper jag en med bytt vridring (ofta frĂ„n en lite senare modell va, den med ett horisontell spĂ„r i mitten och grövre vertikala spĂ„r) kommer jag vĂ€l att Ă„ngra mig för all framtid. Jobbiga problem en har...

Vad kan skÀligt pris för en i bra skick anses vara? Och vad kostar det att restaurera tavla och byta glas ungefÀr?
De har ju gÄtt upp en del i pris. Skulle sÀga 6-10 för en i originalskick som ser OK ut med OK urverk.

SjÀlvklart ska du ha en i originalskick, annars kan det kvitta tycker jag.

Min 033 kommer vilken dag som helst. Ska försöka mig pÄ en recension dÄ.

Det verkar ju onekligen som att 033 Ă€r mer populĂ€r hĂ€r pĂ„ forumet. Är det flockbeteende ;-) eller finns det nĂ„gon annan anledning? Varför valde du den?

Det finns ju Àven en del Sarx i liknande stil 015/017
S-SARX017_a_1024x1024.jpg

Boetten liknar mer Sarb021 och urtavlan har textur, mer fancy placering av index och katedral (Àr det sÄ det heter nÀr de inte Àr solida) visare. Motiverar finishen de högre priset mÄntro?

"Decisions, decisions"

Det verkar ju onekligen som att 033 Ă€r mer populĂ€r hĂ€r pĂ„ forumet. Är det flockbeteende ;-) eller finns det nĂ„gon annan anledning? Varför valde du den?

Det finns ju Àven en del Sarx i liknande stil 015/017
S-SARX017_a_1024x1024.jpg

Boetten liknar mer Sarb021 och urtavlan har textur, mer fancy placering av index och katedral (Àr det sÄ det heter nÀr de inte Àr solida) visare. Motiverar finishen de högre priset mÄntro?
I mitt tycke Àr Sarx vassare till utseendet. Lite större Àr den ju med om man gillar det.
SjÀlv Àr jag sugen pÄ en Sarx013 (vit tavla)

Tillbaka
Topp