Blackmore
Silver
Ăntligen Ă„ter frĂ„n servicen!!
6105-8110 frÄn 1977.
TvÄ tummar upp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
6105-8110 frÄn 1977.
Jag förstÄr... kollade bara pÄ forum, inte försÀljare. GÄr att fÄ tag pÄ pre-owned rÀtt lÀtt verkar det som.@Case 023 har ju utgÄtt. UtifrÄn de bilder jag sett pÄ 023 sÄ hÄller den sÀkert högre finish. Har Àven Àgt en 033, trevlig klocka men ingen supermodell enligt mig.
6105-8110 frÄn 1977.
Crap, glömde kolla! Ska försöka komma ihÄg ikvÀll!Ingen som har ett insert till en 007 att sÀlja för en lagom peng?
MissförstÄ mig rÀtt, det Àr en bra klocka. Tycker dock den Àr lite detaljlös jÀmfört med de modeller som slÀppts efter dÀr man fÄr roligare tavlor. Störde mig Àven pÄ att bandhornen har en upphöjd del pÄ sig, nÄgot som Àr svÄrt att se pÄ bilder men som man ser direkt IRL. För 3000kr Àr det dock en kanonklocka och lÀnken Àr helt OK.Jag förstÄr... kollade bara pÄ forum, inte försÀljare. GÄr att fÄ tag pÄ pre-owned rÀtt lÀtt verkar det som.
Kan anledningen till att du inte uppskattar 033 vara att du Àger eller har Àgt liknande GS-modeller?
Mycket bra, men du kan hÀlsa din kollega att det Àr en 061, inte en 059.Visar kollegans sarb 059 Alpinist.
Kass bild, men dÀr ser du vad jag menar med bandhornen.
Smaksak, men jag tycker det kÀnns vÀldigt "ickeSEIKO".OjdÄ... KÀnns som en onödig detalj. Tar bort lite hÄrdhet frÄn uttrycket ser det ut som. för kurvigt liksom.
+1Mycket bra, men du kan hÀlsa din kollega att det Àr en 061, inte en 059.
Mvh referens-ninjan.
4-5 papp, typ. Gillar dem. Som en skx pÄ crack.+1
VÀntade pÄ den
Vad kan det vara för vÀrde pÄ den ?
Beroende pÄ skick förstÄs, detta ex Àr 9 av 10.
Jo den Àr krispig.4-5 papp, typ. Gillar dem. Som en skx pÄ crack.
Borde vara polerade "bevels" tycker jag.Smaksak, men jag tycker det kÀnns vÀldigt "ickeSEIKO".
Borde inte vara upphöjt alls tycker jag. Har aldrig sett det pÄ nÄgon annan SEIKO.Borde vara polerade "bevels" tycker jag.
Definitivt...
Kul att du verkar vara hÀr för att stanna och bra inlÀgg! Tycker ocksÄ Alpinisten upplevs större IRL Àn sina mÄtt. Som vanligt med SARB-linjen fÄr man mycket pang för pengen. Fint band du slöjdat ihop förresten.@Psykel Fantastisk klocka pÄ mÄnga sÀtt. Kombinationen av grön sunburst och guldindex och visare ser grymt ut och Àr förvÄnansvÀrt lÀtt att lÀsa av, tack vare polishen pÄ guldet. KÀnns vÀldigt gedigen över lag och gÄr bra. SjÀlv gillar jag skarpt att den har hacking och manuell uppdragning, nÄgot jag saknar pÄ Seiko 5.
à ena sidan uppfattas den dock klart som "vintage" i designen och har den del 70's kÀnsla, frÀmst pga fÀrgkominationerna vilket begrÀnsar stylingmöjligheterna. à andra sidan kan den vara bÄde dress och casual, beroende pÄ vilket armband eller lÀnk som sitter pÄ, sÄ det gör den mÄngsidig... Formfaktorn, inte sÄ stor diameter, men rÀtt "hög" bidrar till detta.
DÄ kanske det inte Àr sÄ mycket att fundera pÄ, helt enkelt. Det fÄr bli en SARB017!Kul att du verkar vara hÀr för att stanna och bra inlÀgg! Tycker ocksÄ Alpinisten upplevs större IRL Àn sina mÄtt. Som vanligt med SARB-linjen fÄr man mycket pang för pengen.
Tackar ödmjukast!Kul att du verkar vara hÀr för att stanna och bra inlÀgg!
Har haft en sarb017. Grym klocka för pengarna, vÀldigt hög kvalité, mycket detaljer i tavla och visare. Rekommenderar starkt att den köps pÄ sin lÀnk som Àr vÀldigt skön.
Damn! Perfekt blÄton. Snyggt med skiftningarna i tavlan. Kan tÀnka mig att den ser nÀstan svart ut i skugga inomhus?
Komiskt stor skillnad mot SEIKOs platta produktbild.En bild i solen för att lyfta fram det blÄ
Sbbn037
Grym fotograf vettu...Komiskt stor skillnad mot SEIKOs platta produktbild.
Korrekt. Ăr smĂ„ urgröpningar i tavlan som Ă€r lysmassefyllda. SĂ€kert nĂ„got de kunnat unna sig dĂ„ tavlan Ă€r lite grövre i periferin.Förresten, Ă€r lumen nedsĂ€nkt i tavlan? Ser ut sĂ„. ( @john b )