kcanskcolk
Basic
Hej, jag har nyss börjat intressera mig för för klockor och registrerade mig hÀr idag. Jag har fastnat för Seiko och undrar om det Àr vÀldigt stor skillnad pÄ t.ex. en SARB033 och en budgetmodell som SUR007P2 ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja det Àr skillnad. För det första Àr det tvÄ vÀldigt olika klockor, den ena automat den andra kvarts. Generellt Àr kvaliteten dock bra i alla prissegment men det Àr vÀldigt sant hÀr att du fÄr vad du betalar för. Jag menar att det Àr lite som att jÀmföra Àpplen och pÀron.Hej, jag har nyss börjat intressera mig för för klockor och registrerade mig hÀr idag. Jag har fastnat för Seiko och undrar om det Àr vÀldigt stor skillnad pÄ t.ex. en SARB033 och en budgetmodell som SUR007P2 ?
Ja det Àr skillnad. För det första Àr det tvÄ vÀldigt olika klockor, den ena automat den andra kvarts. Generellt Àr kvaliteten dock bra i alla prissegment men det Àr vÀldigt sant hÀr att du fÄr vad du betalar för. Jag menar att det Àr lite som att jÀmföra Àpplen och pÀron.![]()
Det rÀcker att kolla pÄ bilderna för att se att SUR007 Àr en budgetklocka. Visarna Àr för korta, lÀnken Àr utformad för att se ut som ett tredelad lÀnk men Àr det inte, ingen signerad krona, ett baskvartsurverk. SARB033 Àr helt enkelt mer genomarbetad och det Àr dÀrför den kostar 3-4 gÄnger sÄ mycket.Hej, jag har nyss börjat intressera mig för för klockor och registrerade mig hÀr idag. Jag har fastnat för Seiko och undrar om det Àr vÀldigt stor skillnad pÄ t.ex. en SARB033 och en budgetmodell som SUR007P2 ?
Det rÀcker att kolla pÄ bilderna för att se att SUR007 Àr en budgetklocka. Visarna Àr för korta, lÀnken Àr utformad för att se ut som ett tredelad lÀnk men Àr det inte, ingen signerad krona, ett baskvartsurverk. SARB033 Àr helt enkelt mer genomarbetad och det Àr dÀrför den kostar 3-4 gÄnger sÄ mycket.
Aha dÀr ser man, kul att det inte var ett fel! Tack, jag tror det blir svÄrt att tröttna pÄ den men skulle det hÀnda sÄ sÀger jag tillGrattis. Tjusig klocka. Kan trösta dig med att vridringen inte ska klicka. Skall "flyta" Ät bÀgge hÄll. Hoppas du trivs lika bra med din som jag gör. Men sÀg till om du tröttnar.![]()
RÀtt basic lÀnk, men tavlan Àr super. De har den för 400.000yen pÄ BicCamera, utan moms. Drygt 28.000papp. Men dÄ tillkommer ju resan ;-)Man mÄste ju inte lÀgga GS-pengar för att fÄ en tillrÀckligt bra klocka sÄklart, det Àr ju det som Àr sÄ bra med denna hobby. Det Àr dock lÀtt att bli fartblind.
Lite komiskt att du tar upp just SBGM023 i och med att jag Àr rÀtt sugen pÄ en sÄdan som nÀsta klocka, har varit sugen pÄ en sÄdan lÀnge men inte slagit till hittills. Det enda jag inte gillar med den Àr trÄklÀnken.![]()
Du fÄr nog definiera "basic" nÀr det gÀller GS lÀnken.....RÀtt basic lÀnk, men tavlan Àr super. De har den för 400.000yen pÄ BicCamera, utan moms. Drygt 28.000papp. Men dÄ tillkommer ju resan ;-)
Personligen tycker jag den tredelade lÀnken Àr bra men trÄkig, den Àldre tredelade lÀnken som sitter pÄ SBGM001 Àr mycket roligare.Du fÄr nog definiera "basic" nÀr det gÀller GS lÀnken.....
DÀr finns ett bekymmer och det Àr avsaknad av mikro justering, i övrigt Àr passform, polering, avsaknad av "strech" what ever toppklass, att den sÄ Àr nedtonad och inte bling-bling ser jag som en fördel, less is more....
//Bosse
Seiyajapan. Funkade utmÀrkt!Vart köpte du?
Grymt lÀcker! Och bra bilderFÄr man vara sÄ nÀsvis och frÄga vad en sÄn lÀckerbit betingar?
Provat den i Globen, gillar.Ngn mer Àn jag som Àr nyfiken pÄ sun043?
![]()
Super. Ska svÀnga förbi o testa.Provat den i Globen, gillar.
Har en 009, gillar att det Ă€r lite mer fĂ€rg. En stabil klocka till ett rimligt pris. Passar bra pĂ„ NATO, gummi och lĂ€nk, vilket gör att du fĂ„r en klocka som kan varieras i oĂ€ndlighet. Ăr inte sĂ„ förtjust i originalets vridring, sĂ„ den har jag bytt. Definitivt den klocka som jag anvĂ€nder mest.Jag gĂ„r i Seiko köpar tankar. Vill ha en SUB en diver och det finns 3 st olika jag har kollat pĂ„ (SKX007 SKX009 och SKX013). Ni som har nĂ„gon av dessa modeller kan ni berĂ€tta lite om dom hur ni tycker dessa Ă€r att Ă€ga.
HĂ€rliga bilder.Har en 009, gillar att det Ă€r lite mer fĂ€rg. En stabil klocka till ett rimligt pris. Passar bra pĂ„ NATO, gummi och lĂ€nk, vilket gör att du fĂ„r en klocka som kan varieras i oĂ€ndlighet. Ăr inte sĂ„ förtjust i originalets vridring, sĂ„ den har jag bytt. Definitivt den klocka som jag anvĂ€nder mest.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Murphybezeln Ă€r riktigt fin.Har en 009, gillar att det Ă€r lite mer fĂ€rg. En stabil klocka till ett rimligt pris. Passar bra pĂ„ NATO, gummi och lĂ€nk, vilket gör att du fĂ„r en klocka som kan varieras i oĂ€ndlighet. Ăr inte sĂ„ förtjust i originalets vridring, sĂ„ den har jag bytt. Definitivt den klocka som jag anvĂ€nder mest.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HÄller med (förstÄs). Tycker den gör vÀldigt mycket för utseendet.Murphybezeln Àr riktigt fin.
Definitivt den klocka som jag anvÀnder mest.![]()
Kolla hÀr http://dagazwatch.com/Tack sÄ mycket M.L. en följd frÄga vart kan man kolla / bestÀlla andra vridringar (bezel)?
SilverWaven fÄr gÄ till yonsson.Har gjort ett inköp som jag inte vill kalla förhastat med tanke pÄ objektet men "sjÀlvklart inte finansierat krona för krona" som Magdalena Andersson hade sagt. SÄ nu funderar jag pÄ om jag skall lÄta 7546-606a eller 7c43-7000 ska fÄ lÀmna. Vad sÀger ni? Inget lÀtt val.![]()
![]()
âș Vore trevligt om den stannade hĂ€r. Lutar nog Ă„t 7c43 dĂ„ den Ă€r lite lĂ€ttare att köpa tillbaka vilket ju som du vet Ă€r min paradgren. TĂ€nker fortfarande dagligen pĂ„ mm600.SilverWaven fĂ„r gĂ„ till yonsson.
![]()
Ngn mer Àn jag som Àr nyfiken pÄ sun043?
![]()
Snöcamo FFSNej usch den var ful![]()
Snöcamo FFS![]()