Sorubim
Guld
Vilken skönhet!DÄ har man sÄ Àntligen sÀllat sig till den illustra skaran av Grand Seiko-Àgare![]()
SBGA083 fÀrsk frÄn Globen och jag Àr verkligen sÄ djefla nöjd!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken skönhet!DÄ har man sÄ Àntligen sÀllat sig till den illustra skaran av Grand Seiko-Àgare![]()
Spring drive Àr sÄ sjukt bra! Det enda jag inte gillar Àr att de Àr helt tysta, lite ovant nÀr man Àr van vid rotorljud och tickande. Hoppas du blir nöjd!DÄ har man sÄ Àntligen sÀllat sig till den illustra skaran av Grand Seiko-Àgare![]()
Jag föll pladask för spring drive nÀr jag blev med SBDB001. DÀrför var det ett av kriterierna nÀr en GS skulle vÀljas. Champagnetavla var nÀsta villkor sÄ det stod mellan SBGA083 och SBGA001. LÀnken pÄ 001 kÀndes bÀttre men den ej ovÀsentliga prisskillnaden samt att jag verkligen ville under 40 mm avgjorde.Spring drive Àr sÄ sjukt bra! Det enda jag inte gillar Àr att de Àr helt tysta, lite ovant nÀr man Àr van vid rotorljud och tickande. Hoppas du blir nöjd!![]()
Ett bra val tycker jag! Har sjÀlv Àgt SBGA003 och sÄlde den pga storleken, hade gÀrna Àgt en 39mm Springdrive men Àr som sagt besatt av den femdelade lÀnken. Det vore intressant att veta om man kunde köpa en lös 5-delad som passar till den boetten.Jag föll pladask för spring drive nÀr jag blev med SBDB001. DÀrför var det ett av kriterierna nÀr en GS skulle vÀljas. Champagnetavla var nÀsta villkor sÄ det stod mellan SBGA083 och SBGA001. LÀnken pÄ 001 kÀndes bÀttre men den ej ovÀsentliga prisskillnaden samt att jag verkligen ville under 40 mm avgjorde.
Detta blir en keeper och fler GS:ar kommer det bli var det lider![]()
Testat springdrive i mm600 sjukt bra och champagne i sbgx063 om möjligt Ànnu bÀttre. Ja dÀr har du verkligen prickat in en fulltrÀff! Keep it.Jag föll pladask för spring drive nÀr jag blev med SBDB001. DÀrför var det ett av kriterierna nÀr en GS skulle vÀljas. Champagnetavla var nÀsta villkor sÄ det stod mellan SBGA083 och SBGA001. LÀnken pÄ 001 kÀndes bÀttre men den ej ovÀsentliga prisskillnaden samt att jag verkligen ville under 40 mm avgjorde.
Detta blir en keeper och fler GS:ar kommer det bli var det lider![]()
Det Àr ju en vilt SEIKO5-lÀnk, de Àr rÀtt kassa men den Àr sÀkert Àkta.Behöver lite hjÀlp eller vÀgledning!
Har en 7005 8020 som jag skulle vilja pimpa med ett oysterarmband, jag satt igÄr kvÀll och klickade hem DENNA. Nu kÀnner jag mig lite tveksam till kvaliteten och om det Àr en officiell SeikolÀnk.
Hur som haver, nÄgon som kÀnner till nÄgon annan som sÀljer 18mm oysterlÀnkar?
Tror att denna modell egentligen skall ha en Stelux lÀnk, men den kÀnns sÄ otroligt mycket 70-tal.
En annan undran jag har Àr vart man bÀst lÀmnar in denna modell för service och eventuellt glasbyte. Finns nÄgon hjÀlte till urmakare pÄ forumet? Har nÄgon skickat in till Seiko service UK eller annan urmakare i annat land? Jag kan ju sjÀlvklart ta den till nÄgon i Stockholm, mest bara sugen pÄ att öppna nya dörrar.
Sist men inte minst sÄ vill jag bara sÀga att detta Àr en av mina absoluta favorittrÄdar pÄ forumet stor tack till alla Er som fyller den med skön Seikoporr!
Tack för svar, SÄg att det var en Seiko 5 tag i förpackningen men jag hade för mig att dom Àven hade siffran 5 pÄ spÀnnet pÄ dom armbanden.Det Àr ju en vilt SEIKO5-lÀnk, de Àr rÀtt kassa men den Àr sÀkert Àkta.
SEIKO UK ska vara bÄde billiga, snabba och bra att ha att göra med. De servar det mesta. De har en hemsida som beskriver hur man skickar till dem, du hittar den lÀtt via Google.
Vad Àr det detta heter? Gasgasbones? Vilken sort i sÄ fall?
Ja, den smala bÀstsÀljande versionen, SPV-1 eller SP-V2, den smala av de tvÄ.Vad Àr det detta heter? Gasgasbones? Vilken sort i sÄ fall?
BiccameraHej!
Jag har en planerad Tokyo-trip pÄ ingÄng och tÀnkte unna mig nÄgot kul. NÄgot frÄn SARB-serien ligger nÀra till hands, men om jag fÄr feeling och prist Àr rÀtt kanske jag slÄr till pÄ en GS. Har nÄgon hÀr nÄgra allmÀnna tips att tÀnka pÄ vid klockköp i Tokyo? Tips pÄ bra affÀrer?
Stort tack pÄ förhand!
LĂ€gger in en bild Ă„t dig niclas, utifall minnet skulle börja blekna....âș Vore trevligt om den stannade hĂ€r. Lutar nog Ă„t 7c43 dĂ„ den Ă€r lite lĂ€ttare att köpa tillbaka vilket ju som du vet Ă€r min paradgren. TĂ€nker fortfarande dagligen pĂ„ mm600.
Tack. Ja helt amazing den dĂ€r.âșLĂ€gger in en bild Ă„t dig niclas, utifall minnet skulle börja blekna....
![]()
Jo, milt utrycktJa helt amazing den dĂ€r.âș
Och sÄ plockar du med en sdgm003 till mig nÀr du ÀndÄ har vÀgarna förbiHej!
Jag har en planerad Tokyo-trip pÄ ingÄng och tÀnkte unna mig nÄgot kul. NÄgot frÄn SARB-serien ligger nÀra till hands, men om jag fÄr feeling och prist Àr rÀtt kanske jag slÄr till pÄ en GS. Har nÄgon hÀr nÄgra allmÀnna tips att tÀnka pÄ vid klockköp i Tokyo? Tips pÄ bra affÀrer?
Stort tack pÄ förhand!
Jag har lÀst om Seiko Digital Spirit och tycker att den verkar lÀcker. Finns den att köpa fortfarande (och i sÄ fall var)? Finns det nÄgon Àgare som vill dela med sig av sina intryck? Jag har sett att det finns ett par lyckliga Àgare hÀr pÄ klocksnack, tex @DrSbaitso
![]()
Tack för beskrivningen! Nu blev jag Ànnu mer sugen. Jag vill ocksÄ fylla kvarts-radiokontrollerad-solcellsdriven-LCD-nichen. Digital Spirit verkar svÄr att fÄ tag pÄ. För min del fÄr jag nog fylla nichen med en Casio G-Chock 5610 men den spelar tyvÀrr inte i samma division som Spirit.Jag gillar min starkt!
Storleken Àr mycket bra, och förvÀxlas inte med en lÄgstadieelevs klocka. Boetten Àr i rostfritt till skillnad frÄn mÄnga casio som Àr i förkromad plast. Den fyller mÄnga nischer hos mig - kvarts, radiokontrollerad, solcellsdriven, LCD. Med andra ord behöver den varken stÀllas eller vridas upp/bytas batteri pÄ. VÀldigt trevligt att ha för att stÀlla de övriga klockorna mot, och Àr Àven min hÄll-kÀften-klocka. Inte för att den pÄ nÄgot sÀtt avslutar en diskussion om klockor, men nÀr jag har en dÄlig dag sÄ Äker den pÄ och sÄ vet jag att allting stÀmmer. Den Àr ocksÄ en lite kul nördklocka, utan att vara för plastig.
Av alla digitala radiowave solar frÄn Seiko Àr det hÀr i mitt tycke den absolut snyggaste boetten. Mina enda invÀndningar mot denna Àr att det inte Àr safirglas och att lÄset pÄ lÀnken Àr i enklaste laget. Push-button deployant, men bockad plÄt istÀllet för gjutna delar. E-papper klockan tycker jag Àr snyggare tack vare att det Àr mindre text pÄ tavlan, och sÄ tekniken förstÄss. Dock har den integrerad lÀnk vilket jag Àr lite allergisk mot, och sÄ saknar den bÄde kronograf och timer, eftersom displayen Àr för lÄngsam. Det Àr tvÄ saker jag tycker Àr nödvÀndiga pÄ ett digitalur. Dessutom Àr e-papperklockan betydligt dyrare.
I Uppsala fÄr man ha lite tur för att den ska stÀllas. I förra lÀgenheten gick det bra, i nya pÄ 1/2 trappa och nÄgra kvarter norrut Àr det lite svettigare. Jag har velat om jag ska sÀlja denna, men jag lutar Ät att den blir kvar. Frun gillar den lite för mycket![]()
Finns du i Uppsala Àr du vÀlkommen att klÀmma och kÀnna om du vill!Tack för beskrivningen! Nu blev jag Ànnu mer sugen. Jag vill ocksÄ fylla kvarts-radiokontrollerad-solcellsdriven-LCD-nichen. Digital Spirit verkar svÄr att fÄ tag pÄ. För min del fÄr jag nog fylla nichen med en Casio G-Chock 5610 men den spelar tyvÀrr inte i samma division som Spirit.
Riktigt fint foto men misstÀnker den Àr Ànnu vackrare i verklighetenBlev peppad av gÄrdagens inlÀgg om SPBG001och tÀnkte ta tillbaks den frÄn sonen dÄ han har den sÄ sÀllan nu för tiden... Men idag satt den pÄ... SÄ det blev denna SBGA129 istÀllet.![]()
....och dÀr Äkte den upp pÄ Vill-Ha-Listan! GS-Àgare i knappt 20 timmar och jag planerar redan för nya. Var skall detta sluta.....?Blev peppad av gÄrdagens inlÀgg om SPBG001och tÀnkte ta tillbaks den frÄn sonen dÄ han har den sÄ sÀllan nu för tiden... Men idag satt den pÄ... SÄ det blev denna SBGA129 istÀllet.![]()
Suck och dreggel och allt det dÀr.. SÄ jÀvla fin. SlÀpp den!Blev peppad av gÄrdagens inlÀgg om SPBG001och tÀnkte ta tillbaks den frÄn sonen dÄ han har den sÄ sÀllan nu för tiden... Men idag satt den pÄ... SÄ det blev denna SBGA129 istÀllet.![]()
Riktigt fint foto men misstÀnker den Àr Ànnu vackrare i verkligheten![]()
....och dÀr Äkte den upp pÄ Vill-Ha-Listan! GS-Àgare i knappt 20 timmar och jag planerar redan för nya. Var skall detta sluta.....?![]()
Suck och dreggel och allt det dÀr.. SÄ jÀvla fin. SlÀpp den!![]()