• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Min Seiko SNZF17. Blir snart en Seiko SKX007 ocksÄ :)
20151013_125051_resized [134578].jpg

Solida ÀndlÀnkar ocksÄ för den delen :p

LÄngt ifrÄn lÀnken pÄ 033 jag knorrar över. VÀldigt mycket schystare.

Hördududu! Jag hade ju som bekant en Atlas tidigare. LÀnken pÄ den var grym, Ä hör sen. :mad: Riktigt fet, solid, tung, bra finish, extra sÀkerhets claspen...
Nej nej nej, det Àr vikta lÀnkar (inte solida). Absolut inga rejÀla bra lÀnkar men för priset duger de ju sÄklart.

FÄr snart hem en MM300 och undrar om det Àr nÄgon som har nÄgra trevliga strapförslag? Jag har bestÀllt ett Isofrane gummistrap som jag tÀnkte notcha. Men vad kör ni andra som har en Sbdx001?

Förra Äret tog jag hem ett GS spÀnne av typ som sitter pÄ SBGW047, men det klickade inte riktigt med krokodilen, sÄ jag hittade med vis möda en original kroko till SBGW047 ("platt" utan synliga styng), no go pÄ den kombination heller, sÄ spÀnnet gick i arkivet för bÀttre tider, idag fick jag för mig att prova det pÄ en struts, och ser dÀr ja, dÀr satt den:

PB080029.jpg

(SBGA057)
Nörderi pÄ hög nivÄ, men det Àr kul....
//Bosse

Förra Äret tog jag hem ett GS spÀnne av typ som sitter pÄ SBGW047, men det klickade inte riktigt med krokodilen, sÄ jag hittade med vis möda en original kroko till SBGW047 ("platt" utan synliga styng), no go pÄ den kombination heller, sÄ spÀnnet gick i arkivet för bÀttre tider, idag fick jag för mig att prova det pÄ en struts, och ser dÀr ja, dÀr satt den:

PB080029.jpg

(SBGA057)
Nörderi pÄ hög nivÄ, men det Àr kul....
//Bosse
Det spÀnnet Àr sjukt snyggt, hade velat ha ett sÄdant till min KS.

FÄr snart hem en MM300 och undrar om det Àr nÄgon som har nÄgra trevliga strapförslag? Jag har bestÀllt ett Isofrane gummistrap som jag tÀnkte notcha. Men vad kör ni andra som har en Sbdx001?
Gummit du fÄr med Àr grymt. Jag gillar lÀnken oxÄ. Den gör sig riktigt bra pÄ lÀder bÄde svart och brunt. Isofrane har jag aldrig testat men verkar oxÄ funka bra.

LĂ€nk.
Provade original gummi i ett par nano sekunder, för lÄngt om man ute har timmer stockar till vrist, och det har man inte, Isofrane har jag anvÀnt mycket, fungera bra men som sagt lÀnk för mig, tung (197g kortad till min storlek) men sitter bra, och paketet försvinner lÀtt under manschetten.
//Bosse

HjÀlp... hur resonerera ni? Jag Àger en SBDX001 men vill byta upp mig med tiden givetvis. Rolex Explorer och sen med tiden Àga en Rolex 116610. Men det kÀnns som att 116610 Àr lite vÀl nÀra en SBDX001, kommer jag tröttna eller tycka "meh, jag har redan 'Àgt' en liknande". Visst tvÄ helt olika klockor. Men stÄl med svart urtavla gör den sig inte helt olik en submariner. HjÀlp.

HjÀlp... hur resonerera ni? Jag Àger en SBDX001 men vill byta upp mig med tiden givetvis. Rolex Explorer och sen med tiden Àga en Rolex 116610. Men det kÀnns som att 116610 Àr lite vÀl nÀra en SBDX001, kommer jag tröttna eller tycka "meh, jag har redan 'Àgt' en liknande". Visst tvÄ helt olika klockor. Men stÄl med svart urtavla gör den sig inte helt olik en submariner. HjÀlp.
Vad Àr frÄgan? Vilken av den som Àr bÀst eller om det finns alternativa modeller? Du har ju mm600, SBGA029 & SBGA031 som klara uppgraderingar frÄn MM300.

Jag har lÀst om Seiko Digital Spirit och tycker att den verkar lÀcker. Finns den att köpa fortfarande (och i sÄ fall var)? Finns det nÄgon Àgare som vill dela med sig av sina intryck? Jag har sett att det finns ett par lyckliga Àgare hÀr pÄ klocksnack, tex @DrSbaitso

00084.jpg

Jag har lÀst om Seiko Digital Spirit och tycker att den verkar lÀcker. Finns den att köpa fortfarande (och i sÄ fall var)? Finns det nÄgon Àgare som vill dela med sig av sina intryck? Jag har sett att det finns ett par lyckliga Àgare hÀr pÄ klocksnack, tex @DrSbaitso

00084.jpg
UtgĂ„tt sedan lĂ€nge. Är vĂ€l beg som gĂ€ller om du vill hitta en. 12-Ă„riga sonen kör med min (som ser ut dĂ€refter). Mycket bra klocka vad gĂ€ller bĂ„de storlek och funktion. I Stockholm har radiosynken funkat hyfsat om den ligger i ett fönster.

Tillbaka
Topp