Hehe. Gillar bÀgge men 7546 Àr annorlunda pÄ ngt sÀtt. Kan vara storleken.SÀlj inte din 7C43. JÀttefin patina ju.
Edit: Ă„ngrade mig. SĂ€lj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hehe. Gillar bÀgge men 7546 Àr annorlunda pÄ ngt sÀtt. Kan vara storleken.SÀlj inte din 7C43. JÀttefin patina ju.
Edit: Ă„ngrade mig. SĂ€lj.
Tack sÄ mycket M.L. en följd frÄga vart kan man kolla / bestÀlla andra vridringar (bezel)?
Har Dagaz ocksÄ sÄdana?
Fin bild! Den Àr ju verkligen snygg den dÀr. Upplever du lÀnken som rejÀl och har den screw down krona?Min Seiko SNZF17. Blir snart en Seiko SKX007 ocksÄ![]()
![]()
FrÄgade du precis om en SEIKO5-lÀnk Àr rejÀl?Fin bild! Den Àr ju verkligen snygg den dÀr. Upplever du lÀnken som rejÀl och har den screw down krona?
Hördududu! Jag hade ju som bekant en Atlas tidigare. LÀnken pÄ den var grym, Ä hör sen.FrÄgade du precis om en SEIKO5-lÀnk Àr rejÀl?![]()
Nej nej nej, det Àr vikta lÀnkar (inte solida). Absolut inga rejÀla bra lÀnkar men för priset duger de ju sÄklart.Hördududu! Jag hade ju som bekant en Atlas tidigare. LÀnken pÄ den var grym, Ä hör sen.Riktigt fet, solid, tung, bra finish, extra sÀkerhets claspen...
Bra att veta, slipper jag bli besviken.Nej nej nej, det Àr vikta lÀnkar (inte solida). Absolut inga rejÀla bra lÀnkar men för priset duger de ju sÄklart.
Det spÀnnet Àr sjukt snyggt, hade velat ha ett sÄdant till min KS.Förra Äret tog jag hem ett GS spÀnne av typ som sitter pÄ SBGW047, men det klickade inte riktigt med krokodilen, sÄ jag hittade med vis möda en original kroko till SBGW047 ("platt" utan synliga styng), no go pÄ den kombination heller, sÄ spÀnnet gick i arkivet för bÀttre tider, idag fick jag för mig att prova det pÄ en struts, och ser dÀr ja, dÀr satt den:
![]()
(SBGA057)
Nörderi pÄ hög nivÄ, men det Àr kul....
//Bosse
Gummit du fÄr med Àr grymt. Jag gillar lÀnken oxÄ. Den gör sig riktigt bra pÄ lÀder bÄde svart och brunt. Isofrane har jag aldrig testat men verkar oxÄ funka bra.FÄr snart hem en MM300 och undrar om det Àr nÄgon som har nÄgra trevliga strapförslag? Jag har bestÀllt ett Isofrane gummistrap som jag tÀnkte notcha. Men vad kör ni andra som har en Sbdx001?
Ăntligen söndag. FĂ„r bli en 6217-8001 som fyller 50 nĂ€sta Ă„r.
![]()
Jag Àr ingen lÀnk expert men den duger pÄ jobbetFin bild! Den Àr ju verkligen snygg den dÀr. Upplever du lÀnken som rejÀl och har den screw down krona?
https://klocksnack.se/threads/koka-gummi.15338/FÄr snart hem en MM300 och undrar om det Àr nÄgon som har nÄgra trevliga strapförslag? Jag har bestÀllt ett Isofrane gummistrap som jag tÀnkte notcha. Men vad kör ni andra som har en Sbdx001?
LÀnk.FÄr snart hem en MM300 och undrar om det Àr nÄgon som har nÄgra trevliga strapförslag? Jag har bestÀllt ett Isofrane gummistrap som jag tÀnkte notcha. Men vad kör ni andra som har en Sbdx001?
Coolt som tusan! Tack!
Vad Àr frÄgan? Vilken av den som Àr bÀst eller om det finns alternativa modeller? Du har ju mm600, SBGA029 & SBGA031 som klara uppgraderingar frÄn MM300.HjÀlp... hur resonerera ni? Jag Àger en SBDX001 men vill byta upp mig med tiden givetvis. Rolex Explorer och sen med tiden Àga en Rolex 116610. Men det kÀnns som att 116610 Àr lite vÀl nÀra en SBDX001, kommer jag tröttna eller tycka "meh, jag har redan 'Àgt' en liknande". Visst tvÄ helt olika klockor. Men stÄl med svart urtavla gör den sig inte helt olik en submariner. HjÀlp.
Nej den hÀr fÄr stanna ett tag till. 7546-606a.
![]()
UtgĂ„tt sedan lĂ€nge. Ăr vĂ€l beg som gĂ€ller om du vill hitta en. 12-Ă„riga sonen kör med min (som ser ut dĂ€refter). Mycket bra klocka vad gĂ€ller bĂ„de storlek och funktion. I Stockholm har radiosynken funkat hyfsat om den ligger i ett fönster.Jag har lĂ€st om Seiko Digital Spirit och tycker att den verkar lĂ€cker. Finns den att köpa fortfarande (och i sĂ„ fall var)? Finns det nĂ„gon Ă€gare som vill dela med sig av sina intryck? Jag har sett att det finns ett par lyckliga Ă€gare hĂ€r pĂ„ klocksnack, tex @DrSbaitso
![]()
Grymt!DÄ har man sÄ Àntligen sÀllat sig till den illustra skaran av Grand Seiko-Àgare![]()
SBGA083 fÀrsk frÄn Globen och jag Àr verkligen sÄ djefla nöjd!![]()
Mycket bra! Den dÀr Àr hur bra som helst! Grattis!DÄ har man sÄ Àntligen sÀllat sig till den illustra skaran av Grand Seiko-Àgare![]()
Wowowiva. Inte illa!!!DÄ har man sÄ Àntligen sÀllat sig till den illustra skaran av Grand Seiko-Àgare![]()