• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Alligatorn

Cartier
Äger en 013.
Tycker lÀnken Àr bÄde snygg och skön. Ganska platta lÀnkbitar som följer designen pÄ boetten.
Ska man sÀga nÄgot negativt sÄ Àr det lÄset. Tycker inte det ger nÄgon vidare kÀnsla... Dock kan man ju inte vÀnta sig mer för det priset.
NÄja, tackar för svaret! :)
DÄ har jag ingen vidare lust att lÀgga 1500spÀnn pÄ en ny lÀnk sett till vad klockan kostar.
FĂ„r jaga begagnat :)
 

Geparden

Audemars
Inspirerad av @Geparden och @lio.se blev det en nyckelring idag.
2016-02-22 17.50.06.jpg
:) Skit i klockgtg'n. Nyckelringspyssel Àr det som gÀller.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
$_1.JPG Om nÄgon ser en 6458-600B sÄ sÀg till mig.
HÀr har du en 6458-602b med original gummi gl13a-19 (som bara gjordes till 6458 modellerna och dÀrför oftast kostar 100eur+ nÀr det dyker upp) Skillnaden pÄ den hÀr och 600b Àr andra packningar och texten "Professional".
Samma högspecade verk med 7 juveler (7548 har 5 som jÀmförelse), magnetplatta osv. Vita tavlan gör sig vÀldigt bra med glasdetaljerna runt index. Hade lagt ett bud om jag inte redan haft en svart 6458 pÄ ingÄng. NÄgon annan hÀr som har en 6458? Vore kul att se den gröna
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-6458-...188693?hash=item3d0ecafb55:g:NrQAAOSwUV9WmHGj

HÀr kommer en stulen bild pÄ fÀrgvarianterna.
SEIKO mid-size quartz diver 6458-600x complete set 3.JPG
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
HÀr har du en 6458-602b med original gummi gl13a-19 (som bara gjordes till 6458 modellerna och dÀrför oftast kostar 100eur+ nÀr det dyker upp) Skillnaden pÄ den hÀr och 600b Àr andra packningar och texten "Professional".
Samma högspecade verk med 7 juveler (7548 har 5 som jÀmförelse), magnetplatta osv. Vita tavlan gör sig vÀldigt bra med glasdetaljerna runt index. Hade lagt ett bud om jag inte redan haft en svart 6458 pÄ ingÄng. NÄgon annan hÀr som har en 6458? Vore kul att se den gröna
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-6458-...188693?hash=item3d0ecafb55:g:NrQAAOSwUV9WmHGj

HÀr kommer en stulen bild pÄ fÀrgvarianterna.
SEIKO mid-size quartz diver 6458-600x complete set 3.JPG
Du Àr verkligen imponerande kunnig!
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
20160223_105902.jpg
Har ett gött gummi som luktar kÀllare :hungover:
Tror det Àr ett seiko, följde med min 7546-604a
NÄgon som har tips pÄ hur man fÄr bukt pÄ det??
 

SLA017

Panerai
HÀr har du en 6458-602b med original gummi gl13a-19 (som bara gjordes till 6458 modellerna och dÀrför oftast kostar 100eur+ nÀr det dyker upp) Skillnaden pÄ den hÀr och 600b Àr andra packningar och texten "Professional".
Samma högspecade verk med 7 juveler (7548 har 5 som jÀmförelse), magnetplatta osv. Vita tavlan gör sig vÀldigt bra med glasdetaljerna runt index. Hade lagt ett bud om jag inte redan haft en svart 6458 pÄ ingÄng. NÄgon annan hÀr som har en 6458? Vore kul att se den gröna
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-6458-...188693?hash=item3d0ecafb55:g:NrQAAOSwUV9WmHGj

HÀr kommer en stulen bild pÄ fÀrgvarianterna.
SEIKO mid-size quartz diver 6458-600x complete set 3.JPG
Ta det via PM nÀsta gÄng :) Men tack ÀndÄ
 

GĂ€spande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Perkele.
Jag behöver en SBDC007. Illa. Logotypen har Àndrats till den SBDC029 man kan bestÀlla frÄn vÄra vÀnner i Japan, helt förutom det faktum att de sÀljs utan internationell garanti (och den dÀr tull/moms-kombon Àr trist). Vart ska jag dÄ köpa min Shogun? Det billigaste jag hittat den för inom EU Àr 1085 Euro skickat frÄn Carrera Bayern och det lÀt faktiskt lite dyrt för mig...
 

Vertex

Breitling
UYg0oic.jpg


Efter bara en veckas leveranstid kom den:) LÀnken kÀnns ok men har dÄligt med referenser. Glömde dock att skaffa ett verktyg för att korta lÀnken, vad finns det för alternativa verktyg förutom hammare och gem? Vill inte vÀnta pÄ leveranstid eller betala 400 för kjells set..
 

Kanagawa

Omega
TÀnkte att jag frÄgar om rÄd hÀr först innan eventuell kontakt tas med ÄterförsÀljaren.
Jag har en SARB017 som börjat tappa lite vĂ€l mycket tid den senaste tiden, runt -20 sekunder/dygn vilket Ă€r utanför toleransen för 6r15 verket (-15-+25). Har nu haft den i 3 mĂ„nader och efter att den fortat sig ca 5 sek/dygn den första mĂ„naden lĂ„g den sedan tokstabilt med knappt nĂ„gon avvikelse alls fram tills nu. Är ju knappast hela vĂ€rlden men iom att den gick sĂ„ bra tidigare vill jag ju gĂ€rna att det ska fortsĂ€tta sĂ„ .:)
Har köpt den frÄn Seiya med vÀrldsgaranti, innebÀr det att jag kan gÄ till valfri Seikohandlare och rucka/serva den eller mÄste den skickas till Optura?
Bör tillÀgga att jag varken har tappat klockan eller slagit i den i nÄgot.
Tack pÄ förhand!
 
Topp