• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄg precis det hÀr pÄ r/watches. Graverad Alpinist...
eJF17ME.jpg

Album med fler bilder:
http://imgur.com/a/N8g4M
FrÄn den hÀr trÄden:
https://www.reddit.com/r/Watches/comments/47xtgt/seiko_alpinist/
Svinsnyggt ju.. Vad kan det dÀr tÀnkas kosta och vart tror ni att man kan fÄ det gjort?

Svinsnyggt ju.. Vad kan det dÀr tÀnkas kosta och vart tror ni att man kan fÄ det gjort?
Finns pris pÄ hans hemsida för graverad alpinist. Men dÄ Àr det med klockan. SlutsÄlt för tillfÀllet. Uppskattar hantverket, men tycker det blir lite vÀl mycket. Tror jag skulle tröttna ganska omgÄende pÄ den. GÄ in pÄ lÀnken till reddit sÄ hittar du mer info.

Yes, Àntligen.
Har lĂ€nge velat Ă€ga en sĂ„dan hĂ€r. Thailand Limited Edition Sumo – SPB029J.
Snyggaste Sumon IMHO, kom idag :D
_20160229_180105.JPG

Nu skall den bara stÀllas inför morgondagen! Undrar om jag alltid mÄste bÀra det medföljande cyklopet samtidigt?!
_20160229_180322.JPG

Morr...jag var ett par timmar för sen dÄ jag för en gÄngs skull inte lÀst lika frekvent pÄ KS som vanligt och missat att den var up for grabs :mad: Har gÄtt och vÀntat pÄ att köparen ska posta och ge sig till kÀnna och dÀr kom den som en högerkrok...boom.

Stort grattis, och om det inte framgick sÄ stÀller jag mig gÀrna pÄ kö om du har tÀnkt att sÀlja framöver :)

Morr...jag var ett par timmar för sen dÄ jag för en gÄngs skull inte lÀst lika frekvent pÄ KS som vanligt och missat att den var up for grabs :mad: Har gÄtt och vÀntat pÄ att köparen ska posta och ge sig till kÀnna och dÀr kom den som en högerkrok...boom.

Stort grattis, och om det inte framgick sÄ stÀller jag mig gÀrna pÄ kö om du har tÀnkt att sÀlja framöver :)
AjdÄ, intresset Àr dock noterat!
Men det finns fler till salu om du kollar WUS....tex.... ;)

Nej men fan..
Finns det 1,5mm bandstift som passar till Skx007?
Som jag förstod det sÄ skulle det vara "1,1mm ENDS" men verkar inte finnas med 1,5mm tjocklek ? Hittar bara 1,78 men 1,1mm ends.

NĂ„gon som har koll?

SBBN031.jpg
En recension av @yonsson , samt ett processande en tid resulterade i en SBBN031. Första dagen idag och den kÀnns magisk.
Den Àr grym! Bra köp!
Har sökt ebay efter bandstift men hittar bara med axel, vill ha utan. Kallas dess nÄgot speciellt?
Varför ska du ha utan? DÄ fÄr du ju aldrig loss dem igen om du ska anvÀnda lÀnk. "Shoulderless" heter det pÄ engelska.
Fan va bra den dÀr Àr!
Har du fÄtt nÄgon uppfattning hur maskineriet mÄr?
Vet ej, den har gÄtt +7 sekunder sedan jag hÀmtade den. NÀr kvartskristaller Äldras sÄ Àndras tidhÄllningen, tror den skulle mÄ bra av en justering, fÄr se om jag orkar det. - Alla funktioner fungerar som de ska vilket Àr huvudsaken.

Varför ska du ha utan? DÄ fÄr du ju aldrig loss dem igen om du ska anvÀnda lÀnk. "Shoulderless" heter det pÄ engelska.

Det Àr ju genomgÄende hÄl i bandhornen, sÄ det borde vÀl inte vara nÄgra probs. Eller Àr jag helt ute och jonnar nu?

EDIT: Glömde skriva tack för hjÀlpen... SÄ tack! :)

Senast Àndrad:
Vet ej, den har gÄtt +7 sekunder sedan jag hÀmtade den. NÀr kvartskristaller Äldras sÄ Àndras tidhÄllningen, tror den skulle mÄ bra av en justering, fÄr se om jag orkar det. - Alla funktioner fungerar som de ska vilket Àr huvudsaken.
Det var kristallen jag hade i Ätanke, vore kul att trimma till en gamling sÄ den gick som tÀnk igen. FrÄgan Àr bara vem som gör det, verkade rÀtt knöligt nÀr jag pratade med urmakare om det.

Fick idag en gammal Seiko strap i det nÄgot ovanlig format 17 x 15mm frÄn Japan, men den var sÄ slemmig att den Äkte direkt i soparna, men först avlÀgsnade jag detta:

P3020666 (1).jpg

Efter en tur i hög oktan sprit ligger det nu till tork.
Slitet, men IRL helt OK.

//Bosse

Det var kristallen jag hade i Ätanke, vore kul att trimma till en gamling sÄ den gick som tÀnk igen. FrÄgan Àr bara vem som gör det, verkade rÀtt knöligt nÀr jag pratade med urmakare om det.
Tur att jag vet minst en SEIKO-utbildad urmakare som Àven Àr SEIKO-nörd dÄ. :)

Hej har blivit vÀldigt intresserad av att införskaffa en tuna, baby tuna. Finns det nÄgon bra sida, affÀr som rekommenderas? (Stockholms omrÄdet)

Tillbaka
Topp