• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag blir tokig!
SÄ jÀkla snygg
image.png

Fantastisk!

NĂ„gon som sitter pĂ„ den hĂ€r lite bortglömda titan-chronographen? Tycker den ser svincool ut. Visst, 356 Fliger-inspirerad kanske men Ă€ndĂ„. Skruvad krona och 200M WR. Är den nĂ„got att ha? Har ev en pĂ„ ingĂ„ng.

SNA139
SNA139.jpg

SNA141
seiko-chronograph-titanium-sna141p1-2-jpg.148

SNA195 - StÄl
SNA195P.jpg

Jag har en SNA195. Den Àr nog nÀstan min favorit just nu. 200m WR, skruvad krona, alarm som fungerar som andra tidszon och grym lÀttlÀst tavla. LÀnken Àr förstÄs lite rasslig, men annars Àr de grym.

image.jpg

Jag har en SNA195. Den Àr nog nÀstan min favorit just nu. 200m WR, skruvad krona, alarm som fungerar som andra tidszon och grym lÀttlÀst tavla. LÀnken Àr förstÄs lite rasslig, men annars Àr de grym.

image.jpg

Var det du som knep den pÄ eBay för nÄgra veckor sedan? VÀldigt fin!

Min förra, bra pris, bra skick, kör bara!
Aha, det var den :)
Ligger/lÄg nÄgon annan hÀr ocksÄ för 2k. Jag tÀnkte slÄ till dÀr men det var nÄgonstans dÀr mellan jag kom till insikt att det kommer mest spendera tid i lÄdan. VÀldigt synd för en sÄn fin klocka :)
Sen har jag lite svÄrt för kvart tickandet.. UngefÀr 80-90% av valet av mekaniskt Àr just sekundvisaren för mig :p Ska se om jag lyckas spara ihop till en Spring drive under nÀsta Är ;)

Hagströms Ur vid Odenplan har nu SRP777 inne. Jag bad dom ta in dom nÄgon gÄng i nov/dec, men han visste inte om han skulle fÄ nÄgra, sÄ jag köpte pÄ annat hÄll. Nu fick jag besked om att han har fÄtt in den, sÄ det ska vÀl gÄ att titta förbi och klÀmma.

Tjena, fick hem en ny Seiko idag frÄn uret (kommer i paketöppningstrÄden senare). I lÄdan hittade jag ett cert men som Àr helt blankt. Ska det inte vara stÀmplat av nÄgon och ifyllt etc?

Hagströms Ur vid Odenplan har nu SRP777 inne. Jag bad dom ta in dom nÄgon gÄng i nov/dec, men han visste inte om han skulle fÄ nÄgra, sÄ jag köpte pÄ annat hÄll. Nu fick jag besked om att han har fÄtt in den, sÄ det ska vÀl gÄ att titta förbi och klÀmma.
Även Klockmaster Globen har fĂ„tt in sina + nya Shogun.

Tjena, fick hem en ny Seiko idag frÄn uret (kommer i paketöppningstrÄden senare). I lÄdan hittade jag ett cert men som Àr helt blankt. Ska det inte vara stÀmplat av nÄgon och ifyllt etc?
Köper du frÄn Uret ska du nog vara glad att du fick ett cert överhuvudtaget. :)

Uret Àr en grÄhandlare, köper man frÄn dem Àr det som att köpa frÄn Creation Watches i Singapore. Man fÄr ett lÀgre pris och tar sÄ en högre risk om det skulle bli nÄgot problem. StÀmplade och giltiga cert fÄr man frÄn AD.

Det dÀr hjÀlper ju inte mig direkt, berÀtta istÀllet gÀrna hur det ska vara sÄ jag kan pÄpeka det :)
I det hĂ€r fallet ser det ut som att Uret lĂ€mnar egen garanti sĂ„ om certet Ă€r stĂ€mplat eller inte spelar antagligen ingen roll, de vet ju nĂ€r du köpte klockan. Är du osĂ€ker, maila och frĂ„ga.

Hur Ă€r det nu; har Seiko slutat producera skx007/9? Är det nĂ„gon som kan bekrĂ€fta eller dementera? Jag vet att jag yttrat mig i denna frĂ„gan förr (ej som frĂ„gestĂ€llare) men det jag skrev dĂ„ var, som jag tyckte att jag var tydlig med, baserat pĂ„ rykten och spekulation.
SĂ„, anyone? VĂ„r egne seikoexpert @yonsson t ex?

Var det du som knep den pÄ eBay för nÄgra veckor sedan? VÀldigt fin!
Det var jag :) Den har egentligen en annan referens, men det verkar vara samma klocka.

Ligger en NOS pÄ bukten som jag la ett skambud pÄ. Du kan ju tjacka den om suget blir stort. RÀtt dyr dock.

Helst skulle jag ha en i titan med svart tavla, men den hÀr duger sÄ lÀnge.

Har bestÀllt en SSB025P1.

Vad Àr skillnaden pÄ en SSB025P1 och en SSB025PC? NÄgon som vet? FÄr bara upp en massa japanska.

SSB025P1 (Som jag bestÀllt): :) (TrÄden blir trevligare med bilder)

ssb025p1-1.jpg

Hur Ă€r det nu; har Seiko slutat producera skx007/9? Är det nĂ„gon som kan bekrĂ€fta eller dementera? Jag vet att jag yttrat mig i denna frĂ„gan förr (ej som frĂ„gestĂ€llare) men det jag skrev dĂ„ var, som jag tyckte att jag var tydlig med, baserat pĂ„ rykten och spekulation.
SĂ„, anyone? VĂ„r egne seikoexpert @yonsson t ex?
Tydligen har SEIKO DE precis lagt upp skx007 pÄ sin hemsida vilket tyder pÄ att den inte gÄtt ur produktion men jag ska frÄga SEIKO nÀr vi trÀffar dem pÄ BaselmÀssan.

Det var jag :) Den har egentligen en annan referens, men det verkar vara samma klocka.

Ligger en NOS pÄ bukten som jag la ett skambud pÄ. Du kan ju tjacka den om suget blir stort. RÀtt dyr dock.

Helst skulle jag ha en i titan med svart tavla, men den hÀr duger sÄ lÀnge.

Den lÄg felaktigt nÀmnd som en SNA139 tror jag. Men fan, du kunde buda alltsÄ, det kunde inte jag. Men men, jag har just kammat hem en fullset SNA139 sÄ jag Àr nöjd ÀndÄ :)

Uret Àr en grÄhandlare, köper man frÄn dem Àr det som att köpa frÄn Creation Watches i Singapore. Man fÄr ett lÀgre pris och tar sÄ en högre risk om det skulle bli nÄgot problem. StÀmplade och giltiga cert fÄr man frÄn AD.

Det dÀr Àr vÀl Ätminstone inte helt korrekt? Urets klockor kommer allt som oftast med cert stÀmplade av ad. Cw stÀmplar sjÀlva.

Det dÀr Àr vÀl Ätminstone inte helt korrekt? Urets klockor kommer allt som oftast med cert stÀmplade av ad. Cw stÀmplar sjÀlva.
Allt som oftast men det Àr inget man kan rÀkna med (som i det hÀr fallet). Köper man inte direkt frÄn AD köper man de facto frÄn en grÄhandlare. Fördelen med att handla frÄn Uret Àr vÀl dÄ snarare att svensk lag gÀller, 1 Ärs garanti och 3 Ärs reklamation bör vara ens vÀn dÀr.

Tillbaka
Topp