Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tror de flesta har koll pÄ det. Yobokies har inlÀgg som Àr rÀtt OK.Har lagt ut en köpes annons pÄ orginal inlÀgg till 6309-7040, sÄ tÀnkte att jag kan dra ett inlÀgg hÀr i ocksÄ. Nu Àr nog de flesta sÄ hÀr inne mer pÄlÀst Àn mig men tÀnkte Àndock att det vara bra att ge heads upp pÄ att ebay Àr fullt med inlÀgg som tillsynes Àr NOS i förpackning men det Àr AM, av vilken kvalité vet jag dock ej.
Ser ut som typisk 90-talsdesign, men ingen aning om Älder. Ser ut att vara i ett fint skick, och rÀtt ballt med hellumetavla.Den lyser i mörkret. Tavlan. Enkel men i mitt tycke trevlig. 7N43-8210. Ser.nr 605160. Vilket Ärtionde?
Eller Àr det en fuling?
![]()
Kan inte uttala mig om kvalitĂ©n, men den vittavlade versionen Ă€r sĂ„ sjukt snygg!Jag Ă€r lite sugen pĂ„ en Seiko Brightz SDGM003, nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en och har en Ă„sikt? Ăr detta sĂ„ nĂ€ra man kan komma en "Grand Seiko" kvalitetsmĂ€ssigt i det vanliga Seiko-sortimentet eller finns det andra, bĂ€ttre alternativ?
![]()
(Bild stulen frÄn Internet)
Den Ă€r nog sĂ„ nĂ€ra man hamnar kvalitetsmĂ€ssigt pĂ„ en modern modell förutom att urverket inte Ă€r top notch.Jag Ă€r lite sugen pĂ„ en Seiko Brightz SDGM003, nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en och har en Ă„sikt? Ăr detta sĂ„ nĂ€ra man kan komma en "Grand Seiko" kvalitetsmĂ€ssigt i det vanliga Seiko-sortimentet eller finns det andra, bĂ€ttre alternativ?
![]()
Jag Ă€r lite sugen pĂ„ en Seiko Brightz SDGM003, nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en och har en Ă„sikt? Ăr detta sĂ„ nĂ€ra man kan komma en "Grand Seiko" kvalitetsmĂ€ssigt i det vanliga Seiko-sortimentet eller finns det andra, bĂ€ttre alternativ?
![]()
Det Àr Àr fantastisk klocka. SuverÀn kvalitet och kÀnsla. Spelar i en annan liga Àn sarb033 t.ex. Hade man stoppat i ett frÀnare urverk (8l35 exempelvis) sÄ hade den varit 100%. Ja, jag partisk men ÀndÄ
![]()
Den Àr nog sÄ nÀra man hamnar kvalitetsmÀssigt pÄ en modern modell förutom att urverket inte Àr top notch.
Tack för snabb input. Nu ska jag gÄ över till att surfa inköpsstÀllen.![]()
, sjÀlv köpte jag frÄn higuchi. En sÀljare som jag varmt rekommenderar.Mycket vackert! HÀrlig klocka.Tack @Magnus (Sthlm) för att jag fick ta över den hÀr skönheten. Nytt type I glas frÄn Spencer Klein installerat. Rekommenderas verkligen till er som har 6105-8000 Àven om höjden inte Àr vÀrldens mest praktiska.![]()
![]()
Grattis. Hur coolt som helst med "Contras"!TvÄ nya klockor idag.
![]()
1: 6138 Chapterringen ser knas ut pÄ bilden men det Àr reflektioner.
![]()
![]()
![]()
2: "Contras". Ascool, behövs ingen ytterligare beskrivning.![]()
@masterkiller har redan dragit igÄng en trÄd om modellen:Kanske inte men skriv gÀrna nÄgra rader om du har tid
Alltid kul att lÀsa sÄnt, hÀrligt mys seiko texter Àr alltid nice +du har skiftets gÄva som kan sÀlja sjÀlar till djÀvulen i ett nafs![]()
Cool, bra köp!Fick hem en helt grym Seiko idagDet Àr nÄgon 50 Ärs jublieum modell och mer dykare fÄr man leta efter. Klockan Àr STOR och bandet lÄng för att utan vidare komma runt en fet vÄtdrÀkt. Lumen Àr helt enastÄende. GÄr man frÄn ett vanligt ljust rum till ett lite mörkare lyser klockan som en stjÀrngosse i ett luciatÄg
![]()
Cool, pÄminner lite om SBBN023 "Golgo" (lÄnad bild)...Fick hem en helt grym Seiko idagDet Àr nÄgon 50 Ärs jublieum modell och mer dykare fÄr man leta efter. Klockan Àr STOR och bandet lÄng för att utan vidare komma runt en fet vÄtdrÀkt. Lumen Àr helt enastÄende. GÄr man frÄn ett vanligt ljust rum till ett lite mörkare lyser klockan som en stjÀrngosse i ett luciatÄg
![]()
TvÄ nya klockor idag.
![]()
![]()
1: 6138 Chapterringen ser knas ut pÄ bilden men det Àr reflektioner.
![]()
![]()
![]()
RÄkade snöa in mig pÄ vita urtavlor och varit sugen pÄ en white Knight en lÀngre tid. NÀr det uppdagades att den fanns runt hörnet sÄ slog jag till direkt.
Nu styr vi bÄten hÄrt mot den vita GS dykaren.
Description:
SKXA47 model (2004) heavyweight auto diver with great luminosity. Now known as the white Knight. In addition there was the black Knight and the orange Knight.
![]()
LÀnken Àr integrerad och vridringen Àr okeramisk.
Glada kompisar![]()
![]()
Dimensions:
Diameter 40mm
Thickness 13mm
Lug width 15mm (will take a Seiko PU band)
Case:
Stainless steel - polished sides and brushed top
Uni directional rotating divers bezel
Domed Hardlex crystal
Water resist 200m
Dial:
Silvered dial with central crosshatch pattern
Silvered indices with Lumibrite application
Black hours and minutes hands with thick Lumibrite fill
Black seconds hand with Lumibrite dot
Movement:
Seiko 7S26 automatic, 21 jewels
Quickset day and date
Non hacking
Non manual winding
Cool, pÄminner lite om SBBN023 "Golgo" (lÄnad bild)...
![]()
Fick hem en helt grym Seiko idagDet Àr nÄgon 50 Ärs jublieum modell och mer dykare fÄr man leta efter. Klockan Àr STOR och bandet lÄng för att utan vidare komma runt en fet vÄtdrÀkt. Lumen Àr helt enastÄende. GÄr man frÄn ett vanligt ljust rum till ett lite mörkare lyser klockan som en stjÀrngosse i ett luciatÄg
![]()
Plast pĂ„ den va? De dyrare har hard coated metal.Kul du slog till pĂ„ en! Tycker den Ă€r grymt cool, hur Ă€r kĂ€nslan i caset? Ăr vĂ€ll nĂ„gon keramik/behandlat stĂ„l som jag förstod det![]()