Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăven pĂ„ vintern?Jag badar med alla nya 100m SEIKOs jag köper.![]()

HÀdare!!!Duschar varje dag och ibland badar med denna pÄ, funkar hur bra som helst![]()
![]()
Jag tycker den Àr pÄ tok för stor för den designen, 42mm och glaset lÄngt ut i kanterna gör att den blir för stor.Var inne hos en klockhandlare för att fÄ ett kostnadsförslag för att fixa en gammal Tissot i eftermiddags och fick syn pÄ denna i en monter. Blev störtkÀr! Fick dock hejda mig frÄn ett impulsköp den hÀr gÄngen.
NÄgon som har nÄgon erfarenhet av den hÀr eller bara generella Äsikter? SRP703, bild lÄnad frÄn internet... LÄg pÄ typ 2998 hos svensk AD, verkar ligga runt 2000 pÄ ebay.
![]()
Jag tycker den Àr pÄ tok för stor för den designen, 42mm och glaset lÄngt ut i kanterna gör att den blir för stor.
Sitter och beundrar förra veckans nyförvÀrv, en Grand Seiko SBGW035.MÄste bestÀlla skinnarmband till den Ànnu bara, men kan inte bestÀmma mig för fÀrg, svart eller mörkbrunt. KÀnns som om den passar med bÄda. Förslag?
![]()
![]()
Duschar varje dag och ibland badar med denna pÄ, funkar hur bra som helst![]()
![]()
Kul du slog till pĂ„ en! Tycker den Ă€r grymt cool, hur Ă€r kĂ€nslan i caset? Ăr vĂ€ll nĂ„gon keramik/behandlat stĂ„l som jag förstod det![]()
Den första som producerades i oktober 2015, wow. Det kan nog vara en av de allra första, kanske #1. Skulle tro att det var dÀr nÄgonstans de började producera dem. Misalignment problemen verkar ju tala för det ocksÄ dÄ det verkar vara ett kvalitetsproblem pÄ de tidiga.Fick hem min turtle SRP775 idag, det Àr fan ett mÀsterverk. Köpte den frÄn den filipinske kontakten som nÄgon lÀnkade förut för 15000 php, cirka 2600kr vilket Àr helt ok. Riktigt bra kommunikation frÄn sÀljaren genom Viber. TyvÀrr sÄ hade ju alla en liten misalignment, gÄr det att fixa hos nÄgon duktig urmakare? Kollade ocksÄ pÄ baksidan och dÀr fanns ett roligt serienummer, nÄgon som vet nÀr dem började tillverkas?
![]()
![]()
Skulle vart otroligt coolt om första turtlen i vÀrlden hamnade i SverigeDen första som producerades i oktober 2015, wow. Det kan nog vara en av de allra första, kanske #1. Skulle tro att det var dÀr nÄgonstans de började producera dem. Misalignment problemen verkar ju tala för det ocksÄ dÄ det verkar vara ett kvalitetsproblem pÄ de tidiga.
Kanske saftigt i pris vs ebay, men hÀr finns original: http://www.klockimport.com/klockarm...-ovriga-lankar/seiko-jubileelank-i-stal-22mm/Vill köpa ett nytt original Seiko jubilee till min kommande skx009, tips?
Finns med vit tavla ocksÄ. Den satt pÄ lÀder nÀr jag provade den, men jag hÄller med @Herr_Katt att den kÀndes alldeles för stor för designen. Samma klocka fast 38mm hade suttit som en smÀck, för tavlan Àr riktigt schysst. Men gillar man den större storleken sÄ Àr det inget att fundera pÄ! SlÄ till!Var inne hos en klockhandlare för att fÄ ett kostnadsförslag för att fixa en gammal Tissot i eftermiddags och fick syn pÄ denna i en monter. Blev störtkÀr! Fick dock hejda mig frÄn ett impulsköp den hÀr gÄngen.
NÄgon som har nÄgon erfarenhet av den hÀr eller bara generella Äsikter? SRP703, bild lÄnad frÄn internet... LÄg pÄ typ 2998 hos svensk AD, verkar ligga runt 2000 pÄ ebay.
![]()
Den första som producerades i oktober 2015, wow. Det kan nog vara en av de allra första, kanske #1. Skulle tro att det var dÀr nÄgonstans de började producera dem. Misalignment problemen verkar ju tala för det ocksÄ dÄ det verkar vara ett kvalitetsproblem pÄ de tidiga.
Testar nya klÀder pÄ alpinisten. Tog ett tag att vÀnja sig att den inte sitter pÄ lÀder men nu gillar jag det ÀndÄ, Àven om jag fortfarande gillar lÀder bÀst. Sjukt bekvÀmt band sÄ den fÄr stanna pÄ det ett tag iaf! Eller mÄste det av?![]()
Blev hur bra som helstTestar nya klÀder pÄ alpinisten. Tog ett tag att vÀnja sig att den inte sitter pÄ lÀder men nu gillar jag det ÀndÄ, Àven om jag fortfarande gillar lÀder bÀst. Sjukt bekvÀmt band sÄ den fÄr stanna pÄ det ett tag iaf! Eller mÄste det av?
![]()
Tackar. Bilderna /ljusintaget verkar bli bÀttre med nya luren (Galaxy S7 tror jag den heter)Vilket ljus du fick till! Snygg bild N!![]()