• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag skulle ta en SDGM001 före en SARB065 alla dagar i veckan! Dyrare och 0,5 mm större, dock 2 mm tunnare.
S-SDGM001_a_1024x1024.jpg

HĂ„ller jag med om till 100%.
Hade den haft samma typsnitt pÄ "Automatic" som SARBen, sÄ hade den varit perfekt i mina ögon. Inte för att det Àr en dealbreaker, men det Àr en sÄndÀr detalj dÀr SARBen fÄr pluspoÀng över SDGMen. Kan eventuellt bli en sÄnhÀr i framtiden. Har dock en Blumo pÄ ingÄng och planerar en eventuell SARG009 till hösten.

Edit: MÄste dock pÄpeka att SARBen var överraskande stilig pÄ olivfÀrgat nato.

gött det, köpt en liknande sjÀlv som present. Tycker lÀnken ÀndÄ Àr vÀldigt bra pÄ dom (och snygg)
Jag Ă€r positivt överraskad av lĂ€nken och jag kan tĂ€nka mig att den Ă€r i samma klass som majoriteten av lĂ€nkarna som sĂ€ljs i butik. Är dock sugen pĂ„ att dressa upp den med ett lĂ€derband.

Enligt en anvÀndare pÄ WUS sÄ Àr alla de nya Solar Tonfiskarna limited editions. 3000 stycken per modell (SBDN029 endast 400st).

Enligt en anvÀndare pÄ WUS sÄ Àr alla de nya Solar Tonfiskarna limited editions. 3000 stycken per modell (SBDN029 endast 400st).

SBDN029 endast 400st, den kommer bli riktigt svÄr att fÄ tag pÄ :( Denna kommer endast att gÄ via "Freeman Sporting Club" och inte sÀljas via officiella ÄterförsÀljare. Jag vet inte Àn om den kommer sÀljas i deras butiker eller om det Àr bara en PR pryl. Jag skall bara ha en sÄdan :)

sbdn029.png

Liten paketöppning hÀr i mysiga SeikotrÄden!
HÀmtade ut ett paket pÄvÀg frÄn jobbet idag:
image.jpeg

FörsÀndelse frÄn solens rike i fjÀrran östern!
image.jpeg

En Seiko? Vem hade anat det?
image.jpeg

Det var min SBDC033 Sumo/Blumo! Snabba ryck, den skickades natten till fredag. Men jag mÄste sÀga att JAYSIS, vilket bök med att korta lÀnken! Men efter lite experimenterande sÄ hade jag lyckats!
image.jpeg

Ruggigt nöjd! PÄ pappret ska den vara större, men upplevs mindre Àn min Certina DS Action. Skulle tippa pÄ att det har med kronan att göra. Nu ska jag bestÀlla lite 20mm natoband!

SBDN029 endast 400st, den kommer bli riktigt svÄr att fÄ tag pÄ :( Denna kommer endast att gÄ via "Freeman Sporting Club" och inte sÀljas via officiella ÄterförsÀljare. Jag vet inte Àn om den kommer sÀljas i deras butiker eller om det Àr bara en PR pryl. Jag skall bara ha en sÄdan :)

sbdn029.png
Ja, jag Àr sugen pÄ att skaffa mig en ocksÄ.
NÄn av dom hÀr tvÄ skulle det nog bli isÄf...
sbdn026.png
sbdn028.png

Den svart/guld kÀnns nÀstan som en Seiko "Enzo" :cool::D

image.jpeg
image.jpeg

Kanske lite fusk att posta denna hÀr men fick hem denna idag via ett byte. Pulsar Àgs av SEIKO och Àr i princip SEIKO. I denna sitter det ett SEIKO-urverk och det Àr i princip bara namnet pÄ tavlan som inte skriker seiko. Visare, tavla, vÄgorna pÄ baksidan, hur informationen Àr skriven pÄ baksidan, ja ni fattar.

Modellen anvÀnds av RAF (Royal Air Force), tror den har ersatt den tidigare versionen frÄn just SEIKO. :)

image.jpeg
image.jpeg

Kanske lite fusk att posta denna hÀr men fick hem denna idag via ett byte. Pulsar Àgs av SEIKO och Àr i princip SEIKO. I denna sitter det ett SEIKO-urverk och det Àr i princip bara namnet pÄ tavlan som inte skriker seiko. Visare, tavla, vÄgorna pÄ baksidan, hur informationen Àr skriven pÄ baksidan, ja ni fattar.

Modellen anvÀnds av RAF (Royal Air Force), tror den har ersatt den tidigare versionen frÄn just SEIKO. :)

Tuff ju! :cool:
Jag vet att det finns en till Pulsarmodell som anvÀnts av brittiska försvarsmakten. Pulsar G10...
pulsar_g10.jpg

(lÄnad bild)

Tillbaka
Topp