• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Att köpa en 6309 Àr ett himla risktagande och krÀver stor kÀnnedom. Jag skulle kollat pÄ watchrecon och hÀr pÄ forumet för att hitta en som fungerar nÄgorlunda
Ahhh ok, kanske ska lĂ€gga det köpet lite pĂ„ is dĂ„ eftersom man Ă€r nybörjare pĂ„ det hĂ€r. Är det mindre risk att göra bort sig om man försöker hitta en beg. skx173 istĂ€llet?

Inte lÀtt just nu, kliar som fan, mÄste blunda...
image.jpeg
Åhhh, SBGV007...

Ahhh ok, kanske ska lĂ€gga det köpet lite pĂ„ is dĂ„ eftersom man Ă€r nybörjare pĂ„ det hĂ€r. Är det mindre risk att göra bort sig om man försöker hitta en beg. skx173 istĂ€llet?
SKX173 Ă€r vĂ€l usa varianten av skx007? Om du hittar en bra sĂ€ljare tror jag det Ă€r riskfritt. Dessutom Ă€r ju 7s26 verket lĂ€tt att byta ut om nĂ„got skulle krĂ„ngla. Skulle dock Ă€ndĂ„ hĂ„llit mig borta frĂ„n filipinerna iaf. Återigen hade jag nog kört pĂ„ watchrecon och kollat dĂ€r. 7002orna dĂ€remot som liknar skx173 skall ha riktigt bra urverk men Ă€r sĂ€kerligen (precis som 6309orna) svĂ„ra att hitta i originalskick utan fuktskador.

SKX173 Ă€r vĂ€l usa varianten av skx007? Om du hittar en bra sĂ€ljare tror jag det Ă€r riskfritt. Dessutom Ă€r ju 7s26 verket lĂ€tt att byta ut om nĂ„got skulle krĂ„ngla. Skulle dock Ă€ndĂ„ hĂ„llit mig borta frĂ„n filipinerna iaf. Återigen hade jag nog kört pĂ„ watchrecon och kollat dĂ€r. 7002orna dĂ€remot som liknar skx173 skall ha riktigt bra urverk men Ă€r sĂ€kerligen (precis som 6309orna) svĂ„ra att hitta i originalskick utan fuktskador.
Intressant att du tog upp det, vad Ă€r det med alla billiga gamla seikos frĂ„n filipinerna? Är det nĂ„got skumt med dom?

Intressant att du tog upp det, vad Ă€r det med alla billiga gamla seikos frĂ„n filipinerna? Är det nĂ„got skumt med dom?
Av det jag hört sÄ var ju t.ex 6309an en billig bruksklocka och sÄldes i stora mÀngder dÀr (och kanske Àven övriga delar av asien?). Man anvÀnde dom flitigt och tog ej hand om dom. NÀr det plötsligt blev hett och vintage med att ha en 6309a sÄ samlade man ihop alla fuktskadade och sletna seikos och ersatte olika delar i dom och sÄlde dom dyrt som original ex.

Spencer Klein sÀger att han bara köper vintage seikos frÄn USA och Australien. Kanske ligger nÄgot i det? Bara haft en Àgare. SÀkerligen mer sannolikt att det Àr original?

NÄgon annan kan sÀkerligen rÀtta mig om jag har fel eller fylla pÄ med mer information om jag missförstÄtt :)

Senast Àndrad:
Av det jag hört sÄ var ju t.ex 6309an en billig bruksklocka och sÄldes i stora mÀngder dÀr (och kanske Àven övriga delar av asien?). Man anvÀnde dom flitigt och tog ej hand om dom. NÀr det plötsligt blev hett och vintage med att ha en 6309a sÄ samlade man ihop alla fuktskadade och sletna seikos och ersatte olika delar i dom och sÄlde dom dyrt som original ex.

Spencer Klein sÀger att han bara köper vintage seikos frÄn USA och Australien. Kanske ligger nÄgot i det? Bara haft en Àgare. SÀkerligen mer sannolikt att det Àr original?
Alltid kul att lÀra sig nÄgot nytt, tack för svaret! :D

Jag har en dykare ( behöver inte nÀmna nÄgot mÀrke hÀr) som jag Àr vÀldigt glad för. Men jag kÀnner att det finns tilfÀllen dÄ den Àr för mycket dykare. Jag behöver en " dressare" att byta om till. Det var dÄ jag upptÀckte Seiko JDM ( bla. tack vare denna trÄd) och ja , jag orkade inte lÀsa hela trÄden!!! Men jag har börjat inse vilket fantastiskt mÀrke det Àr. SÄ dÀrför kom detta paket i dag.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Men vilken blev det dÄ?
image.jpeg

image.jpeg

En Seiko Brightz SDGM 001 "Grand cocktail".
Grymt bra den dÀr!

Kör 007 pÄ Nato, original gummiet Àr kass, lÀnken Àr ahh raslig (nu var jag snÀll) sÄ efter ett antal no-name Nato blev det Phoenix och det har fungerat bra, men omvÀxling Àr altid kul sÄ jag fick hem ett Zuludiver frÄn Royal Straps idag:

P7121062.jpg

Första intrycket i jÀmförelse med Phoenix Àr bra, tÀtare mellan hÄlen, bra hardware, lite tjockare sÄ bygger lite mera, men mycket billigare sÄ jag Àr nöjd sÄ hÀr lÄngt

//Bosse

Tillbaka
Topp