• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄlda men ej glömda

MMonrocks.jpg
Stubbe.jpg
IMG_0672.jpg

MÄste tyvÀrr lÀmna klockor och allt med klockor bakom mig efter att haft en trevlig stund med Molle, skitkul att komma dit med ens fjuttiga samling med 5 klockor ;)
Skratta som ett barn nÀr han plockar fram lÄdan, sjuk samling :)

image.jpeg

Tack för trevlig stund och man fick se o klÀmma pÄ alla coola klockor :)

Tack vare @Seikosthlms fiffiga EM-finalkampanj hakade jag pÄ trenden och fixade mig ett MN-strap. Tack för snabb och trevlig affÀr.:) Problemet Àr att jag inte riktigt har nÄgon lÀmplig klocka som jag tycker passar detta band (vilket iofs Àr vÀldigt trevligt för nu mÄste jag jaga en ny klocka, jag tÀnker mig en riktigt sunkig dykare med svart tavla och gulnande index...:cool:).

SÄ det blev att tÀnka till hur jag skulle arrangera min lilla semesterklocklÄda. Lösningen blev att nyförvÀrvet (7548-700B) fick Àran att ta sig an MN-strapet. Problemet var att jag inte tyckte att pepsiinsertet lirade riktigt med det gröngula bandet. Lösningen blev att göra sig av med bezeln (ska ÀndÄ dit en coin edge-bezel sÄ smÄningom). Resultatet? Tja, jag tycker att det ser riktigt bra ut.:) (Fast den lilla "klickkulan" sitter fortfarande kvar.:( Arbetar pÄ en lösning att fÄ bort den.)
7548:an kom pÄ ett superoyster. FrÄgan var dÄ vad ska jag göra med det? Jo, det kan ju SKX009:an fÄ sÄklart!:cigar:

Tittar man pÄ det hÀr lite mer lÄngsiktigt kommer det att bli sÄhÀr: SKX009 pÄ oyster, 7548 (med bezel + pepsiinsert) pÄ mörkblÄtt nato (perfekt med nÀstan identiska klockor dÀr en stÀndigt Àr pÄ lÀnk och att man lÀtt kan byta band pÄ den andra) samt en Ànnu okÀnd svarttavlad klocka pÄ MN-strapet (som var jÀkligt bekvÀmt och inte alls sÄ klumpigt vid spÀnnet som jag hade trott utifrÄn bilder)!
0712.jpg
[7548-700B]
0712-.jpg
[SKX009]

Tack vare @Seikosthlms fiffiga EM-finalkampanj hakade jag pÄ trenden och fixade mig ett MN-strap. Tack för snabb och trevlig affÀr.:) Problemet Àr att jag inte riktigt har nÄgon lÀmplig klocka som jag tycker passar detta band (vilket iofs Àr vÀldigt trevligt för nu mÄste jag jaga en ny klocka, jag tÀnker mig en riktigt sunkig dykare med svart tavla och gulnande index...:cool:).

SÄ det blev att tÀnka till hur jag skulle arrangera min lilla semesterklocklÄda. Lösningen blev att nyförvÀrvet (7548-700B) fick Àran att ta sig an MN-strapet. Problemet var att jag inte tyckte att pepsiinsertet lirade riktigt med det gröngula bandet. Lösningen blev att göra sig av med bezeln (ska ÀndÄ dit en coin edge-bezel sÄ smÄningom). Resultatet? Tja, jag tycker att det ser riktigt bra ut.:) (Fast den lilla "klickkulan" sitter fortfarande kvar.:( Arbetar pÄ en lösning att fÄ bort den.)
7548:an kom pÄ ett superoyster. FrÄgan var dÄ vad ska jag göra med det? Jo, det kan ju SKX009:an fÄ sÄklart!:cigar:

Tittar man pÄ det hÀr lite mer lÄngsiktigt kommer det att bli sÄhÀr: SKX009 pÄ oyster, 7548 (med bezel + pepsiinsert) pÄ mörkblÄtt nato (perfekt med nÀstan identiska klockor dÀr en stÀndigt Àr pÄ lÀnk och att man lÀtt kan byta band pÄ den andra) samt en Ànnu okÀnd svarttavlad klocka pÄ MN-strapet (som var jÀkligt bekvÀmt och inte alls sÄ klumpigt vid spÀnnet som jag hade trott utifrÄn bilder)!
0712.jpg
[7548-700B]
0712-.jpg
[SKX009]
Kul att du gillade bandet :)
Vart riktigt bra Kurtz style men fasen vad fin den Àr med pepsi den dÀr. MÄste du verkligen modda den dÀr? :)

Är det hĂ€delse att mĂ„la om kronovisarna orange eller kanske vit? :rolleyes:
image-jpeg.350852

(Söndagmarkering blekts till orange förövrigt...:bookworm:)
Jag tycker det vore synd att ta bort det lilla fÀrginslaget du har pÄ klockan. SÄ absolut nej pÄ vita visare. Orange Àr mer OK i min bok, Àven om jag tycker att rött Àr snyggare pÄ denna klocka. (Snygg klocka btw!:))

Är bandet köpt med borstade metalldetaljer pĂ„ nato-bandet, eller har du gjort det sjĂ€lv? Hur som tyckte jag det var en sĂ„ lĂ€cker detalj att jag gick upp till verktygsförrĂ„det pĂ„ jobbet och hĂ€mtade scotch-brite och borstade de polerade detaljerna pĂ„ mitt nato :)
Det Àr lite hemsnickrat.

Jag har börjat snegla pÄ en SNZF15/17, och kan inte riktigt bestÀmma mig vad jag tycker. Ni med erfarenhet av Pepsi-bezel, kÀnner ni att det pÄ nÄgot sÀtt blir begrÀnsat dÄ den inte blir lika "neutral" som svart? Eller resonerar ni kanske tvÀrtom?

Kan Àven passa pÄ att hÀlsa eftersom jag Àr ny anvÀndare pÄ forumet. Jag har hÀngt hÀr lite den senaste tiden, men valde att registrera mig idag. Fick upp ögonen för Klocksnack av en slump dÄ jag surfade runt och letade efter bra stÀllen att fÄ tag pÄ en SKX. Efter det har jag upptÀckt SNZF som kÀnns som en bÀttre personlig matchning.

Jag har börjat snegla pÄ en SNZF15/17, och kan inte riktigt bestÀmma mig vad jag tycker. Ni med erfarenhet av Pepsi-bezel, kÀnner ni att det pÄ nÄgot sÀtt blir begrÀnsat dÄ den inte blir lika "neutral" som svart? Eller resonerar ni kanske tvÀrtom?

Kan Àven passa pÄ att hÀlsa eftersom jag Àr ny anvÀndare pÄ forumet. Jag har hÀngt hÀr lite den senaste tiden, men valde att registrera mig idag. Fick upp ögonen för Klocksnack av en slump dÄ jag surfade runt och letade efter bra stÀllen att fÄ tag pÄ en SKX. Efter det har jag upptÀckt SNZF som kÀnns som en bÀttre personlig matchning.
VÀlkommen! Jag köpte Skx007 och Skx009 nÀstan samtidigt men det Àr bara den sistnÀmnda som Àr kvar. Det Àr klart att pepsi inte Àr lika "neutralt", som du uttrycker det, som svart men för mig blir det mycket roligare med pepsi. 007:an blev lite för trÄkig i jÀmförelse. DÄ Àr jag nog ÀndÄ relativt blygsam i min smak om man jÀmför med mÄnga andra. Pepsi livar upp, sÀrskilt pÄ sommaren! Det enda som jag kan tycka Àr till fördel för den svarta Àr att det Àr enklare att matcha fler fÀrger pÄ natoband sÄ att det ser snygg ut.

VĂ€lkommen :)
Köp bÄda, men som du sÀger Àr den svarta enklare om du har tÀnkt matcha med outfit eller planerar att catwalka runt i Paris med ;)
Men bÄda funkar nog till det mesta, den röd/blÄa Àr mer somrig och sticker ut mer, den svarta mer stilren.

Hade jag varit dig hade jag raderat kontot illa kvickt, beroendet kommer bara att öka och snart sitter du med 2-3 klockor och vill bara ha mer ;)

VĂ€lkommen till forumet!
Föredrar pepsi framför svart 96,7 gÄnger av 100 (pÄ ett ungefÀr;)).
Tycker faktiskt att det Àr lÀttare att matcha en mörkblÄ klocka till klÀder, dÄ jag tycker att svart inte gör sig sÄ bra mot blÄtt och brunt (som Àr det jag klÀr mig mest i). Det lilla (det Àr faktiskt inte mycket) röda tycker jag gör sig bra mot mycket ocksÄ.
BegrÀnsar dÄ pepsi-bezeln mig? Nej, dÄ min SKX009 Àr den klocka jag burit överlÀgset mest senaste 6-7 Ären.:)

VĂ€lkommen till forumet!
Föredrar pepsi framför svart 96,7 gÄnger av 100 (pÄ ett ungefÀr;)).
Tycker faktiskt att det Àr lÀttare att matcha en mörkblÄ klocka till klÀder, dÄ jag tycker att svart inte gör sig sÄ bra mot blÄtt och brunt (som Àr det jag klÀr mig mest i). Det lilla (det Àr faktiskt inte mycket) röda tycker jag gör sig bra mot mycket ocksÄ.
BegrÀnsar dÄ pepsi-bezeln mig? Nej, dÄ min SKX009 Àr den klocka jag burit överlÀgset mest senaste 6-7 Ären.:)
Men bezeln borde du aldrig tagit bort. 7548 bezeln Àr ju bland de bÀttre bezlar som finns :)

VÀlkommen! Jag köpte Skx007 och Skx009 nÀstan samtidigt men det Àr bara den sistnÀmnda som Àr kvar. Det Àr klart att pepsi inte Àr lika "neutralt", som du uttrycker det, som svart men för mig blir det mycket roligare med pepsi. 007:an blev lite för trÄkig i jÀmförelse. DÄ Àr jag nog ÀndÄ relativt blygsam i min smak om man jÀmför med mÄnga andra. Pepsi livar upp, sÀrskilt pÄ sommaren! Det enda som jag kan tycka Àr till fördel för den svarta Àr att det Àr enklare att matcha fler fÀrger pÄ natoband sÄ att det ser snygg ut.

PÄ nÄgot vÀnster tycker jag Pepsin Àr snyggare, men den svarta mer stilren (som nÄgon hÀr var inne pÄ i ett tidigare inlÀgg).
Jag Àr inne pÄ SNZF17 och sedan plocka hem ett helsvart natoband ocksÄ, till att börja med. Men dÄ Àr ju frÄgan, nÀr man ska handla online frÄn olika internationella butiker, vilka som Àr trovÀrdiga och pÄlitliga. Skywatches har jag varit inne pÄ och lÀst en del gott om hÀr pÄ KS. DÀremot har jag har lÀst en del negativt om Creationwatches.

Jag har hittat en SNZF17, K1-varianten, pÄ Longislandwatches.com. Har Àven funnit ett helsvart Natoband dÀr som jag finner intressant. Har dÀremot inte hittat sÄ mycket matnyttigt om den hemsidan - Àr det nÄgon som har erfarenhet av e-butiken i frÄga?

Dock blir jag lite skrÀmd nÀr jag kollar bilderna (medveten om att bilder kan förvrÀngas) pÄ klockan. Jag tycker bild 1 (som inte Àr lika snygg) ser ut att vara en lite grövre variant av bild 2. Se nedan.
http://cdn3.volusion.com/htlyr.vuqkj/v/vspfiles/photos/SNZF17K1-2T.jpg?1408684729
http://cdn3.volusion.com/htlyr.vuqkj/v/vspfiles/photos/SNZF17K1-3T.jpg?1408684729

Senast Àndrad:
Hittat en GS pÄ Yahoo Japan jag gÀrna plockar hem (beroende pÄ slutpris givetvis).
Är ProxytjĂ€nster typ Buyee att föredra för att slippa strul.
NĂ„gon annan proxy som funkar bra?

(Ping @yonsson )

Tillbaka
Topp