• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blev nöjd med den sÄ jag dubbelpostar frÄn dagens klocktrÄd!
DSC_0015-2.jpg

FörstÄr jag, riktigt bra bild! MÄste testa en srp nog innan Ärets slut, 7040 nörd love/hater som en Àr...

Okey krappar sÄ hÀr Àr det!

Jag har nyligen fÄtt min Seiko SDGM..
Har inte anvÀnt den aktivt sÄ den stannar till..
IgÄr (kl 19:30) skruvade jag upp den, frÄn att den var helt död, 50 varv med kronan
Idag kl 11:25 hade den stannat igen.. ca 16 timmar höll den vid liv.. i boken stÄr det att den har 50 timmars reserv..
Är det jag som gör fel eller Ă€r det nĂ„got skumt med klockan?

Det Àr min första automatare, sÄ var snÀll nu..=)

Okey krappar sÄ hÀr Àr det!

Jag har nyligen fÄtt min Seiko SDGM..
Har inte anvÀnt den aktivt sÄ den stannar till..
IgÄr (kl 19:30) skruvade jag upp den, frÄn att den var helt död, 50 varv med kronan
Idag kl 11:25 hade den stannat igen.. ca 16 timmar höll den vid liv.. i boken stÄr det att den har 50 timmars reserv..
Är det jag som gör fel eller Ă€r det nĂ„got skumt med klockan?

Det Àr min första automatare, sÄ var snÀll nu..=)
Testa att anvÀnda den under en hel dag sÄ du vet att den Àr fulladdad. Drar egentligen aldrig upp mina automatiska ur utan skakar igÄng dom i 30sek om dom stannat för att sedan sÀtta den pÄ armen. SÄ kan du kolla reserven efter det för att se sÄ det verkar stÀmma.

Efter Speedyn landade har den fÄtt nÀstan all handledstid förutom vid tyngre arbete eller sömn (dÄ Äker SKX007 pÄ). Men idag kÀnde jag att det var dags för en annan favorit att fÄ följa med till jobbet. SÄ jÀkla bra klocka för sÄ lite pengar!
Edit: Det dÀr med att putsa klockan innan bild Àr tydligen inget för mig :p
ZeXb3hZ.jpg

Efter kÀrleksförklaringen frÄn @Jockinho kunde jag inte motstÄ och bestÀllde en ny skx007. Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker finishen pÄ den hÀr Àr klart högre Àn mina tidigare skxor. AnstrÀngde dom sig lite extra pÄ den sista batchen kanske? :)
DSC_0021.jpg
Jag har ju sagt ungefÀr en miljard gÄnger att finish skiljer sig mellan olika batcher. :)

Efter kÀrleksförklaringen frÄn @Jockinho kunde jag inte motstÄ och bestÀllde en ny skx007. Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker finishen pÄ den hÀr Àr klart högre Àn mina tidigare skxor. AnstrÀngde dom sig lite extra pÄ den sista batchen kanske? :)
DSC_0021.jpg

Kul! SjÀlv knep jag just en Turtle :) Ska bli riktigt roligt att prova!

Senast Àndrad:
Kul! Vilken fÀrg? Vi driver alla varandra i ett djupare beroende pÄ nÄgot mÀrkligt symbiotiskt sett.

BlÄ! Ville ha den eller pepsin sÄ knep den pÄ systerforumets K&S nÀr jag sÄg en nyss. Hehe ja, kobra Kai drar mig allt lÀngre ned i japanska trÀsket. Men sÄ mkt bra dÀr att det kÀnns onödigt lÀgga cash pÄ annat, man blir alltid i princip nöjd nÀr dey handlas Seiko, g-shock, Citizendykare :)

Dags att testa nytt. Klockan som klara dyk genom flera tidszoner. Klockan som Àr minst 100m nÀrmare ytan nÀr krissituationen intrÀffar Àn en "köttig tonfisk" Hur mycket vÀger klockorna i "köttiga tonfisks trÄden" :). Helt ok för dom pengarna. Har Àven bestÀllt ett original gummi frÄn 021:an, globen öka.

20161018_160316.jpg

ja den Àr jÀtte stor.

Tillbaka
Topp