Inte rÀtt modell, tack ÀndÄ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Inte rÀtt modell, tack ÀndÄ.
Kan inte se bilderna. Försöker registrera mig men det gÄr inte av nÄn jÀvla anledning.
Ville mest visa pÄ alternativ och att de finns att fÄ för typ 2000kr. Ladda ner watchrecon, lÀgg in en bevakning och luta dig tillbaka.Kan inte se bilderna. Försöker registrera mig men det gÄr inte av nÄn jÀvla anledning.
OK, tack för hjÀlpenVille mest visa pÄ alternativ och att de finns att fÄ för typ 2000kr. Ladda ner watchrecon, lÀgg in en bevakning och luta dig tillbaka.
KĂ€nns verkligen inte ok! Specs Ă€r vĂ€l -15+25 och det borde den ju kunna hĂ„lla mycket lĂ€ngre Ă€n bara ett Ă„r kan man tycka! Jag hade lĂ€mnat in den iallafall..Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Ăr det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
![]()
Min senaste höll typ +-4spd. +2min Ă€r katastrof.Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Ăr det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
![]()
Spec Ă€r -35 till +45 sek för det verket, om jag inte missminner mig. SĂ„ rejĂ€lt tilltagen marginal kontra exempelvis @yonsson's SKX. 2 min Ă€r ju dock rĂ€tt crazy.Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Ăr det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
![]()
Ja, förutsatt att du inte typ tappat den eller dylikt.Tack för info! Detta bör vÀl gÄ pÄ garantin?
Ok, tack!Ja, förutsatt att du inte typ tappat den eller dylikt.
Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Ăr det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
![]()
KLOCKren, hehe![]()
![]()
Fick hem en SSC015 pÄ superoyster igÄr, riktigt stabil och klockren storlek.
Ja, förutsatt att du inte typ tappat den eller dylikt.
Bör jag vÀnda mig till en Seiko AD? De finns vÀl i vid globen?Jag fick hem min skx007 för en vecka sen och anvÀnt den varje dag sen dess. Den har efter 7 dagar tappat 22sek vilket dÄ blir ca 3 sek per dag.
2 min per dag Àr ju galet mycket.
Superoyster= strapcode, ej original. Kanonbra lĂ€nk, höjer ju helt klart kvalitetskĂ€nslan pĂ„ klockan.KLOCKren, heheSnygg klocka för övrigt! Ăr Superoyster orginallĂ€nken till klockan? SĂ„g onekligen solid ut.
StÀmmer, vilken AD som helst hjÀlper dig förutsatt att den Àr under garanti, annars hjÀlper de dig sÄklart mot betalning. Om det Àr ett garantiÀrende eller inte bestÀmmer Optura som Àr generalagent sÄ den lÀr skickas dit.Bör jag vÀnda mig till en Seiko AD? De finns vÀl i vid globen?
Ocksaa kungliga gillar Seiko, bild fraan firandet av 60 aar som regent i 2006,
![]()
Ocksaa kungliga gillar Seiko, bild fraan firandet av 60 aar som regent i 2006,
![]()
Grymt bra val till högtidsdrÀkt (vilket jag antar att denna utstyrsel motsvarar?).Ocksaa kungliga gillar Seiko, bild fraan firandet av 60 aar som regent i 2006,
![]()
Som herren ovan sÀger finns vÀldigt mycket att lÀsa, bara att börja googla. Finns Àven mycket om det hÀr pÄ KS. SRP779 bÀrs aningen större Àn SKX009 men ÀndÄ helt okej med tanke pÄ designen tycker jag. Finns att testa i butik ocksÄ ifall du Àr osÀker. LÄter som du Àr rÀtt inne pÄ 009 och dÄ tycker jag att du ska köpa den nu direkt. Finns fortfarande att fÄ tag i till ett bra pris. Om du inte gillar den kan du flippa den lÀtt. Jag har en och jag gillar den.
Lite lÀsning: https://www.hodinkee.com/articles/t...-dive-watches-made-like-quartz-never-happened
Du fÄr lÀsa pÄ lite. Det stÄr mycket skrivet om bÄda modeller och allt fÄr man inte serverat hÀr.
Urverket skiljer och Àven finishen. Skx007/009 har ju 25 Är pÄ nacken medan SRP7kr3/775/777/779, SRPA21 Àr nya modeller.
Klart vi svarar pÄ frÄgor och Àr för diskussion, kolla PADI-trÄden och skx-trÄden hÀr pÄ Kobra Kai, finns en hel del matnyttigt dÀr.Ok, nu lÀt jag latare Àn jag Àr mÀrkte jag.
Klart man kan googla, men min erfarenhet efter Äratal av googlande inom olika hobbies Àr att det Àr som ny vÀldigt svÄrt att urskilja vad som Àr bullshit, okunnighet, reklam och vad som faktiskt Àr tillförlitlig fakta frÄn personer med personlig erfarenhet. Fördelen med att frÄga pÄ ett forum Àr att det oftast Àr flera kunniga som kan rÀtta eventuella okunniga som sÀger fel.
Vad ska man annars ha ett forum till om inte stÀlla och svara pÄ frÄgor kring Àmnet? Inte bara wrist shots och paketöppningar vÀl?
Hursom, jag ska försöka googla mig fram till nÄgot sÄ fÄr vi se vad jag landar i.
![]()
![]()
Fick hem en SSC015 pÄ superoyster igÄr, riktigt stabil och klockren storlek.