• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

PÄ tal om original och icke, vad tror ni om denna? Det jag vet Àr att insertet Àr nytt. Det Àr en 7548 frÄn mitten av 80.
Skärmavbild 2016-11-16 kl. 17.36.50.png
Vill du ha bra svar sÄ krÀvs bra bilder.

IMG_7836.JPG

IMG_5948.JPG

HÀr har ni en som Àr original gubbar. :)
Sluttning pÄ datumfönstret, inÄtsluttande vridringsinlÀgg med stor lumepip och korrekt struktur, platta visare.

Datumfönstrets fasning varierar mellan tidiga och sena exemplar men det ska alltid vara en fasning, finns fÄ reprotavlor som har detta. Tritiumet i lyspastan lyser fortfarande Àven om klickan inte solladdas, rÀtt mysigt.
@yonsson levererar som alltid!

Jag blir nÀstan lite provocerad av Seiko...

Sitter och kollar videos, surfar klockforum högt och lÄgt, lÀser artiklar osv. Oavsett vilken sorts klocka man Àr ute efter sÄ Àr det nÀstan alltid en jÀvla Seiko som seglar upp i topp som den perfekta blandningen av design, funktion och pris... :mad:

Hur kan det komma sig att just Seiko lyckas gÄng pÄ gÄng med denna fantastiska kombination?

Visst, det kanske bara Àr jag som tycker det Àr trist att hÄlla sig till ett mÀrke(?), men jag Àr rÀdd att hela min samling snart kommer bestÄ av Seikos, pÄ gott och ont. :bag:

Den Àr GRYM! :) KlÀmde pÄ den för ett par veckor sedan nÀr jag var i Globen och det Àr verkligen synd att Seiko kan vara sÄ kinkiga att de inte lÀttar lite pÄ sina restriktioner. I och för sig en del av charmen och det unika men ibland vill man bara att det skall vara mindre bökigt att fÄ tag i nÄgot man verkligen vill ha.

Skall bli kul att lÀsa dina intryck om denna dinka.

Presage - vad Àr detta? SÄg en riktigt vass dressare till ett vad som förefaller vara ett bra pris i ett skyltfönster nyss. Ny serie eller vad?

Tillbaka
Topp