Vill du ha bra svar sÄ krÀvs bra bilder.PÄ tal om original och icke, vad tror ni om denna? Det jag vet Àr att insertet Àr nytt. Det Àr en 7548 frÄn mitten av 80.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vill du ha bra svar sÄ krÀvs bra bilder.PÄ tal om original och icke, vad tror ni om denna? Det jag vet Àr att insertet Àr nytt. Det Àr en 7548 frÄn mitten av 80.
![]()
@yonsson levererar som alltid!![]()
![]()
HÀr har ni en som Àr original gubbar.
Sluttning pÄ datumfönstret, inÄtsluttande vridringsinlÀgg med stor lumepip och korrekt struktur, platta visare.
Datumfönstrets fasning varierar mellan tidiga och sena exemplar men det ska alltid vara en fasning, finns fÄ reprotavlor som har detta. Tritiumet i lyspastan lyser fortfarande Àven om klickan inte solladdas, rÀtt mysigt.
Tack för hjÀlpen. Jag Äterkommer med bilder nÀr jag Àr fÀrdig.MÄnga hÀr anvÀnder sig av Dagaz grejer nÀr dom moddar. Har dock varken erfarenhet av sÀljaren eller moddning, sÄ kan inte uttala mig mer Àn sÄ tyvÀrr.
HÀr finns lite lÀsning: https://klocksnack.se/threads/seiko-mod-trÄden.62690/
SpÀnnande!Tack för hjÀlpen. Jag Äterkommer med bilder nÀr jag Àr fÀrdig.
LĂ€tt! Transocean!![]()
Ska vi leka "gissa klockan".![]()
![]()
Ska vi leka "gissa klockan".![]()
Eller, förresten. Dom avhuggna indexen antyder Transocean chrono! Nyinkommen?LÀtt! Transocean!
Eller, förresten. Dom avhuggna indexen antyder Transocean chrono! Nyinkommen?![]()
Skillat!Eller, förresten. Dom avhuggna indexen antyder Transocean chrono! Nyinkommen?![]()
Grymt lÀcker!![]()
Bra gissat!
Har lÄnat den.
https://klocksnack.se/threads/komma...chronograph-sbec003.52395/page-2#post-1630959
NÄt ska man vÀl vara bra pÄ!Skillat!
Ute efter en 7548? Köp min, ligger pÄ K&SPÄ tal om original och icke, vad tror ni om denna? Det jag vet Àr att insertet Àr nytt. Det Àr en 7548 frÄn mitten av 80.
![]()
Ăr inte det dĂ€r en SKX013? "1970s"? Tror nĂ„n har gjort en miss dĂ€r.![]()
RejÀlt saltad prislapp va?
699 AUD = 4.8k SEK
Verkar stĂ€mma enligt bildgoogle. Ăr fĂ€rsk pĂ„ det mesta men Seiko i synnerhet. Vart Ă€r vĂ€rlden pĂ„ vĂ€g nĂ€r man riskerar att bli blĂ„st i en pantbank?Ăr inte det dĂ€r en SKX013? "1970s"? Tror nĂ„n har gjort en miss dĂ€r.
![]()
SBEC003
Ăr ute efter en frĂ„n 1985![]()
Ute efter en 7548? Köp min, ligger pÄ K&S![]()
I see, lycka till i jaktenĂr ute efter en frĂ„n 1985![]()
Ăr sjĂ€lv ute efter en Seiko frĂ„n 1985, dock inte nödvĂ€ndigtvis en 7548. Turtle Ă€r ett giltigt alternativ. Det Ă€r verkligen toppen med Seikos serienummer, lĂ€tt att hitta Ă„rsklocka pĂ„ det viset (eller ja - lĂ€tt att veta om det Ă€r en Ă„rsklocka man hittat).Ăr ute efter en frĂ„n 1985![]()
7548 Ă€r grym som Ă„rsklocka. HĂ€r Ă€r min frĂ„n 81. En mĂ„nad yngre Ă€n mig dock. HĂ„ller +2 sekunder per mĂ„nad.Ăr ute efter en frĂ„n 1985![]()
Och vilket skick! Fint7548 Àr grym som Ärsklocka. HÀr Àr min frÄn 81. En mÄnad yngre Àn mig dock. HÄller +2 sekunder per mÄnad.
![]()
Lite sliten bezel men det man leva medOch vilket skick! Fint![]()
Vilar lite frÄn fetdykare 7123
![]()
Den dÀr Àr riktigt skön! Grattis.![]()
Orange Àr nice, landade en orange titan-Samurai hos mig ikvÀll.![]()
Serien har funnits ett tag. Dock nya i Sverige, möjligtvis.Presage - vad Àr detta? SÄg en riktigt vass dressare till ett vad som förefaller vara ett bra pris i ett skyltfönster nyss. Ny serie eller vad?
Serien har funnits ett tag. Dock nya i Sverige, möjligtvis.
HĂ€r har du hela(?) serien: http://www.shoppinginjapan.net/presage/