• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ser ut att ha levt ett hÄrt liv, möjligen resultat av fuktskador. Det Àr vÀl priset och det övriga skicket (slitage/aftermarket-delar/osv) som avgör om det Àr vÀrt, för vissa Àven var sÀljaren kommer frÄn. Men sen Àr det inte sÄ blodigt dyrt att fixa ett nytt 7S26/NH36-verk och byta ut.
Vad jag kan urskilja frÄn annonsen Àr klockan original sÄnÀr som pÄ insert och armband.
PÄstÄs vara rengjord och smord :p men de ÄterstÄr vÀl att se om jag lÀgger vantarna pÄ den. Förutom hur verket sÄg ut ser klockan ut att vara i ok skick. LÀr duga som experimentklocka om jag fÄr loss den för runt tusingen :)

Blev en sÄdan Lördag :)
20161126_105336.jpg

Svinto edition.

Senast Àndrad:
Kanske lite off topic men klocka som klocka !

Fick nyss email av amazon att dom skeppat ivÀg min nya klocka dock en bredd pÄ 300mm sÄ den Àr lite för stor för att ha pÄ armen men visarna Àr av "mekaniskt"stuk alltsÄ flytande sÄ Àven om den har batterier sÄ man slipper allt jÀkla tickande som ju kan göra en galen !
41qcmYO+E3L._SL1500_.jpg

Kanske lite off topic men klocka som klocka !

Fick nyss email av amazon att dom skeppat ivÀg min nya klocka dock en bredd pÄ 300mm sÄ den Àr lite för stor för att ha pÄ armen men visarna Àr av "mekaniskt"stuk alltsÄ flytande sÄ Àven om den har batterier sÄ man slipper allt jÀkla tickande som ju kan göra en galen !
41qcmYO+E3L._SL1500_.jpg
MÄste hitta nÄn trevlig Seiko att ha i köket.

MÄste hitta nÄn trevlig Seiko att ha i köket.

Har hittat rent för mÄnga fina vÀggklockor nu faktiskt !
Man gÄr ju all in pÄ armbandsuren och det kÀnns som rÀtt mÄnga av oss fortsÀtter köra sin tradiga ikeaklocka pÄ vÀggen ...

Finns ju rÀtt mycket med svepande sekunder att hitta pÄ nÀtet !
Mondaine (dom som gör dom schweiziska jÀrnvÀgsklockorna har med svepande
PÄ en modell men den Àr svinigt dyr)
Tycker seikos vÀggklockor ligger rÀtt ok prismÀssigt !

Har hittat rent för mÄnga fina vÀggklockor nu faktiskt !
Man gÄr ju all in pÄ armbandsuren och det kÀnns som rÀtt mÄnga av oss fortsÀtter köra sin tradiga ikeaklocka pÄ vÀggen ...

Finns ju rÀtt mycket med svepande sekunder att hitta pÄ nÀtet !
Mondaine (dom som gör dom schweiziska jÀrnvÀgsklockorna har med svepande
PÄ en modell men den Àr svinigt dyr)
Tycker seikos vÀggklockor ligger rÀtt ok prismÀssigt !
Är man totalförlorad Seiko-tok sĂ„ Ă€r det bara Seiko vĂ€ggklocka som duger. ;)

Tillbaka
Topp