Jag ska inte köpa lÀnk.Fram med raspen bara. Blir kul att se om den funkar pÄ 6306
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag ska inte köpa lÀnk.Fram med raspen bara. Blir kul att se om den funkar pÄ 6306
Det vet jag att du aldrig skulle göra.Jag ska inte köpa lÀnk.Den sÄldes ju aldrig pÄ lÀnk sÄ...
Precis sÄ!Jag ska inte köpa lÀnk.Den sÄldes ju aldrig pÄ lÀnk sÄ...
Dawn you to hell som snodde den frÄn mig!om du ska sÀlja den sen sÄ stÄr jag först i kön. Hoppas den Àr sÄ fin som den ser ut!
Stort grattis!
Mycket trevlig! Vad heter den?Dagens Bullhead
![]()
Ha en trevlig Andra Advent!
Jim
Nu Àr jag ute pÄ jakt efter en skx031 eller 033.
Har spanat pÄ bukten ett tag nu och börjar bli fundersam pÄ de som ligger ute. SÄ snart en auktion blivit avslutad dyker det upp ett nytt objekt frÄn samma sÀljare som pÄ löpande band.
Jag Àr inte jÀttepetig med att de ska vara original dÄ jag tÀnkt modda urtavla, chapter, bezel & insert och ev visarna.
Lite av en experimentklocka helt enkelt
Men vill ju gÀrna att urverk och boett ska vara i sin ordning. NÄgot speciellt jag bör se upp med/lÀgga mÀrke till?
Mellan vilka Är tillverkades de t.ex? Har förstÄtt att de slutade tillverkas för ett par Är sedan.
Mycket hyggligt av dig!Tror de tillverkades mellan 1995-2010, give or take. Jag vet inte var du ser dessa men jag vet att det finns en nÄgorlunda stadig ström av 031/033or frÄn Filippinerna (bland annat), nu var det ett tag sedan jag kollade men de flesta var mer eller mindre frankens med slitna urverk. Vissa sÀljare skriver att att de Àr genomgÄngna men jag vet inte hur mycket man kan lita pÄ det. NÀmnde det förut till dig men det gÄr att fÄ tag i helt nya urverk för 300-500 kr kanske, om man nu vill vara sÀker.
Först fÄr du leta upp en referensbild sÄ du har nÄgot att utgÄ frÄn. Boett/bezel (ej insert) Àr vÀl kanske det enda som garanterat Àr original. Det Àr i alla fall enklast att kolla om lume mellan visare och tavla stÀmmer samt om det Àr rÀtt visare för modellen. Kolla Àven sÄ chapter ring matchar urtavlan i fÀrg och att den ser "korrekt" ut. Bezel insert Àr ofta AM och kan ibland vara svÄr att skilja frÄn original, finns det högupplösta bilder sÄ kan man se en skillnad i typsnitt/markeringar och Àven möjligen den kassa passformen dÄ de brukar vara aningen mindre Àn originalet.
GÄr nog att skriva hur mycket som helst sÄ jag lÀmnar det sÄ hÀr. Bara att plugga!
Fick hem min lÀnk frÄn Strapcode idag. Köpte en Endmill som ska vara speciellt anpassad för 6309. Den passar inte pÄ en 6306, Ätminstone inte pÄ minHm, blir ju intressant att se om det passar dÄ. Annars fÄr jag vÀl skicka tillbaka eller sÀlja och titta pÄ andra alternativ. Tycker ÀndÄ att det Àr ett lite mÀrkligt svar de ger eftersom de har tagit fram specifika lÀnkar för 6309 och dÄ borde de passa Àven 6306. I nÀsta vecka lÀr jag fÄ svaret![]()
Testat med tunnare bandstift?Fick hem min lÀnk frÄn Strapcode idag. Köpte en Endmill som ska vara speciellt anpassad för 6309. Den passar inte pÄ en 6306, Ätminstone inte pÄ min
SÄ har du en 6309 och vill ha en schysst lÀnk sÄ har jag en över, fortfarande inplastad![]()
Det Àr lite som du var inne pÄ tidigare, att det kan bli tight att fÄ in ÀndlÀnken mellan bandhornen. I det hÀr fallet var det alldeles för tight.Testat med tunnare bandstift?
Testa tunnare stift dÄDet Àr lite som du var inne pÄ tidigare, att det kan bli tight att fÄ in ÀndlÀnken mellan bandhornen. I det hÀr fallet var det alldeles för tight.
Sjukt snygg, letar runt lite sjÀlv....![]()
![]()
VÀldigt nöjd med dagens nytillskott.
Citerar mig sjÀlv. Problemet löstNÄgon som har en lÀnkbit över till alpinistlÀnken (D3A7AB) som de vill sÀlja? Hör av er isÄfall.
Det Àr tyvÀrr inte stiften som Àr problemet, det Àr ÀndlÀnkarna som Àr för breda för att passa in mellan bandhornen.Testa tunnare stift dÄ
Ok Seikoholics! Finns det nÄn stilig 36mm, silvertavla, lÀnk? Typ sarb
![]()
Massvis med vintage! LÀnk kan du behöva komplettera med, men finns gott om vintage SeikolÀnkar pÄ ebay för nÄn hundring.Ok Seikoholics! Finns det nÄn stilig 36mm, silvertavla, lÀnk? Typ sarb
![]()
Detta Àr min enda 36 mmare. BÀrs nÄgot större.Ok Seikoholics! Finns det nÄn stilig 36mm, silvertavla, lÀnk? Typ sarb
![]()
SNK355KOk Seikoholics! Finns det nÄn stilig 36mm, silvertavla, lÀnk? Typ sarb
![]()
Den Àr ju given! Bra tÀnkt dÀr, glömde den helt!SNK355K
![]()
TÀnkte ocksÄ tipsa om denna som jag har. Kanske inte exakt vad du Àr ute efter, men riktigt snygg!Ok Seikoholics! Finns det nÄn stilig 36mm, silvertavla, lÀnk? Typ sarb