Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Trist att lÀnken inte passade. Jag har en pÄ ingÄng frÄn Uncle Seiko till min 6306 - hör av mig nÀr jag vet hur den passar.Det Àr tyvÀrr inte stiften som Àr problemet, det Àr ÀndlÀnkarna som Àr för breda för att passa in mellan bandhornen.
Hoppas att din passar bÀttreTrist att lÀnken inte passade. Jag har en pÄ ingÄng frÄn Uncle Seiko till min 6306 - hör av mig nÀr jag vet hur den passar.
Eller om nÄgon med ett skjutmÄtt kan hjÀlpa mig att komma pÄ nÄgon modell med 36mm baklock.Om nÄgon har ett skruvat SEIKO-baklock pÄ 36mm sÄ PMa gÀrna mig. Det jag köpte till min SARG var för litet (33mm).
Jag utgÄr ifrÄn att klockor av samma storlek som din borde ha samma storlek pÄ baklock. Kan dock inte komma pÄ nÄn ~40mm Seiko utan glasbaksida bara...Eller om nÄgon med ett skjutmÄtt kan hjÀlpa mig att komma pÄ nÄgon modell med 36mm baklock.
Ett alternativ Àr ju att hitta ett nytt urverk att smacka i. Borde förmodligen bli billigare Àn service. Sen Àr det ju upp till dig om det Àr vÀrt att serva eller inte. Jag var villig att lÀgga 1700 kr pÄ en service av en klocka jag betalat 315 kr för, eftersom jag sÄg ett större vÀrde i att kunna bÀra just den klockan Àn vad jag faktiskt betalat.Hej alla kunniga!
Jag undrar om det finns nÄgon hÀr som skulle kunna titta pÄ min Seiko 7000-7002? Jag har mailat runt till nÄgra urmakare, men samtliga sÀger att det kommer kosta mer Àn vad klockan Àr vÀrd att gÄ genom den sÄ de avrÄder mig. TyvÀrr kÀnns det lite trÄkigt att behöva kassera klockan dÄ den Àr hyfsat ny i min Àgo.
Problemet med klockan Àr att den stannar ofta eller tappar nÄgra sekunder per minut nÀr den vÀl gÄr. Reserven hÄller heller bara ett tag. Klockan har stannat varje morgon nÀr jag vaknar.
Tacksam för hjÀlp!![]()
Ett alternativ Àr ju att hitta ett nytt urverk att smacka i. Borde förmodligen bli billigare Àn service. Sen Àr det ju upp till dig om det Àr vÀrt att serva eller inte. Jag var villig att lÀgga 1700 kr pÄ en service av en klocka jag betalat 315 kr för, eftersom jag sÄg ett större vÀrde i att kunna bÀra just den klockan Àn vad jag faktiskt betalat.
Det Àr det jag ocksÄ funderar pÄ. Seiko inne pÄ globen hade en startavg. pÄ 2500kr dock vilket jag tyckte var lite saftigt.
Den Ă€r sĂ€kerligen moddad ja. Har inte öppnat den sĂ„ vet tyvĂ€rr inte vad för verk som sitter i..Dock lite fundersam till om det Ă€r sĂ„ lĂ€tt att hitta en 7002a, har för mig att de Ă€r rĂ€tt sĂ€llsynta. Ăr inte sĂ„ pĂ„lĂ€st gĂ€llande denna klocka men det ser ut som att tavlan verkar vara lite arbetad pĂ„, Ă€r det bekrĂ€ftat vilket urverk som sitter i?
Det Àr det jag ocksÄ funderar pÄ. Seiko inne pÄ globen hade en startavg. pÄ 2500kr dock vilket jag tyckte var lite saftigt.
Just dom dĂ€r klockorna Ă€r ju rĂ€tt ökĂ€nda för att vara svĂ„ra att hitta i icke-franken/fejk-utförande. Men med lite tĂ„lamod lĂ€r vĂ€l ett verk dyka upp pĂ„ ebay förr eller senare.Dock lite fundersam till om det Ă€r sĂ„ lĂ€tt att hitta en 7002a, har för mig att de Ă€r rĂ€tt sĂ€llsynta. Ăr inte sĂ„ pĂ„lĂ€st gĂ€llande denna klocka men det ser ut som att tavlan verkar vara lite arbetad pĂ„, Ă€r det bekrĂ€ftat vilket urverk som sitter i?
Jag tipsar alltid folk som frÄgar om vintageSeiko att hÄlla sig borta frÄn 7002 av just den anledningen.Just dom dÀr klockorna Àr ju rÀtt ökÀnda för att vara svÄra att hitta i icke-franken/fejk-utförande. Men med lite tÄlamod lÀr vÀl ett verk dyka upp pÄ ebay förr eller senare.
Var en första klocka innan jag var insatt. Insett att mÄnga av dem Àr moddade.Jag tipsar alltid folk som frÄgar om vintageSeiko att hÄlla sig borta frÄn 7002 av just den anledningen.
Urverket kan ju vara korrekt Àven om resten inte Àr det. Tillslut behöver alla klockor service, det Àr bara att bita ihop eller kassera klockan.Var en första klocka innan jag var insatt. Insett att mÄnga av dem Àr moddade.
Finns det nÄgon som kan öppna den och se om det finns nÄgot hopp?
Jo jag hÄller helt med. TÀnkte bara höra om nÄgon kunde kika pÄ den innan jag lÀgger 2500kr i startavgift som kan bli betydligt dyrare.Urverket kan ju vara korrekt Àven om resten inte Àr det. Tillslut behöver alla klockor service, det Àr bara att bita ihop eller kassera klockan.
Hör dig för bland dom hÀndiga forummedlemmarna innan du kör den pÄ service för den summan. Du borde definitivt kunna fÄ ett bÀttre pris.Jo jag hÄller helt med. TÀnkte bara höra om nÄgon kunde kika pÄ den innan jag lÀgger 2500kr i startavgift som kan bli betydligt dyrare.
HÄller med @Psykel , det dÀr Àr ett vÀldigt enkelt urverk, finns egentligen ingen anledning att serva via ad.Jo jag hÄller helt med. TÀnkte bara höra om nÄgon kunde kika pÄ den innan jag lÀgger 2500kr i startavgift som kan bli betydligt dyrare.
@jollydagger, lyssna pÄ @yonsson! Han vet definitivt vad han snackar om!HÄller med @Psykel , det dÀr Àr ett vÀldigt enkelt urverk, finns egentligen ingen anledning att serva via ad.