• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

giugiaro_zps2240967b.pngoriginal.jpg

TÀnkte pÄ dessa. Bishopversionen hade jag gÀrna Àgt. Originalet brukar ju kosta runt 7000kr om man lyckas hitta ett exemplar.

TÀnkte pÄ dessa. Bishopversionen hade jag gÀrna Àgt. Originalet brukar ju kosta runt 7000kr om man lyckas hitta ett exemplar.

Ok, nÄgon mÄste sÀga det sÄ, kÀnns som att det Àr dags för Hubbatix att kliva in hÀr och ha en liten lektion i fulhet...

Coolt fula:

Fult fula:

c93a245e0cdda7ab9a40b3ac.jpg

H558+vs+H601+front_resize.jpg

Givetvis postat med glimten i ögat, men jag tycker de Àr hemska... :D

Efter allt funderande och frÄgande hade jag i princip bestÀmt mig för att slÄ till. Jag hade hoppats att se objektet i verkligheten men beslutet var fattat ÀndÄ. Hade sedan turen att rÄka pÄ ett exemplar i en butik pÄ en bakgata och fick klÀmma lite innan bestÀllningen lades.

Det var ganska bra att jag hade den turen. Innan besöket hade jag fortfarande idén i bakhuvudet att lÀnk fortfarande Àr lite trevligare att ha Àn gummi. Exemplaret i butiken hade dock lÀnk och den var vÀrre Àn jag hade kunnat förestÀlla mig. Efter den upplevelsen kunde jag mentalt vÀrdera sÄvÀl lÀnk som gummi till 0. SÄledes blev alla priser "head only" vilket gjorde saken lÀttare.

BestÀmde mig ocksÄ för att gÄ pÄ POOs linje att hitta billigast möjliga, vilket direkt kapade bort alla J-modeller. Tillslut hittade jag en handlare jag vÄgade lite pÄ till ett pris jag var villig att betala.

Och idag kom paketet hem. HÀr Àr skönheten ;)

dpxLSSm.jpg

qqKudrA.jpg

uLb34H8.jpg

Första intryck:
SKX007 hĂ„ller fin kvalitet. Är ju knappast en toppmodell, sĂ„ med det i Ă„tanke tycker jag den Ă€r riktigt bra. Att hĂ„lla i, hantera och ha den pĂ„ armen Ă€r trevligt och finishen kan jag inte klaga pĂ„. Det medföljande gummit (som jag alltsĂ„ vĂ€rderat till 0) var inte riktigt lika hemskt i verkligheten som pĂ„ bild. Jag skulle inte sĂ€ga att det vĂ€xer pĂ„ mig men det ganska OK faktiskt. TillrĂ€ckligt bra för att jag ska kunna bĂ€ra klockan tills dess att jag kan sĂ€tta den pĂ„ nĂ„got annat.

Visuellt Àr den ocksÄ finare i verkligheten Àn pÄ bild. Den mattsvarta tavlan Àr mycket trevlig faktiskt och boetten har vissa blanka och vissa lÀtt borstade partier vilket ger den lite mer liv Àn jag först trodde. NÀr jag provade exet i butiken upptÀckte jag inte detta men kan ha varit lite distraherad av den sladdriga lÀnken vid det tillfÀllet.

Till helheten sett, dess normala funktion och estetiska egenskaper Àr jag helt nöjd. Vridringen lÀmnar dock lite att önska. LikasÄ den skruvade kronan. Att vrida pÄ ringen lÄter lite knastrigt och den knÀpper inte pÄ plats pÄ ett helt förtroende ingivande sÀtt. Den har dock lagom motstÄnd och sitter pÄ plats nÀr man vÀl stÀllt in den. Tror dock att inlÀgget sitter en liten aning off. Kronan hade ocksÄ lite konstigt motstÄnd nÀr den skruvas in och ut, men den gör sitt jobb vÀl. Trevlig quickset av sÄvÀl dag som datum.

Jag ger SKX007K 9 stycken juveler av 10 i kategorin "Superbudgetautomatur frÄn vÀlrenommerade tillverkare" och 6 av 10 i kategorin "PrisvÀrda ur som jag skulle rekommendera andra".

Hur mycket fick jag ge för denna god bit dÄ? Jo, hela 12392!! (Japanska Yen alltsÄ. SlÄ det ni!)

Tack till POO och yonsson för hjÀlpen.

PS. LÀnk till paketöppning med nÄgra extra bilder.

Antar att mÄnga hÀr har handlat frÄn Titanesque pÄ Tradera. Hur lÄng leveranstid har de? La min bestÀllning och betalade 30/10 och har Ànnu inte fÄtt nÄt mail med tracking ID.

Vad Àr era erfarenheter? Jag har fÄtt intrycket av att de ska vara snabba pÄ att leverera.

Antar att mÄnga hÀr har handlat frÄn Titanesque pÄ Tradera. Hur lÄng leveranstid har de? La min bestÀllning och betalade 30/10 och har Ànnu inte fÄtt nÄt mail med tracking ID.

Vad Àr era erfarenheter? Jag har fÄtt intrycket av att de ska vara snabba pÄ att leverera.
Tycker de brukar vara snabba, men att posten ibland Àr lÄngsamma. Titanesque = watchhubs.com , men det vet du vÀl.

Edit: Du snackar 4 arbetsdagar frÄn Asien. Riktigt sÄ fort gÄr det inte Àven om jag kan tycka att du borde fÄtt tracking nr. :)

Tycker de brukar vara snabba, men att posten ibland Àr lÄngsamma. Titanesque = watchhubs.com , men det vet du vÀl.

Edit: Du snackar 4 arbetsdagar frÄn Asien. Riktigt sÄ fort gÄr det inte Àven om jag kan tycka att du borde fÄtt tracking nr. :)

SĂ„ja.

Fick tracking id via deras chat. Smidigt. Verkar som att den "förbereds för att lÀmna HK idag". Vad det nu innebÀr [emoji2]

Jo precis, Àven dessa var ju limiterade varav sced011 var en limiterad utgÄva av mindre antal Àn de andra. Bör vÀll vara typ 1.5 Är sen de slÀpptes?

Tack för tipset. Hade inte tÀnkt pÄ det.
Nu kommer jag nog inte anvÀnda gummit sÀrskillt mycket nÀr jag fÄr tillgÄng till mina Naton, men ska ha det i Ätanke iaf.
VĂ€rt sina 5min.

image.jpg

Innan

image.jpg

SÀtt ihop bandet och lÀgg det i en kopp sÄ det fÄr rÀtt form. HÀll pÄ kokande vatten och vÀnta tills det svalnat.

image.jpg

FĂ€rdigt.

Blir mer och mer sugen pÄ Seiko med Spring-Drive, givetvis skulle GS Spring-Drive SBGE001 vara det bÀsta.
Men vad finns det för billigare SD alternativ dÀr ute och var kan man hitta nÄgon bra begagnatsida om man som jag absolut inte behöver köpa nytt?

Blir mer och mer sugen pÄ Seiko med Spring-Drive, givetvis skulle GS Spring-Drive SBGE001 vara det bÀsta.
Men vad finns det för billigare SD alternativ dÀr ute och var kan man hitta nÄgon bra begagnatsida om man som jag absolut inte behöver köpa nytt?

Finns vÀl iaf tvÄ pÄ köp o sÀlj fn.

EDIT: sÄg att den ena var avslutad och den andra OHPF...

MisstÀnkte det. Inte direkt den vanligaste modellen. Gissar att du sÄlde den till SL, som sÄlde den till Bomier :) .Har varit sugen pÄ den sedan du först postade bilder pÄ den, men det har aldrig varit bra timing för inköp. Verkar riktigt nice. Gillar boetten, tavlan, visarna + spring drive. Verkar vara en bra storlek ocksÄ.

MisstÀnkte det. Inte direkt den vanligaste modellen. Gissar att du sÄlde den till SL, som sÄlde den till Bomier :) .Har varit sugen pÄ den sedan du först postade bilder pÄ den, men det har aldrig varit bra timing för inköp. Verkar riktigt nice. Gillar boetten, tavlan, visarna + spring drive. Verkar vara en bra storlek ocksÄ.
För dig yonsson:

image.jpg

Nya Sumon pÄ armen...

image.jpg

Gillar den verkligen och armbandet överraskade positivt. Inte samma nivÄ som resten men vÀldigt snygg och passar vÀl ihop med designen pÄ klockan. Tycker inte det kÀnns för smalt heller, det fÄr sitta pÄ tillsvidare.

TvÄ grejer stör jag mig dock pÄ... Jag har lÀst en hel del om Sumon men inte hört klagomÄl om detta. Lume-plupparna Àr nÄgot mindre Àn indexen och pÄ min klocka Àr dom inte riktigt centrerade. Inget en normal person tÀnker pÄ kanske men mig stör det.
Utöver det var jag missnöjd med bezeln. Den Àr bara mÄlad helt platt... KÀnns lite billigt. Svagt urfasade siffror hade sett bÀttre ut.

PÄ det hela Àr jag som sagt nöjd men dessa detaljer var inte helt ok.

Tillbaka
Topp