• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

PĂ„ toxic nato
APC_0256.jpg

NÄgon hÀr inne mÄste vÀl Àgt en samurai av nÄgon slag nÄngÄng.

Hur Àr storleken pÄ en sÄn? NÄgon som rent av vet lug till lug dÄ jag Àr nyfiken pÄ just de? Hittar inget pÄ nÀtet.

Har skx007, skx031 och en PADI hemma att jÀmföra med :)

"FrÄgehörna": Skulle ni lÄta reluma visarna pÄ den hÀr, bruten fÀrg kanske för att inte sticka av frÄn index, eller Àr den bÀst som den Àr? FÄ höra nu vad ni tycker.

61051.jpg

"FrÄgehörna": Skulle ni lÄta reluma visarna pÄ den hÀr, bruten fÀrg kanske för att inte sticka av frÄn index, eller Àr den bÀst som den Àr? FÄ höra nu vad ni tycker.

61051.jpg
Aldrig relume förutsatt att lumen sitter kvar. Leta andra visare eller ett annat exemplar om visarna inte faller dig i smaken (imho).

Har ni lite tips var man kan leta efter en beggad MM300? Vet att det dyker upp 1 / mÄnad pÄ KS men kÀnns lite svÄrt att skanna hela tiden. Vilka andra siter finns det?

61051.jpg

Jag hade kunnat gjort det, men nog valt leta nya visare först ordentligt innan. Men annars hade det kunnat vara ett alternativ. Tror dock vÀrdet kan pÄverkas negativt...

NÄgon hÀr inne mÄste vÀl Àgt en samurai av nÄgon slag nÄngÄng.

Hur Àr storleken pÄ en sÄn? NÄgon som rent av vet lug till lug dÄ jag Àr nyfiken pÄ just de? Hittar inget pÄ nÀtet.

Har skx007, skx031 och en PADI hemma att jÀmföra med :)

Större Àn skx tyckte jag, dock inte jÀttestora (prova iof aldrig pÄ lÀnken) men formen Àr ju helt annorlunda sÄ svÄrt jÀmföra direkt. Lug till lugg minns jag ej men Google vet garanterat :)

NÄgon som spanat in dom nya strapcode angus jubilee? RÀtt snygga. Finns till bÄde skx sumo och mm300.
SS201820B058_Seiko-MM300-SBDX017.jpg
Snyggt, om det Àr nÄgon hÀr som bestÀllt till SKX sÄ fÄr ni mer Àn gÀrna ta en bild pÄ denna och SKX original lÀnk sÄ man fÄr se skillnaderna!

Fyllepassning pÄ ÀndlÀnken Àven pÄ denna. Var vÀl ny Àndbit pÄ gÄng till oystern, undrar nÀr den kommer.
Vad menas med fyllepassning?

Att ÀndlÀnken sitter lika illa som pÄ den oystervariant som kom i höstas, typ nÄgon som Àr full som bestÀmt mÄtten.

EDIT: gÀller alltsÄ varianten till MM300.
SÄpass, trÄkigt.

Köpte en jubilee till PADI paddan dÀrifrÄn x antal mÄnader sen den satt helt ok

Större Àn skx tyckte jag, dock inte jÀttestora (prova iof aldrig pÄ lÀnken) men formen Àr ju helt annorlunda sÄ svÄrt jÀmföra direkt. Lug till lugg minns jag ej men Google vet garanterat :)
Tack för svaret :) efter en timma pÄ Google lyckades jag fÄ fram 48mm L2L. Dock mÀtt av nÄgon pÄ ett annat forum i gammal trÄd.

Och de mÄttet glÀdjer mig dÄ jag precis kan komma undan med de pÄ mina bebishandleder :p

Luggarna kramar vÀl dessutom handleden mer Àn skx och Padi misstÀnker jag?

Tack för svaret :) efter en timma pÄ Google lyckades jag fÄ fram 48mm L2L. Dock mÀtt av nÄgon pÄ ett annat forum i gammal trÄd.

Och de mÄttet glÀdjer mig dÄ jag precis kan komma undan med de pÄ mina bebishandleder :p

Luggarna kramar vÀl dessutom handleden mer Àn skx och Padi misstÀnker jag?
Köp en i titan sÄ Àr du safe, sitter sketbra pÄ handleden.

Köp en i titan sÄ Àr du safe, sitter sketbra pÄ handleden.
Titan vore frÀckt! Haft en Certina quartz i titan och den vÀgde inte mkt den! Men jag gillar lite vikt faktiskt, kör min skx007 pÄ super jubilee och PADI'n bÀr jag gÀrna med lÀnken ocksÄ.

Men jag Àr ute efter den nya samurajen som slÀpps i slutet pÄ februari nu. Den vill jag minnas Àr stÄl och mÄtten lÀr vÀl inte skilja pÄ en samuraj oavsett material?

Hur ser de ut med gruppköp av den förresten? (Vet att jag Àr tjatig :angel:) 6000 ska vÀl slÀppas och har sett att den gÄr att förboka lite överallt och ser ut att landa pÄ runda slÀngar 4-5000kr

Titan vore frÀckt! Haft en Certina quartz i titan och den vÀgde inte mkt den! Men jag gillar lite vikt faktiskt, kör min skx007 pÄ super jubilee och PADI'n bÀr jag gÀrna med lÀnken ocksÄ.

Men jag Àr ute efter den nya samurajen som slÀpps i slutet pÄ februari nu. Den vill jag minnas Àr stÄl och mÄtten lÀr vÀl inte skilja pÄ en samuraj oavsett material?

Hur ser de ut med gruppköp av den förresten? (Vet att jag Àr tjatig :angel:) 6000 ska vÀl slÀppas och har sett att den gÄr att förboka lite överallt och ser ut att landa pÄ runda slÀngar 4-5000kr
I vÀntar tills Basel med att dra igÄng gruppköp. Blue Lagoon Samurajen Àr ju redan lanserad men det kan ju slÀppas fler modeller som Àr Ànnu bÀttre. Svenska listpriset Àr 5000kr tror jag.

I vÀntar tills Basel med att dra igÄng gruppköp. Blue Lagoon Samurajen Àr ju redan lanserad men det kan ju slÀppas fler modeller som Àr Ànnu bÀttre. Svenska listpriset Àr 5000kr tror jag.
Ok, börjar fÄ lite kalla fötter bara om de försvinner fort dÄ jag gillar den pÄ bild iaf :) och priset ligger bra till för min del ocksÄ för att vÄga bruka pÄ jobbet.

Ok, börjar fÄ lite kalla fötter bara om de försvinner fort dÄ jag gillar den pÄ bild iaf :) och priset ligger bra till för min del ocksÄ för att vÄga bruka pÄ jobbet.
Tycker du att den Àr klockren sÄ kör men det Àr ju inte omöjligt att det slÀpps en gizillion olika versioner som med Turtle reissuen, dessutom Àr det ju snart Basel och SEIKO lÀr lansera nya modeller.

Tycker du att den Àr klockren sÄ kör men det Àr ju inte omöjligt att det slÀpps en gizillion olika versioner som med Turtle reissuen, dessutom Àr det ju snart Basel och SEIKO lÀr lansera nya modeller.

Dagens I-landsproblem alltsÄ haha.

Kanske ska ha lite is i magen ÀndÄ dÄ. Kommer ju gÄ att fÄ tag pÄ sÄ smÄningom eller en Àldre sÄklart.

Har kommit in i lite vÀl snabb klockshopping pÄ senaste :rolleyes:

Dagens I-landsproblem alltsÄ haha.

Kanske ska ha lite is i magen ÀndÄ dÄ. Kommer ju gÄ att fÄ tag pÄ sÄ smÄningom eller en Àldre sÄklart.

Har kommit in i lite vÀl snabb klockshopping pÄ senaste :rolleyes:
Blue Lagoon kommer vÀl inte till butikerna förrÀn i april? Basel Àr ju innan, har svÄrt att tro att alla blir bokade innan Basel.

Blue Lagoon kommer vÀl inte till butikerna förrÀn i april? Basel Àr ju innan, har svÄrt att tro att alla blir bokade innan Basel.

Alla sidor jag hittat sÀger lite olika. Men vissa sÀger sent februari eller mars. Vet inte riktigt vad man ska tro.

Tror jag lugnar mig lite :) fÄr inhandla nÄgra beggade militÀrinspirerade Naton till Sargen sÄ lÀnge!

Vore kul om nÀsta klockas serienr. börjar med 72. För dottern min kommer till vÀrlden vilken dag som helst nu och dÄ blir den klockan lite speciell :)

Tillbaka
Topp