• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Satan vad snygg den var! Riktigt ha-begÀr! Hur fick du tag i den? Hojta om du tröttnar :) Inte sett nÄgon butik i Stockholm som sÀljer Natos, annat Àn typ Daniel Wellingtons egna till överpriser. Ang. Baksidan hade jag provat en mjuk tandborste med varmt vatten och sedan provat lite diskmedel om det inte funkat med bara vatten. Vad Àr det för smuts/belÀggning?
Haha, det kommer inte hÀnda :) Den har till och med fÄtt följa med till fjÀllen som enda klocka i en hel vecka ... Galet nöjd med den! Köpt pÄ ebay efter nÄgon mÄnads intensiv bevakning. Kille GB som var enda Àgaren. Jag tror att det Àr delar av honom som sitter dÀr pÄ baksidan ... tack för tips! Ska prova att borsta! Varför tÀnkte jag inte pÄ det sjÀlv?
Jag hittade ett grÄtt lÀderband som funkar nu under veckan. Natos vÀntar i brevlÄdan nÀr jag kommer hem :)

Far och son! :D
20170224_211121.jpg

Den tar aningen mer plats pÄ armen Àn PADI men diggar den! FÄr försöka trÀna upp handleden sÄ den bli grövre :hungry: srpb09

Det enda som var synd var att bandstiftet till diverclaspen inte hade klickat i ordentlig frÄn kortningen pÄ klockmaster globen sÄ nÀr jag provade den gick bandet av och den fick en liten blessyr pÄ bezeln nÀr den drog i köksbÀnken :(

Ska ringa och höra med dom imorgon och hoppas vi finner en lösning dock. Jag hackar inte pÄ nÄgon :)

Snyggt. Min har inte kommit Àn :( Baksidan nÀr man gÄr via lokala mindre handlare som inte Àr lika stora som globen.

Snyggt! 4r36 har fungerat otroligt bra för mig ocksÄ, gör mig inte sÄ mkt att det Àr lite lÀgre gÄngtid.

Och du har helt rÀtt! Bara vÀntar pÄ samtalet/SMS'et nu frÄn KlockmÀstarn :)
Ska man vara petig sÄ Àr det 4R35 i och med att den bara har datum :) men annars Àr de ju exakt samma sÄ.

Men ja jag hÄller med. Har bÄde 4r35, 4r36 hemma nu och de gÄr förjÀkla fint :)

Hur Àr den jÀmför med en Skx i storlek? Upplevs den stor?
Jeg har ogsÄ en solar PADI og jeg synes den oppleves som noe stÞrre enn Skx007 , men betydelig mindre enn srpturtle som jeg ogsÄ har. NÊrmere Skx enn Turtle. Men bÄde sne435 og srp77x er jo 44mm. Lenken er en skuffelse etter srp lenkene. Savner solid end links . Dessuten ble flere splinter Þdelagt eller ville ikke feste seg pÄ nytt ved justering. Men komfortabel nok med orginallenken. Selvsagt utrolig bra lume, er jo en Seiko :p

Har som snöat in mig pÄ en typ field watch och dÄ nÄgot i stil med SARG007, men om jag har fattat rÀtt sÄ tillverkas den inte lÀngre?:(

Är SARG011 enda alternativet som finns om man vill ha en svart urtavla? Eller finns det nĂ„gra andra bra kandidater?

Har som snöat in mig pÄ en typ field watch och dÄ nÄgot i stil med SARG007, men om jag har fattat rÀtt sÄ tillverkas den inte lÀngre?:(

Är SARG011 enda alternativet som finns om man vill ha en svart urtavla? Eller finns det nĂ„gra andra bra kandidater?
Du har rÀtt i att Sarg007 inte tillverkas lÀngre. Det Àr en vÀldigt trevlig klocka pÄ alla sÀtt dock :) förutom originalbandet dÄ.
20170127_181355.jpg

köpte förra veckan ett kitt med 7st seiko quarz klockor, 6st pÄ band/lÀnk. Efter en heldags pill med batteribyte och tvÀtt av lÀnkar (USCH) sÄ funkar nu 6 av 7 klockor. den sjunde stÄr bara och tickar med sekundvisaren pÄ samma stÀlle. PÄ den kantiga med digital display sÄ funkar analoga delen, inte displayen. Men mer Àn nöjd. Köpte egentligen hela paketet pga kronografen och tanken var att sÀlja bort resten. kÀnns dock vÀldigt motstrÀvigt nu..

IMG_20170227_162701.jpg

Först ut, Seiko 7T32-7C60 i riktigt bra skick. en liten repa pÄ glaset mellan kl 14-15. Annars bara hairlines, allt fungerar inkl alarmet!
IMG_20170227_162809.jpg

7122-8020, glas fullt i prickar?! lÀnk i fint skick, ett gÀng hairlines pÄ spÀnnet.
IMG_20170227_162801.jpg

8122-800A, cool som tusan med ett typ av honeycomb mönster pÄ tavlan.
IMG_20170227_162741.jpg

7123-7150, riktigt hÀftig lÀnk pÄ denna.
IMG_20170227_162753.jpg

V700-5K30. liten sak, tar typ 19mm band och sticker inte ut mycket utanför det.
IMG_20170227_162731.jpg

H357-500B denna har jag ej fÄtt igÄng displayen pÄ Ànnu, nÄn som har nÄgon ide?
IMG_20170227_162710.jpg

5H23-7000, Denna har jag ej fÄtt igÄng. stÄr och tickar pÄ samma stÀlle. Har provat lÀgga den pÄ elementet för att vÀrma upp diverse smörjmedel m.m utan resultat.
IMG_20170227_163017.jpg

UrsĂ€ktar mig för lĂ„ng post med mycket bilder.. Är det nĂ„gon som Ă€r intresserad av nĂ„n av klockorna sĂ„ slĂ€ng ivĂ€g ett PM. Kronografen stannar dock kvar!

Dagens! 66-7071 frÄn 1969! Klockor kan aldrig vara för smÄ!
TyvÀrr verkar den tappa lite just nu... Ca 10 sek den senaste timmen. FÄr se om den stabiliserar sig under dagen.
IMG_4442.JPG
Ingen panik! Den var bara lite trög i början. Nu har den tappat ca 40 sek pÄ 7,5 timmar. Enligt mina absolut briljanta matematiska kunskaper blir det ca 2 min per dygn, vilket Àr gÄngavvikelsen den haft frÄn dag ett. Ibland stressar man upp sig i onödan över sina 40kr-klockor! :D

Tillbaka
Topp