• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

beatern!!
IMG_20170331_083256.jpg

JÀklar va fint! Vart ifrÄn köpte du?
Det Àr en gammal pjÀs sÄ den Àr köpt begagnad dÄ, dyker rÀtt ofta upp pÄ eBay sÄ bara att hÄlla koll pÄ "seiko 7546-606a" typ. Dock Àr bezeln inte rÀtt för min modell, den Àr tagen frÄn en 7546-604a men det Àr en perfekt match.

Det Àr en gammal pjÀs sÄ den Àr köpt begagnad dÄ, dyker rÀtt ofta upp pÄ eBay sÄ bara att hÄlla koll pÄ "seiko 7546-606a" typ. Dock Àr bezeln inte rÀtt för min modell, den Àr tagen frÄn en 7546-604a men det Àr en perfekt match.
Asssnyygt! Och förresten vad Àr det för nato?

SÀg till om du vill bli av med den nÄgon gÄng i framtiden! ;)

Idag kom mitt nyförvÀrv, splitterny frÄn Seiko AD i Tyskland.

VĂ€lkommen till familjen Shogun!

Jag hade aldrig sett en SBDC029 i verkligheten förren nu.
I mÄndags var jag pÄ Klockmaster Globen för första gÄngen och frÄgade om den hÀr klockan.
Trevliga gossar i butiken som tyvÀrr inte hade nÄgon Shogun hemma eller kunde fÄ tag pÄ en.
Jag provade en Sumo som Àr i liknande storlek för att fÄ en kÀnsla för storleken,
dÄ mina biffiga 17 cm handleder har en maxgrÀns ;).

KĂ€nslan nĂ€r jag lĂ€mnade butiken, MÅSTE HA!!
Efter nÄgra timmars surfande hittade jag denna i Tyskland och slog till utan att tveka.

Första intrycket, YES den kÀnns perfekt! Snygg som attan

IMG_1665.JPG

Bilden tagen vid första provningen pÄ armen, inte stÀlld eller ens uppdragen.

Nu har jag köpt mig en ny svampklocka, valde mellan srpa71 och srpa77. Det fick bli den mossgröna, den blir lika svÄr att hitta som svampen :)

srpa77k1_3.jpg
Riktigt schysst. Tycker det var ett intressant drag av Seiko att dressa ner SARB017 och skapa denna. Har redan en SARB017 som jag Àlskar men denna Àr riktigt lockande Àven fast jag tror att den skulle tyvÀrr fÄ för lite handledstid :(

JÀklar det va lite mer Àn jag trodde men förmodligen vÀrt det med tanke pÄ urverket som sitter i. FörstÄr faktiskt inte varför SARB033/035 sÀljs sÄ billigt nu har dem iofs gÄtt upp lite i pris, minns att jag fick min 033 för ungefÀr 2400 helt ny för lite över 1 Är sen vilket Àr helt sjukt.

Gillar lugsen pÄ 045, ser lite ut som pÄ Samurai

IMG_6748.JPG
JÀklar det va lite mer Àn jag trodde men förmodligen vÀrt det med tanke pÄ urverket som sitter i. FörstÄr faktiskt inte varför SARB033/035 sÀljs sÄ billigt nu har dem iofs gÄtt upp lite i pris, minns att jag fick min 033 för ungefÀr 2400 helt ny för lite över 1 Är sen vilket Àr helt sjukt.

Gillar lugsen pÄ 045, ser lite ut som pÄ Samurai

Jag betalade nog lite i överkant men den Àr ju lite svÄr att pÄ tag pÄ. Ligger en NOS ute pÄ bukten nu för över 1000pund. Grym klocka hursomhelst, gillar de skarpa linjerna pÄ caset:)

Köpte en flÄngans ny Padi idag hos klockmaster, vad skall man fÄ med i boxen? FörsÀkring och kvitto följde med, tyckte det kÀndes vÀldigt fattigt, men det kanske sÄ det Àr med budgetklockor..
IMG_2845.JPG

Riktigt schysst. Tycker det var ett intressant drag av Seiko att dressa ner SARB017 och skapa denna. Har redan en SARB017 som jag Àlskar men denna Àr riktigt lockande Àven fast jag tror att den skulle tyvÀrr fÄ för lite handledstid :(

Köpte den mest för jag vill kolla pÄ den, tror inte att jag kommer anvÀnda den :) Eller sÄ slutar det med att jag ocksÄ köper den svarta och flyttar över kompassen till den. Den blir sÀkert sÄ rÀtt med röd norr markering, plus andra visare Àr nog ett mÄste det med.

Nice Àlskar klockan sitter skönt och Àr sÄ 80tal att det Àr helt sanslöst. Har haft den varje vaken sekund nu i 2veckor. Inte varit pÄ klocksnack kÀnns som jag hittat min klocka. Har altid alltid gillat udda designer och det finns knappt nÄn som giugiaro designer
1491057088410-1817335548.jpg

Tillbaka
Topp