• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

7548.

IMG_2483.JPG
 
Grymt snyggt! SumolÀnk?
Edit: Efter en snabb blick pÄ handleden konstaterar jag att det inte Àr en SumolÀnk. Fortfarande grymt snygg!

Tack!

Har faktiskt inte den blekaste vad det Àr för lÀnk. Köpte klockan ny och denna lÀnk satt pÄ, seiko brandad och allt. PÄminner om lÀnken pÄ min PADi men mkt tunnare. Vore kul om nÄgon faktiskt vet vad det Àr för lÀnk :)
 
Hej! Jag Àr ny hÀr pÄ forumet och kastar ut min frÄga hÀr. Jag har köpt en Seiko Prospex SUN049P1, http://www.seiko-prospex.com/land/sun049p1. Den har ett Kinetic 5M85-verk med 24-timmars visning och datum. Det Àr min första klocka av denna typ och jag undrar nÀr pÄ dygnet som klockan ska Àndra datum, i min vÀrld sÄ ska det ske sÄ nÀra midnatt som möjligt. PÄ min klocka pÄbörjas Àndring av datum ca 23:15 och slÄr över 23:43, Àr det normalt? Det verkar lite för tidigt tycker jag. Tacksam för svar! :)
 
Tack!

Har faktiskt inte den blekaste vad det Àr för lÀnk. Köpte klockan ny och denna lÀnk satt pÄ, seiko brandad och allt. PÄminner om lÀnken pÄ min PADi men mkt tunnare. Vore kul om nÄgon faktiskt vet vad det Àr för lÀnk :)
Ser ut som mm300 lÀnk. Kan du ta kort frÄn sidan och pÄ spÀnnet?
 
Hej! Jag Àr ny hÀr pÄ forumet och kastar ut min frÄga hÀr. Jag har köpt en Seiko Prospex SUN049P1, http://www.seiko-prospex.com/land/sun049p1. Den har ett Kinetic 5M85-verk med 24-timmars visning och datum. Det Àr min första klocka av denna typ och jag undrar nÀr pÄ dygnet som klockan ska Àndra datum, i min vÀrld sÄ ska det ske sÄ nÀra midnatt som möjligt. PÄ min klocka pÄbörjas Àndring av datum ca 23:15 och slÄr över 23:43, Àr det normalt? Det verkar lite för tidigt tycker jag. Tacksam för svar! :)
Nej, den ska ju sjÀlvklart slÄ över sÄ prick midnatt som möjligt. GarantiÀrende, skulle jag sÀga!
VÀlkommen till Klocksnack, förresten!
 
Provade SBEX003 idag, vilken jÀvla baddare till klocka! SÄg Àven tvÄ limiterade turtles, en grön o en blÄ. Bezelen pÄ SBEX Àr ju förjÀvla ball btw.
 
Ville testa en 009a, slutade med att jag fick hem tvÄ styckna. Den skrÀpiga varianten kÀnns lite roligare, den hade inte lika mörk blÄ ton pÄ urtavlan jÀmfört med den nyare vilket var trevligt.

IMG_8519.JPG
 
Idag kom mitt nyförvÀrv, splitterny frÄn Seiko AD i Tyskland.

VĂ€lkommen till familjen Shogun!

Jag hade aldrig sett en SBDC029 i verkligheten förren nu.
I mÄndags var jag pÄ Klockmaster Globen för första gÄngen och frÄgade om den hÀr klockan.
Trevliga gossar i butiken som tyvÀrr inte hade nÄgon Shogun hemma eller kunde fÄ tag pÄ en.
Jag provade en Sumo som Àr i liknande storlek för att fÄ en kÀnsla för storleken,
dÄ mina biffiga 17 cm handleder har en maxgrÀns ;).

KĂ€nslan nĂ€r jag lĂ€mnade butiken, MÅSTE HA!!
Efter nÄgra timmars surfande hittade jag denna i Tyskland och slog till utan att tveka.

Första intrycket, YES den kÀnns perfekt! Snygg som attan

IMG_1665.JPG

Bilden tagen vid första provningen pÄ armen, inte stÀlld eller ens uppdragen.
Grattis kikat mycke pÄ den dÀr!
 
TĂ€nk den med svarta visare och full-lumetavla. :hungry:

Nu skall vi vara glada att vettvillingen med den svarta fÀrgburken inte har hittat den modell :) . Lyfter hela klockan att han inte har kluttat svart fÀrg pÄ tim/min visarnas bakÀnde. Jag förstÄr vad du Àr ute efter, gillar tanken. TyvÀrr sÄ Àr seikos full-lumetavla modell stor som en barnklocka, den som jag vet om.
 
Blev med en liten vintage för ett tag sedan. JĂ€kligt trevlig modell. Snygg boett med Seiko typiska skarpa vinklar, obrutna yttre linje och en bra kombo borstat polerat. Även tavlans design och finish pĂ„ index Ă€r vĂ€ldigt fint.

6602-7040, manuellt urverk utan hack. Serienumret börjar pÄ 2, dÄ lÀr det vara 72 förmodar jag. Eller kan det möjligen vara 62?
IMG_9290.JPG
IMG_9292.JPG
Hej! Har en likadan, om Àn lite sÀmre skick (150:- pÄ Tradera och den funkar ju...) . HÄller med om att den Àr riktigt fin i sin boett och speciellt med den lite rejÀlare kronan till.
// martin
Seiko%207040%2020170405_092151_zpse3qws1gt.jpg
 
Idag kom mitt nyförvÀrv, splitterny frÄn Seiko AD i Tyskland.

VĂ€lkommen till familjen Shogun!

Jag hade aldrig sett en SBDC029 i verkligheten förren nu.
I mÄndags var jag pÄ Klockmaster Globen för första gÄngen och frÄgade om den hÀr klockan.
Trevliga gossar i butiken som tyvÀrr inte hade nÄgon Shogun hemma eller kunde fÄ tag pÄ en.
Jag provade en Sumo som Àr i liknande storlek för att fÄ en kÀnsla för storleken,
dÄ mina biffiga 17 cm handleder har en maxgrÀns ;).

KĂ€nslan nĂ€r jag lĂ€mnade butiken, MÅSTE HA!!
Efter nÄgra timmars surfande hittade jag denna i Tyskland och slog till utan att tveka.

Första intrycket, YES den kÀnns perfekt! Snygg som attan

IMG_1665.JPG

Bilden tagen vid första provningen pÄ armen, inte stÀlld eller ens uppdragen.
Grattis till en fantastisk klocka! Jag Àlskar min, dock en SBDC007. Mina andra klockor har fÄtt suttit en hel del pÄ avbytarbÀnken sedan den införskaffades.
IMG_4511.JPG
 
Fick för ett tag sen upp ögonen för en sjukt cool modell jag inte sett tidigare, nĂ€mligen en Seiko SNZJ63, och fick habegĂ€r direkt men lyckas fasen inte hitta nĂ„gonstans dĂ€r man kan köpa den. Är det nĂ„gon som testat den och kanske till och med vet var den gĂ„r att köpa? HĂ€r kommer hur som Ă€ven en tjyvad bild pĂ„ klockan i frĂ„ga.
seiko-5-sports-100m-automatic-snzj63k1-1101-13-citytime86@11.jpg
 
Fick för ett tag sen upp ögonen för en sjukt cool modell jag inte sett tidigare, nĂ€mligen en Seiko SNZJ63, och fick habegĂ€r direkt men lyckas fasen inte hitta nĂ„gonstans dĂ€r man kan köpa den. Är det nĂ„gon som testat den och kanske till och med vet var den gĂ„r att köpa? HĂ€r kommer hur som Ă€ven en tjyvad bild pĂ„ klockan i frĂ„ga.
seiko-5-sports-100m-automatic-snzj63k1-1101-13-citytime86@11.jpg

Kommer ihÄg att jag lÀste om den pÄ WUS. Tydligen ska interna vridningen (kronan kl9) vara vÀldigt lös och sladdrig (om jag minns rÀtt).
 
TÀnkte jag skulle visa en kool effekt i tavlan pÄ min SBGJ001. I vanligt dagsljus ser den ju ut sÄhÀr, varken matt eller blank skulle jag sÀga, och med ett tydligt mönster.
IMG_9838.JPG

Det koola Àr hur tavlan i vissa förhÄllanden ser helt blank ut och hur mönstret helt försvinner (syns mer irl). Kan inte se det sjÀlv med blotta ögat men vad jag lÀst mig till ska tavlan ha ett tunt lager med "lack" - nÄgot som förklarar effekten. VÀldigt frÀckt enligt mig! :)
IMG_9890.JPG
 
Tillbaka
Topp