• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Greven

Audemars
Here today. Gone tomorrow.

Landade i förra veckan, nu pÄ vÀg till ny Àgare.

IMG_2594.JPG
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Vad Àr AD slang för? Kollat lite pÄ www.creationwatches.com ... De har ju verkligen konkurrenskraftiga priser, Àr de legit eller? Har nÄn tips pÄ ett annat stÀlle??
AD = auktoriserad ÄterförsÀljare

Creationwatches Àr legit (dock grÄhandlare och inte AD) men det rÄder lite delade Äsikter om hur pÄlitliga de Àr. Du fÄr sannolikt bÀttre service och hjÀlp om nÄgot skulle strula med klockan om den Àr köpt hos AD. Det Àr upp till dig att avgöra om prisskillnaden Àr vÀrt det eventuella strulet. Glöm inte att rÀkna med tull och moms i priset.

Det finns mÄnga trÄdar om Creationwatches pÄ forumet med mycket att lÀsa.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Vad Àr AD slang för? Kollat lite pÄ www.creationwatches.com ... De har ju verkligen konkurrenskraftiga priser, Àr de legit eller? Har nÄn tips pÄ ett annat stÀlle??
Äsch, tvĂ„a pĂ„ bollen.
Jag kan bara tillÀgga att för "billiga" klockor; seiko 5, SKX eller turtle sÄ kan det vÀr vara vÀrt risken. En seiko 5 för 3K vs 1,7K frÄn sÀljare inom EU? Du kan ju nÀstan köpa en ny för mellanskillnaden. Men det betyder inte att det Àr bÀst för alla.
 
Senast Àndrad:

nJonte

Breitling
Äsch, tvĂ„a pĂ„ bollen.
Jag kan bara tillÀgga att för "billiga" klockor; seiko 5, SKX eller turtle sÄ kan det vÀr vara vÀrt risken. En seiko 5 för 3K vs 1,7K frÄn sÀljare inom EU? Du kan ju nÀstan köpa en ny för mellanskillnaden. Men det betyder inte att det Àr bÀst för alla.

FĂ„r bli creationwatches tror jag. Hoppas jag slipper tull och moms!
 

krillekrikelin

Breitling
Hej pÄ er. Mitt första inlÀgg i detta forum blir en enkel frÄga för er. GÄr alla automatiska 4r eller 6r verk att skruva upp manuellt.
 

krillekrikelin

Breitling
En snkn37 helnöjd. jag funderar pÄ att köpa Seiko i prisklassen 5-10k kom gÀrna med förslag. hade tÀnkt köpa i Sverige hos ad tÀnkt att ha som vardagsklocka
 

Bilagor

  • DSC_0282.JPG
    DSC_0282.JPG
    156 KB · Visningar: 42

Krabbeluring

Cartier
En snkn37 helnöjd. jag funderar pÄ att köpa Seiko i prisklassen 5-10k kom gÀrna med förslag. hade tÀnkt köpa i Sverige hos ad tÀnkt att ha som vardagsklocka

Kanske en Seiko Turtle Blue lagoon? Finns tyvÀrr ej ny pga de fÄ sÄlda, men pÄ ebay hittar du i vÀldigt trevligt skick! Cool som fÄ och kanske blir lite samlarobjekt i framtiden?

seiko_divers_12.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske en Seiko Turtle Blue lagoon? Finns tyvÀrr ej ny pga de fÄ sÄlda, men pÄ ebay hittar du i vÀldigt trevligt skick! Cool som fÄ och kanske blir lite samlarobjekt i framtiden?

seiko_divers_12.jpg
Inte slutsÄlda. Jag hjÀlpte en kompis köpa en frÄn Globen för nÄgon dag sedan och jag vet att Klockmaster Hansson fortfarande har en.
 

john b

Rolex
Köpte tillbaka den hÀr av Molle som jag sÄlde till efter en blöt kvÀll pÄ vÀstkusten.

eF7VL.jpg


BÀsta tunan enligt mig. Dumt att sÀlja den. Kul med grejer man köpt nya ocksÄ. Ser det som att Molle lÄnade den i 18 mÄn bara...

Nedan Àr introposten frÄn nÀr den var nyimporterad ifall nÄgon har glömt hur extra ball just sbbn029 Àr.




SĂ„. JĂ€vla. Snygg.



Efter expressleverans och maxmoms sitter nu denna pÄ.



Otroligt hÀrlig. Har aldrig haft en Tuna med polerat shroud innan. Det gör den lite speglig och inte lika in your face som andra modeller. Den kamouflerar sig lite bland armhÄret liksom.



Riktigt polerat cermet ( Cermet Àr en blandning av keramik och metall. Kort sagt hÄrt som keramik men kan poleras/skÀrpas som metall. AnvÀnds t ex av Sandvik för att skÀra till stÄl i lagom stora bitar) i ytterskalet. Klockan sju pÄ klockan ser ni min flaggstÄng.

Riktigt bra IMO att de nöjt sig med att sÀtta nya prospexloggan pÄ kronan.



Bandet Àr nya mjuka blandningen och inte vitt. Snarare ljust ljust beigegrÄblÄ. Snyggt med svart keeper. Och gött knottrigt pÄ insidan for pleasure.

Lysmassan Àr nya lumibriteblandningen som skall vara sextio procent effektivare Àn gamla. SÄ den Àr sÄklart som en jÀvla hÀrdsmÀlta. Kul med lys i ringen.



Enligt Lisa sÄ det dessutom den minst fula av alla tunas jag har. Ok betyg ÀndÄ.
Sbbn029 Àr referensen.
 
Topp