• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jockinho

Patek
2-Faktor
6A88BC3C-60BD-4623-B2CD-E5BC53DC4B0C.JPG
30EF495D-18A7-4ED5-B0DB-12E7AB369355.JPG

Har du en ny blÄ? SjÀlv fÄr jag hem en 775 imorgon. Kan jag bocka av den med pÄ "fujoors inspirationsbildsmÄstetesta" :D...
NÄgra mÄnader efter 773. Ska det iaf utvÀrderas vilken jag gillar bÀst. En turtle borde nog finnas i samlingen som keeper iaf, bara bestÀmma vilken :bookworm:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har du en ny blÄ? SjÀlv fÄr jag hem en 775 imorgon. Kan jag bocka av den med pÄ "fujoors inspirationsbildsmÄstetesta" :D...
NÄgra mÄnader efter 773. Ska det iaf utvÀrderas vilken jag gillar bÀst. En turtle borde nog finnas i samlingen som keeper iaf, bara bestÀmma vilken :bookworm:
Haha Àr det sÄ? Alla bidrar vi till varandras beroende! Detta Àr en ny svart faktiskt, en 777a. Min sjÀtte turtle. FÄr se om denna fÄr stanna :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Haha Àr det sÄ? Alla bidrar vi till varandras beroende! Detta Àr en ny svart faktiskt, en 777a. Min sjÀtte turtle. FÄr se om denna fÄr stanna :)

Faktiskt, legat i bakhuvudet sedan nÄgra bra bilder du tog. SÄ roligt testa, hoppas den ska gillas annars blir det pÄ jakt efter blÄ eller svart. Men förhoppningsvis kÀnns den bra och sommarens dykartrio Àr dÀrmed klar med skx, turtle och Ecozilla :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Faktiskt, legat i bakhuvudet sedan nÄgra bra bilder du tog. SÄ roligt testa, hoppas den ska gillas annars blir det pÄ jakt efter blÄ eller svart. Men förhoppningsvis kÀnns den bra och sommarens dykartrio Àr dÀrmed klar med skx, turtle och Ecozilla :)
Tycker 775an Àr klart roligaste av dom alla Àven om den inte Àr lika lÀtt att matcha med olika straps. Men guld gör sig vÀldigt fint och tavlan har en behaglig textfÀrg. 777an Àr nog min favorit just nu men det Àr bara för att jag var ute efter en svart dykare!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Update: Lyckades efter mycket huvudbry hitta nÄgot som var smalt nog att kunna peta ut sprinten, men satan i gatan vilket pet det var.. det hÀr gör jag aldrig om utan ett riktigt verktyg:D Resultatet blev 10/10 dock, sÄ det var vÀrt mödan!
upload_2017-5-4_17-35-50.png

upload_2017-5-4_17-36-29.png
Rekommenderar att bestÀlla ett klockverktyg för detta. Finns för nÄgra tior pÄ bukten. ;)

EDIT: Snygg klocka, förresten! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker 775an Àr klart roligaste av dom alla Àven om den inte Àr lika lÀtt att matcha med olika straps. Men guld gör sig vÀldigt fint och tavlan har en behaglig textfÀrg. 777an Àr nog min favorit just nu men det Àr bara för att jag var ute efter en svart dykare!

Brukar ha lite svÄrt för guld men pÄ dykare kÀnns det iaf i teorin lite roligt. Och billig testa, oftast lÀtt fÄ ivÀg dem utan att loosa mkt. Införskaffat ett bonettogummi (317) till den som nog ska funka. Ville ha lite mer modern framtoning Àn flat vent eller Nato. Ska vÀll testa mesh med nÄgon gÄng ocksÄ.

Svart Àr aldrig fel. Vore dock kul om Seiko gick crazy och gjorde en orange & gul variant :pompus:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Brukar ha lite svÄrt för guld men pÄ dykare kÀnns det iaf i teorin lite roligt. Och billig testa, oftast lÀtt fÄ ivÀg dem utan att loosa mkt. Införskaffat ett bonettogummi (317) till den som nog ska funka. Ville ha lite mer modern framtoning Àn flat vent eller Nato. Ska vÀll testa mesh med nÄgon gÄng ocksÄ.

Svart Àr aldrig fel. Vore dock kul om Seiko gick crazy och gjorde en orange & gul variant :pompus:
En orange turtle hade varit fantastiskt! Hade lÀtt köpt den!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har du en ny blÄ? SjÀlv fÄr jag hem en 775 imorgon. Kan jag bocka av den med pÄ "fujoors inspirationsbildsmÄstetesta" :D...
NÄgra mÄnader efter 773. Ska det iaf utvÀrderas vilken jag gillar bÀst. En turtle borde nog finnas i samlingen som keeper iaf, bara bestÀmma vilken :bookworm:

Ja, det kÀnns rÀtt att ha en turtle. SjÀlv Àr jag vÀldigt fÀst vid min 779:a. ;)

IMG_9634.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag Àr sÄdÀr töntigt glad i min turtle PADI, fortfarande favoritklockan :) Funkade ypperligt att hÄlla koll pÄ mÄltiderna till lilla tösen pÄ BB med dykarringen :hungry:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nu Àr den hÀr!
IMG_2255.JPG


Trevlig pÄ allla sÀtt och vis men föredrar nog 773 eller 777/779. SÄ om nÄgon vill byta eller Àr sugen pÄ ett billigt ex sÄ :rolleyes:

Förövrigt Àr bonetto 317 frÄn @Royal Straps ett fynd just nu. De Àr rÀtt hÄrda i början men mjuknar snabbt (haft nÄgra innan) :)
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Nu Àr den hÀr!
IMG_2255.JPG


Trevlig pÄ allla sÀtt och vis men föredrar nog 773 eller 777/779. SÄ om nÄgon vill byta eller Àr sugen pÄ ett billigt ex sÄ :rolleyes:

Förövrigt Àr bonetto 317 frÄn @Royal Straps ett fynd just nu. De Àr rÀtt hÄrda i början men mjuknar snabbt (haft nÄgra innan) :)

Åtminstone passande att fĂ„ hem den till sida 775!
 
Topp