• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
IMG_5982.JPG


Älskar den hĂ€r. Om jag bara fick ha fem klockor skulle den hĂ€r vara en av dem.
Men!
Som jag fattat det Ă€r detta en 6105–8110, vilket det ocksĂ„ stĂ„r pĂ„ baklocket. Men pĂ„ tavlan stĂ„r det 6105 -8009T. Ska jag vara olycklig över det eller vad betyder det? Fel tavla?
Ingen expert pÄ dessa dykare men ref pÄ tavla och baksida kan vara olika, det Àr alltsÄ tavlans ref du ser pÄ tavlan.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
20170718_174818.jpg

Hade helt Àrligt inga större förhoppningar om den hÀr klockan utöver en bra, snygg slitklocka. Men fanimej vad hÀrlig den ser ut och kÀnns! Visst, lÀnken Àr vÀl inget att skriva hem om, vilket verkar vara nÄgot mÄnga anmÀrker pÄ angÄende Seiko?, men sjÀlva klockan...:dead::happyhappy:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
20170718_174818.jpg

Hade helt Àrligt inga större förhoppningar om den hÀr klockan utöver en bra, snygg slitklocka. Men fanimej vad hÀrlig den ser ut och kÀnns! Visst, lÀnken Àr vÀl inget att skriva hem om, vilket verkar vara nÄgot mÄnga anmÀrker pÄ angÄende Seiko?, men sjÀlva klockan...:dead::happyhappy:

Jubilee Àr grymt, det inser man efter nÄgra Är och olika försök, bekvÀm som fÄ alternativ :)
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Jubilee Àr grymt, det inser man efter nÄgra Är och olika försök, bekvÀm som fÄ alternativ :)
MÄste sÀga att jag haft den pÄ handleden i nÄgra timmar nu och den kÀnns knappt(?). VÀldigt skön. Gillar designen ocksÄ.
Det jag menade var att den kÀnns lite sladdrig och tunn. Tunn i bemÀrkelsen inte sÄ solid/bastant.
Men det Àr kanske ocksÄ orsaken till att den Àr sÄ bekvÀm..?
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ en passande lĂ€nk till Sarb017, tĂ€nker mig nĂ„got billigare Ă€n originallĂ€nken frĂ„n Seiya. Kanske nĂ„gon har en passande liggande i lĂ„dan som bara samlar damm?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
MÄste sÀga att jag haft den pÄ handleden i nÄgra timmar nu och den kÀnns knappt(?). VÀldigt skön. Gillar designen ocksÄ.
Det jag menade var att den kÀnns lite sladdrig och tunn. Tunn i bemÀrkelsen inte sÄ solid/bastant.
Men det Àr kanske ocksÄ orsaken till att den Àr sÄ bekvÀm..?

Troligtvis :D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
MÄste sÀga att jag haft den pÄ handleden i nÄgra timmar nu och den kÀnns knappt(?). VÀldigt skön. Gillar designen ocksÄ.
Det jag menade var att den kÀnns lite sladdrig och tunn. Tunn i bemÀrkelsen inte sÄ solid/bastant.
Men det Àr kanske ocksÄ orsaken till att den Àr sÄ bekvÀm..?
Precis sÄ Àr det. Jag köpte ett superjubilee av @Ormet och krÀngde pÄ min 007. Klockan andades helt plötsligt en helt annan kvalité och rasslade mindre plus att den blev nÄgra gram tyngre. Dock blev den ocksÄ styvare och lite mindre bekvÀm.

My2cents
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
IMG_5982.JPG


Älskar den hĂ€r. Om jag bara fick ha fem klockor skulle den hĂ€r vara en av dem.
Men!
Som jag fattat det Ă€r detta en 6105–8110, vilket det ocksĂ„ stĂ„r pĂ„ baklocket. Men pĂ„ tavlan stĂ„r det 6105 -8009T. Ska jag vara olycklig över det eller vad betyder det? Fel tavla?
Skulle nog vÄga pÄstÄ at det stÄr -8009 pÄ alla tavlor oavsett boett.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Precis sÄ Àr det. Jag köpte ett superjubilee av @Ormet och krÀngde pÄ min 007. Klockan andades helt plötsligt en helt annan kvalité och rasslade mindre plus att den blev nÄgra gram tyngre. Dock blev den ocksÄ styvare och lite mindre bekvÀm.

My2cents
Det Àr en koppling jag alltid gjort nÀr det gÀller armband till klockor; tyngd och styvhet/soliditet=kvalitet. Men dÄ har jag ju aldrig, som nu, tÀnkt anvÀnda dem nÀstan dagligen. Den hÀr klockan kommer bli ett sant nöje att bÀra med den hÀr lÀnken:)
 

Nr21

Omega
Har en SKX033 dÀr kronan har fastnat (kan varken vrida eller dra ut den).

Vad har troligen hÀnt, nÄgot jag kan fixa sjÀlv?

Om det inte Àr nÄgot jag som novis kan lösa Àr det dÄ vÀrt att lÀmna in en relativt billig klocka hos en urmakare?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Har en SKX033 dÀr kronan har fastnat (kan varken vrida eller dra ut den).

Vad har troligen hÀnt, nÄgot jag kan fixa sjÀlv?

Om det inte Àr nÄgot jag som novis kan lösa Àr det dÄ vÀrt att lÀmna in en relativt billig klocka hos en urmakare?
Dum frÄga, men kronan Àr utskruvad?
 

Psykel

Patek
Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ en passande lĂ€nk till Sarb017, tĂ€nker mig nĂ„got billigare Ă€n originallĂ€nken frĂ„n Seiya. Kanske nĂ„gon har en passande liggande i lĂ„dan som bara samlar damm?
Jubilee till SKX013 ska visst sitta bra om man masserar ÀndlÀnkarna en smula.
Men om det var jag sÄ skulle jag satsa pÄ Strapcodes nya SARB017-jubilee!
ss201805b064_seiko-alpinist-sarb017-5.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Kronan Àr inte utskruvad, sitter som sten.

Kan vara snedgÀngad eller nÄt, sÄ den helt enkelt har lÄst sig i gÀngorna.
Ja det lÄter helt klart som den kan vara snedgÀngad. Testa ta en smal tÄng och lÀgg nÄgot gummi emellan kronan och tÄngen för att fÄ loss den. DÄ bör du se pÄ gÀngorna om dom ser dÄliga ut.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jubilee till SKX013 ska visst sitta bra om man masserar ÀndlÀnkarna en smula.
Men om det var jag sÄ skulle jag satsa pÄ Strapcodes nya SARB017-jubilee!
ss201805b064_seiko-alpinist-sarb017-5.jpg
Tack för ett bra svar! DÄ ska jag hÄlla utkik efter ett bÀttre beggat SKX013 jubilee! :)
Strapcodes nya Àr riktigt, riktigt fint! Klart man Àr sugen pÄ det ocksÄ... Men tÀnkte kÀnna mig för med nÄgot billigare först.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5982.JPG


Älskar den hĂ€r. Om jag bara fick ha fem klockor skulle den hĂ€r vara en av dem.
Men!
Som jag fattat det Ă€r detta en 6105–8110, vilket det ocksĂ„ stĂ„r pĂ„ baklocket. Men pĂ„ tavlan stĂ„r det 6105 -8009T. Ska jag vara olycklig över det eller vad betyder det? Fel tavla?
Kan man fÄ en bild med skÀrpa pÄ tavlan istÀllet för pÄ ditt armhÄr? :D

Ser löjligt bra ut pÄ den bilden men ser gÀrna bÀttre bilder, gÀrna Àven i lite vinkel. :)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Kan man fÄ en bild med skÀrpa pÄ tavlan istÀllet för pÄ ditt armhÄr? :D

Ser löjligt bra ut pÄ den bilden men ser gÀrna bÀttre bilder, gÀrna Àven i lite vinkel. :)

Alla vet ju iofs att man ser ref tydligast pÄ armhÄr ;)
HÀr Àr tvÄ skarpare. LÀttare att styra fokus med riktig kamera Àn med mobilen 


Klocka-3865.jpg
Skärmklipp 2017-07-18 22.55.11.png
 
Topp