• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej
Har tvÄ frÄgor ang min nyinköpta SPB401J1
1/ Àr boetten behandlad med Dia Shield? Inte enligt Klockmaster med det stÄr "super hard coating" pÄ vissa hemsidor
2/ varför Àr bandet monterat pÄ sÄ sÀtt att flÀrpen hamnar mot kl06:00? PÄ alla reviews jag har sett Àr det sÄ, finns en förklaring?

20250201_222447.jpg

Senast Àndrad:
Hej
Har tvÄ frÄgor ang min nyinköpta SPB401J1
1/ Àr boetten behandlad med Dia Shield? Inte enligt Klockmaster med det stÄr "super hard coating" pÄ vissa hemsidor
2/ varför Àr bandet monterat pÄ sÄ sÀtt att flÀrpen hamnar mot kl06:00? PÄ alla reviews jag har sett Àr det sÄ, finns en förklaring?

20250201_222447.jpg
Tror Seiko alltid kört tvÀrt om Àn övriga branshen med vilken vÀg armbandet monteras.
Har reagerat pÄ det tidigare jag med.

Idag blev man Àntligen medlem i Seikoklubben! :)

KÀnde att jag var tvungen att ha en quartz i samlingen ocksÄ, och dÄ kÀndes det sjÀlvklart mest intressant med en Astron.

Blev en SBXY065, JDM-referens med radiosynk och dual-time. Safirglas och skruvad krona etc. Ser kanonfin ut pÄ bilder tycker jag, blir spÀnnande nÀr den dyker upp med posten!

Bild lÄnad tills vidare.

SBXY065-2-640x640.jpeg

Idag blev man Àntligen medlem i Seikoklubben! :)

KÀnde att jag var tvungen att ha en quartz i samlingen ocksÄ, och dÄ kÀndes det sjÀlvklart mest intressant med en Astron.

Blev en SBXY065, JDM-referens med radiosynk och dual-time. Safirglas och skruvad krona etc. Ser kanonfin ut pÄ bilder tycker jag, blir spÀnnande nÀr den dyker upp med posten!

Bild lÄnad tills vidare.

SBXY065-2-640x640.jpeg
VĂ€lkommen till "klubben" ser fram emot dina tankar om den!

Hej, jag har en relativt ny Seiko 5 (new old stock) och en mĂ€rklig grej: nĂ€r jag stĂ€ller in tiden och sen tar pĂ„ mig klockan, och jag sen tittar till den en halvtimma senare, sĂ„ gĂ„r den fel. Om jag dĂ„ stĂ€ller in tiden igen, sĂ„ fortsĂ€tter den att hĂ„lla tiden. NĂ„n aning om vad det hĂ€r beror pĂ„? Är smĂ„tt irriterande Ă€ven om det inte Ă€r nĂ„gon katastrof, det verkar pĂ„ nĂ„t sĂ€tt som att den behöver vĂ€rmas upp för att kunna visa rĂ€tt tid

Bilagor

• P1110789.JPG
    P1110789.JPG
    460.7 KB · Visningar: 2
Hej, jag har en relativt ny Seiko 5 (new old stock) och en mĂ€rklig grej: nĂ€r jag stĂ€ller in tiden och sen tar pĂ„ mig klockan, och jag sen tittar till den en halvtimma senare, sĂ„ gĂ„r den fel. Om jag dĂ„ stĂ€ller in tiden igen, sĂ„ fortsĂ€tter den att hĂ„lla tiden. NĂ„n aning om vad det hĂ€r beror pĂ„? Är smĂ„tt irriterande Ă€ven om det inte Ă€r nĂ„gon katastrof, det verkar pĂ„ nĂ„t sĂ€tt som att den behöver vĂ€rmas upp för att kunna visa rĂ€tt tid
börja med att skaka upp den tills du ser att den gÄr, och stÀll tiden efterÄt.

god eftermidddag!
undrar om det Àr nÄgon hÀr som har en SRPJ85K1 och kan sÀga nÄgot om hur pass bulkig den upplevs pÄ handleden, frÀmst med tanke pÄ att tjockleken Àr ganska rejÀl? förmodar att pass through-bandet kan förstÀrka den kÀnslan ocksÄ men gissar att det kan bytas ut mot nÄgot nÀttare sÄ smÄningom. hittat en för ett helt ok pris och Àr rÀtt sugen, det som gör mig tveksam Àr att on wrist-bilder och videos Àr vÀldigt varierande.
tack pÄ förhand!

Nu har jag ingen aning om Älder pÄ klockan eller om det Àr det som pÄverkar, men Àven om den Àr oanvÀnd kan oljor i klockan torkat med Ären och urverket krÀva en service för att inte ta skada.

Nu har jag ingen aning om Älder pÄ klockan eller om det Àr det som pÄverkar, men Àven om den Àr oanvÀnd kan oljor i klockan torkat med Ären och urverket krÀva en service för att inte ta sTakada.
Tack, förstÄr, lÄter lite som med löparskor. Ska testa första varianten först: ha den i fickan eller nÄt nÄgra minuter o sen stÀlla in den, o se hur det funkar, gÄr inte det sÄ fÄr det bli urmakaren. Vet inte tillverkningsÄr, gillar att min GS Àr mekanisk men en sÄn hÀr billig variant hade jag föredragit med kvartsverk

Tack, förstÄr, lÄter lite som med löparskor. Ska testa första varianten först: ha den i fickan eller nÄt nÄgra minuter o sen stÀlla in den, o se hur det funkar, gÄr inte det sÄ fÄr det bli urmakaren. Vet inte tillverkningsÄr, gillar att min GS Àr mekanisk men en sÄn hÀr billig variant hade jag föredragit med kvartsverk
Ja precis. Man kan köpa förra Ärets modell för 70% av priset, men den torkar ÀndÄ.

Tillbaka
Topp