• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Zandibar

Cartier
En natta bild pÄ min ...... Ja , kan en inbiten seiko-fantast se vilken modell det Àr ??
20171107_232129.jpg
Lumen kÀnns lite för blÄ för att va en skx.. hmm
 

Dondon

Cartier
Ni som har erfarenhet, hur mycket större bĂ€r en Turtle Ă€n en SKX? Alltid dömt ut Turtle pga att jag inbillar mig att 42mm Ă€r min sweetspot men de Ă€r ju sĂ„ coola. Är ju visserligen subjektivt men all input Ă€r uppskattad. Kollat nĂ„gra filmer osv men blir inte mycket klokare av det.
Har omkring 18cm handled om det hjÀlper.

Tack pÄ förhand
 

ybey

Omega
Hur upplever du storleken pÄ 007? Vill minnas att du övervÀgde 013 innan du slog till just pga. storleken och jag gÄr i liknande tankar..

TrÄkigt att första som gissar , skulle gissa rÀtt . :) . Visserligen den seiko som troligen har flest lumen bilder hÀr pÄ KS :p

Men inte för att förminska din kunskap , grattis :D:cigar::rolleyes:
 

J Carl

Omega
Hur upplever du storleken pÄ 007? Vill minnas att du övervÀgde 013 innan du slog till just pga. storleken och jag gÄr i liknande tankar..

Jag Ă€r supernöjd med 007an . Är glad att jag valde just 007 och inte 013. Det som gjorde att jag valde 007 till sist va att höjden eller kanske lĂ€ngden blir det ( avstĂ„ndet mellan lug till lug Ă€r detsamma pĂ„ bĂ„de 007 och 013) . Klockan upplevs alltsĂ„ inte som att den " flyter" ut över armen .
Blev det för krÄngligt förklarat eller kan du förstÄ hur jag menar ???
 

ybey

Omega
Jag Ă€r supernöjd med 007an . Är glad att jag valde just 007 och inte 013. Det som gjorde att jag valde 007 till sist va att höjden eller kanske lĂ€ngden blir det ( avstĂ„ndet mellan lug till lug Ă€r detsamma pĂ„ bĂ„de 007 och 013) . Klockan upplevs alltsĂ„ inte som att den " flyter" ut över armen .
Blev det för krÄngligt förklarat eller kan du förstÄ hur jag menar ???

Tack för svaret, förstÄr precis vad du menar. Du har ingen bild att bjuda pÄ?
 

lofgreno

Audemars
Lite sugen pÄ en SRP773 eller SRP775. Men lite osÀker pÄ storleken. KÀnns som dom bÀrs mindre Àn sina 45mm. NÄn kommentar? Bild kanske? :)
Mina handleder Àr 17,5 cm, typ. :)
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Lite sugen pÄ en SRP773 eller SRP775. Men lite osÀker pÄ storleken. KÀnns som dom bÀrs mindre Àn sina 45mm. NÄn kommentar? Bild kanske? :)
Mina handleder Àr 17,5 cm, typ. :)
BÀrs mindre, har sjÀlv ca 17 cm.
Lug2Lug Àr 48mm om jag inte minns fel, pÄ SKX007 Àr Lug2Lug 46mm. Har sjÀlv en SRPA21 som har samma storlek och den funkar.
 

J Carl

Omega
Tack för svaret, förstÄr precis vad du menar. Du har ingen bild att bjuda pÄ?
Absolut . Nu kör jag natoband dÄ jag inte gillar lÀnk. TÀnk ocksÄ pÄ att jag har en smal handled pÄ runt 16 cm i omkrets. Men kockan sittet perfekt pÄ mig tycker jag , precis lagom:)

20171109_130752.jpg
20171109_130827.jpg


LÀgger ocksÄ ut en bild pÄ hushÄllets senaste Seiko ( en vÀckarklocka med svepande sekundvisare) :
20171109_133605.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp