Kul att du köpte Credorn jag tog hit. Nöjd?
Seiko - check
GrÄskalor - check
Röda detaljer - check
Bredd pÄ urverk - check
Nöjd sÄ? - check
Fan vad jag gillar Seiko!
Chrono, GMT, hi-beat, Springdrive, dyk. Löjligt bra samling faktiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kul att du köpte Credorn jag tog hit. Nöjd?
Seiko - check
GrÄskalor - check
Röda detaljer - check
Bredd pÄ urverk - check
Nöjd sÄ? - check
Mycket nöjd med mycket med den. Tur för mig att fÄ förstÄr sig pÄ Credors storhet hÀr Àn sÄ lÀnge.Kul att du köpte Credorn jag tog hit. Nöjd?
Chrono, GMT, hi-beat, Springdrive, dyk. Löjligt bra samling faktiskt.
Jag Àr Àven imponerad av din uthÄllighet, jag orkar aldrig behÄlla klockor.Mycket nöjd med mycket med den. Tur för mig att fÄ förstÄr sig pÄ Credors storhet hÀr Àn sÄ lÀnge.
KÀnns som jag tÀckt in det mesta med dessa faktisk + att ingen Àr nÄgon "nödlösning". Gillar alla skarpt.
Bara vÀl genomtÀnka köp och behÄller tills det ev. kommer nÄgot bÀttre, hÀnder inte sÄ ofta..Jag Àr Àven imponerad av din uthÄllighet, jag orkar aldrig behÄlla klockor.
Det mÄste vara skönt att vara sÄ klarsynt.Bara vÀl genomtÀnka köp och behÄller tills det ev. kommer nÄgot bÀttre, hÀnder inte sÄ ofta..
Det mÄste vara skönt att vara sÄ otÄlig.Det mÄste vara skönt att vara sÄ klarsynt.
Tror jag fÄr paket imorgon och har nÀstan tröttnat innan jag ens fÄtt hem klockan.
Det mÄste vara skönt att vara sÄ otÄlig.
Blir mer ruljans i lÄdan dÄ.
För- och nackdelar med bÄda instÀllningarna.
Fin samling och riktigt snygg bild!
Vad kostar en enkel service och ruckning av en SKX? Service av schweiziska klockor Àr ju cirka dubbelt upp mot Seikons vÀrde sÄ jag hoppas det Àr billigare...
Ok, fattar, tack!Ăr vĂ€l inte direkt vĂ€rt att serva en SKX. Blir nog billigare att köpa ett nytt urverk.
Rucka kan man dÀremot göra sjÀlv men det kan tÀra pÄ ens tÄlamod.
Vad Àr pÄ ingÄng?Det mÄste vara skönt att vara sÄ klarsynt.
Tror jag fÄr paket imorgon och har nÀstan tröttnat innan jag ens fÄtt hem klockan.
Det vet man aldrig förrÀn paketet Àr framme, kanske en bakpotatis.Vad Àr pÄ ingÄng?
Det vet man aldrig förrÀn paketet Àr framme, kanske en bakpotatis.
Verkligen...
BerÀtta nu! Har man sagt A, fÄr man sÀga B..
Man ska ALDRIG jinxa! Förhoppningsvis nÄgot tillverkat i Japan och inte en bakpotatis. Hoppas den fÄr följa med pÄ GS-afterworken men man har ju blivit besviken förr.
BerÀtta nu! Har man sagt A, fÄr man sÀga B..
Man ska ALDRIG jinxa! Förhoppningsvis nÄgot tillverkat i Japan och inte en bakpotatis. Hoppas den fÄr följa med pÄ GS-afterworken men man har ju blivit besviken förr.
Underbart att se .
Seiko - check
GrÄskalor - check
Röda detaljer - check
Bredd pÄ urverk - check
Nöjd sÄ? - check
Grattis. Ruggigt snygg!
DĂ€r kom den.
Snabb frÄga . Vad heter modellen nÀrmast ( med blÄ urtavla) ?
SARB045!Snabb frÄga . Vad heter modellen nÀrmast ( med blÄ urtavla) ?
@rogart-63 kanske har nĂ„gon idĂ©?NĂ„gon som har ett urverk liggandes till min farfars 8229-8010? Urverket gĂ„r inte för tillfĂ€llet. Urmakaren hade sagt att âRotor 8229A har utgĂ„ttâ, men tĂ€nker att det smidigaste Ă€r att hitta ett annat urverk? Dessutom sitter det nĂ„got form av kugghjul tejpat pĂ„ verket som ni ser pĂ„ bilden...