• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Grymt mycket klocka för en liten peng. Seiko Lord Quartz.
IMG_4077.jpg

25% av vÀrdet pÄ varan + fraktkostnad + eventuell hanteringsavgift (gÀller ej EMS).

Exempel
Vara 900kr
Frakt 100kr
/4 = 250kr moms + 60kr i avgift = 310kr

Idag kom fakturan precis som ni sa.

SlÀnger in en annan dum frÄga, ej i relationen till ovanstÄende. Ska byta armband pÄ min Sarb035 men saknar verktyg med fin gaffel pÄ som jag trodde skulle komma idag.
GÄr det att komma Ät med nÄgot annat smart?
NÀr jag kollar pÄ springbarsen ser jag fan inte ens att de har en sÄn liten upphöjning som man greppar tag kring men det mÄste de vÀl ha? Försökte ta en bild men min telefon vÀgrar att fokusera sÄ nÀra att det blir synligt pÄ bilden.

Tack pÄ förhand!

SlÀnger in en annan dum frÄga, ej i relationen till ovanstÄende. Ska byta armband pÄ min Sarb035 men saknar verktyg med fin gaffel pÄ som jag trodde skulle komma idag.
NÀr jag kollar pÄ springbarsen ser jag fan inte ens att de har en sÄn liten upphöjning som man greppar tag kring men det mÄste de vÀl ha? Försökte ta en bild men min telefon vÀgrar att fokusera sÄ nÀra att det blir synligt pÄ bilden.

Tack pÄ förhand!
Kommer inte ihÄg hur det va pÄ den, men pÄ min 017 sÄ finns "axlar" pÄ bandstiften. GÄr att byta med kniv ocksÄ, det gjorde jag lÀnge innan jag hade verktyg.

Tack pÄ förhand!
Bandstiften har en upphöjning men den ligger mot boetten sÄ den kan vara svÄrt att se.
En smal och tunn skruvmejsel kan funka.

Bandstiften har en upphöjning men den ligger mot boetten sÄ den kan vara svÄrt att se.
En smal och tunn skruvmejsel kan funka.
Tack för svar! Testade med den minsta jag hade innan men fick inget grepp dÄ. Kniv har jag nog ingen sÄ spetsig att den gÄr in i de dÀr hÄlen.
FÄr vÀl, i vÀntan pÄ posten, se om nÄgon uraffÀr kan tÀnka sig att ta loss det. Pallar ju inte vÀnta hela helgen med att testa nya band!

Tack för svar! Testade med den minsta jag hade innan men fick inget grepp dÄ. Kniv har jag nog ingen sÄ spetsig att den gÄr in i de dÀr hÄlen.
FÄr vÀl, i vÀntan pÄ posten, se om nÄgon uraffÀr kan tÀnka sig att ta loss det. Pallar ju inte vÀnta hela helgen med att testa nya band!
Fick inte lÄna pÄ ur och Penn som var det enda pÄ vÀgen. 150 spÀnn skulle de ha, bra marginaler.

Löste det sen med en liten skruvmejsel men drygt var det. Än mer irriterande att ena delen av bandet frĂ„n cheapestnatostraps och deras quick release mĂ„ste ha ett bandstift som Ă€r bredare Ă€n 20mm. Ena fungerade men det andra Ă€r för brett. Alltid Ă€r det nĂ„got sĂ„ nu hamnade den pĂ„ ett olivgrönt Nato som jag försökte undvika dĂ„ jag har en sĂ„dan förkĂ€rlek för den gröna nyansen och tĂ€nkte att jag skulle variera mig lite.

Senast Àndrad:
KÀnns inte dessa vÀldigt lika ?? Samma urverk, samma mÄtt , klarar samma djup och storlek pÄ bezel osv....

DÀremot Àr skx033 mer erkÀnd som en dykare, varför Àr det sÄ ???

En liten tanke bara .
Screenshot_20171103-221825.png

Senast Àndrad:
sea urchin - den högra har inte skruvad krona och ser inte lika mycket ut som en dykare
TÀnkte ocksÄ pÄ att skx har skruvad krona . Men det har mindre betydelse nÀr de ÀndÄ "bara" klarar 100 m bÄda tvÄ tycker jag. Sen tycker jag att bÄda ser ut som dykare lika mycket, mest för att de Àr sÄ lika. Men smaken Àr som baken.

FrÄgar lite för jag sökte efter en ny skx033 men kunde inte hitta den nÄnstans. SÄ dÄ fick det bli en sea urchin och jag Àr super-nöjd. Men folk klagar och sÀger att det Àr en dykar-wanabe. Har Àven en skx007 sÄ jag klarar mig ÀndÄ :)

Ingen av dem Àr dykarklockor, de har ingen lume i bezeln.
Det har du rÀtt i . Har helt missat den detaljen . SÄ kanske fÄr de kallas för klockor med dykar- inspirerad design .
Antar att man luras lite för att den ena har modellnamn skx som idag associeras med dykarklockor .

Är Ă€ndĂ„ sjukt nöjd med min snzf15. Sitter skönt pĂ„ armen, speciellt med ett natoband. Gillar ocksĂ„ att den har nĂ„got bredare bezel Ă€n skx007 .
20171104_105003.jpg

Senast Àndrad:
Jag har bantat ner min samling och Àr nu sugen pÄ nÄgot nytt.

Finns det nÄgot automatiskt Seiko GMT med en 24 timmars extra hand som ligger under GS nivÄ?

Extra frÄga : finns det nÄgon webbshop i Sverige som sÀljer Seiko presage klockor med Urushi tavla?

Tillbaka
Topp