• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

2 stycken 7A38-7020 check . Tack @M3a för dealen. Blev nice. Byt bandstift sÄ jag har rÄkat trycka igÄng kronograferna ser jag.
DSC09234.JPG

Precis plockat bort nÄgra lÀnkbitar pÄ nyförvÀrvet, som jag rÄkade vinna pÄ tratten. :angel:
Mysig lĂ€nk men vet inte riktigt om den Ă€r original? Övre Ă€ndlĂ€nken Ă€r definitivt inte det.
F8BAA28C-4B20-4636-BEA0-EAA58183DF77.jpeg

Precis plockat bort nÄgra lÀnkbitar pÄ nyförvÀrvet, som jag rÄkade vinna pÄ tratten. :angel:
Mysig lĂ€nk men vet inte riktigt om den Ă€r original? Övre Ă€ndlĂ€nken Ă€r definitivt inte det.
F8BAA28C-4B20-4636-BEA0-EAA58183DF77.jpeg
Finns en lÀnk som heter eller kallas railroad. Men om det Àr en sÄn . Satt pÄ 6139 och Àr rÀtt sÀllsynt.

Den ska Àven ha suttit pÄ MACV SOG modellen enligt Vintageseiko. Jag har förstÄtt att han Àr kunnig. De verkar ha samma eller ÄtminstÄnde en vÀldigt lik boett som min och dÀrav kan det vara sÄ att lÀnken Àr original. Ena ÀndlÀnken tillhör dock varken klockan eller boetten.
441E1CE1-5DB0-4A0D-9B02-B43F3A8EAC1A.png
5FC3ABC4-A88F-4FAD-BD9C-690172A8B7D1.png
Finns en lÀnk som heter eller kallas railroad. Men om det Àr en sÄn . Satt pÄ 6139 och Àr rÀtt sÀllsynt.

Fick denna av en vÀn. Vad Àr det för klocka och varför detta rutmönster ?
Men tror jag tycker om den trots allt.

Bilagor

• 54F1E5AD-0C46-4C20-ACEC-5A599E44D522.jpeg
    54F1E5AD-0C46-4C20-ACEC-5A599E44D522.jpeg
    145.5 KB · Visningar: 40
  • DAD98B68-E86F-4396-90C3-325DE9B6225C.jpeg
    DAD98B68-E86F-4396-90C3-325DE9B6225C.jpeg
    157 KB · Visningar: 41
Ful, fulare scubamaster (och en del drös andra klockor som jag tĂ€nker samma om). I detta fall Ă€r dock inte ”ful” lika med dĂ„ligt alls, cool, udda och jĂ€kligt bra pĂ„ sĂ„ mĂ„nga sĂ€tt! SvĂ„rt att inte uppskatta det :cigar:

Grattis! :)
Hehe, ja nÄgon skönhetstÀvling lÀr den inte vinna. Köpte den för dess historiska vÀrde. :)
AnvÀnde den typ en dag förra vÀndan jag Àgde den.

God kvÀll, jag har en stilla förfrÄgan, min vÀn undrade tidigare idag om jag hade nÄgot tips i prisintervallet 2-4k, dÄ han Àr 190 nÄgot och har stora jÀvla labbar hade jag ingen direkt aning förutom nÄgon större Seiko modell, kan ni hjÀlpa honom mÄn tro?

Tycker Àven att Turtlen Àr vÀrd att beakta. Den Àr ju rÀtt stor.

Nu har jag sÄlt av bÄde min Sarg007 och min Samurai blÄ lagun.

Mao finns det plats i lÄdan och pengar att spendera :hungry:

TÀnker mig nÄgot som passar dessa kriterier.

Quartz
Kronograf
Vridning
LĂ€nk
Samt max 40mm.

Nytt som gammalt. Shoot!

Edit. Ska helst funka pÄ nato ocksÄ men inte krav sÄ integrerad lÀnk funkar. KÀnns som det lutar Ät lite Àldre Seikodykare?

Senast Àndrad:
Nu har jag sÄlt av bÄde min Sarg007 och min Samurai blÄ lagun.

Mao finns det plats i lÄdan och pengar att spendera :hungry:

TÀnker mig nÄgot som passar dessa kriterier.

Quartz
Kronograf
Vridning
LĂ€nk
Samt max 40mm.

Nytt som gammalt. Shoot!

Edit. Ska helst funka pÄ nato ocksÄ men inte krav sÄ integrerad lÀnk funkar. KÀnns som det lutar Ät lite Àldre Seikodykare?
En 7a28 kanske?
lseiko7a28f01.jpg

(lÄnad bild)

Hade du inte haft vridring som krav sÄ hade jag sagt 7a38-7020 istÀllet, föredrar den bÀttre sjÀlv.
Om du kan tumma pÄ kravet pÄ kronograf sÄ kÀnns 7548 som ett givet val.

En 7a28 kanske?
lseiko7a28f01.jpg

(lÄnad bild)

Hade du inte haft vridring som krav sÄ hade jag sagt 7a38-7020 istÀllet, föredrar den bÀttre sjÀlv.
Om du kan tumma pÄ kravet pÄ kronograf sÄ kÀnns 7548 som ett givet val.
7548 Àr vÀl ÀndÄ 42mm och bÀr ungefÀr som en Skx007?

Kul att du nÀmner just den. Har denna hemma men efter en blöt kvÀll rÄkade den fÄ bÄda och nu tappar den tid (den var icke helt tÀt). Klickade hem den frÄn bukten för lÀngesen innan jag ens visste vad jag köpte men skulle vilja komma Ät nÄgot mer original isÄfall, inte moddad.
IMG_20171030_215204.jpg

Men den andra utan vridning Àr ocksÄ lÀcker, snygg lösning för dag/datum :) Om jag inte minns fel sÄ Àr det @Greven som sitter pÄ en riktigt vass svart quartz'are som skulle passa in under dessa kriterier.

Kul att du nÀmner just den. Har denna hemma men efter en blöt kvÀll rÄkade den fÄ bÄda och nu tappar den tid (den var icke helt tÀt). Klickade hem den frÄn bukten för lÀngesen innan jag ens visste vad jag köpte men skulle vilja komma Ät nÄgot mer original isÄfall, inte moddad.
IMG_20171030_215204.jpg

Men den andra utan vridning Àr ocksÄ lÀcker, snygg lösning för dag/datum :) Om jag inte minns fel sÄ Àr det @Greven som sitter pÄ en riktigt vass svart quartz'are som skulle passa in under dessa kriterier.
Helt rÀtt om 7548 :banghead: Men fortfarande grym :)

7a38-7020 Àr riktigt bra, har Àgt en och undrar fortfarande varför jag inte behöll den. Men 7a28 Àr inte dum heller!

IMG_20171030_215204.jpg

StÀmmer att jag har en svart rackare. En 7a38-6a10 nÀrmare bestÀmt. Finns Àven en stenhÄrd svart lÀnk till den men just nu kör jag ett band som jag tycker passar bra.
6F6DCC00-083C-4981-9441-B08AE108FFA5.jpeg

Tillbaka
Topp