Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kolla trÄden hÀr!Funderar pÄ att köpa en sarx045 frÄn tex cretionwatches.
NÄgon som Àger en hÀr pÄ forumet? à sikter?
Prova skywatches.
Nja, den finns ju dĂ€r i flera varianter? Vilken letade du efter? SNK809? Ăr slut pĂ„ canvas men finns ju pĂ„ lĂ€nk för 72 usd.Liksom pĂ„ mĂ„nga sidor Ă€r den slut dĂ€r ocksĂ„, börjar tydligen bli en eftertraktad liten klocka.
SĂ„g det nu, schysst deal. Vet du varifrĂ„n de skickar?Nja, den finns ju dĂ€r i flera varianter? Vilken letade du efter? SNK809? Ăr slut pĂ„ canvas men finns ju pĂ„ lĂ€nk för 72 usd.
Funderar pÄ att köpa en sarx045 frÄn tex cretionwatches.
NÄgon som Àger en hÀr pÄ forumet? à sikter?
Absolut , jag har handlat dÀr ett par gÄnger. Har alltid funkat perfekt.Kan inte sÀga nÄgot om klockan men köpte nyligen en skx frÄn creationwatches, allting fungerade och jag Àlskar klockan, ha dock tull i Ätanke, fick en rÀkning pÄ 600kr hÀromdagen vilket sved.
Lycka till!
Men va, fÄr du olika sprÄk beroende pÄ vilket hÄll du snurrar kronan? à t ena hÄllet bör datum byta och dag Ät andra hÄllet. SÄ fÄr man snurra förbi "fel" sprÄk.min skx009 byter datum ovanligt snabbt , och pÄ fel sprÄk dessutom (vrida uppÄt pÄ kronan ger engelsk, ner ger sekundÀra) men nÀr den vÀl byter dag sÄ slÄr den om till fel sprÄk, vad kan jag göra?
Den hoppar tvÄ gÄnger, först till det sekundÀra och sen till det du valt. Du mÄst ha lite tÄlamod nÀr den vÀxlar!min skx009 byter datum ovanligt snabbt , och pÄ fel sprÄk dessutom (vrida uppÄt pÄ kronan ger engelsk, ner ger sekundÀra) men nÀr den vÀl byter dag sÄ slÄr den om till fel sprÄk, vad kan jag göra?
FrÄn Singapore. Har handlat frÄn dom ett 20 tal gÄnger och har alltid valt gratis frakten. Brukar högst ta tvÄ veckor.SÄg det nu, schysst deal. Vet du varifrÄn de skickar?
Jag har en likadan. En favorit men jag bÀr den nÀstan aldrig nuförtiden.Sitter hÀr och funderar pÄ om man skulle investera i ett nytt glas till nytillskottet. Har nu haft den pÄ mig i strax över 24h, hittills fortar den sig ca 45sek/24h. SÄ blir nog att lÀmna in pÄ ruckning och trycktest
NĂ„gon som sitter med en likadan? (SNM011)
SÄg sjysst ut! Strapcode Àr hjÀltar.Strapcode har slÀppt sin första lÀnk till Samurai
Beror vĂ€l pĂ„ om du gillar den eller inte. Det Ă€r inte min favvoboett men utöver det Ă€r den ju schysst, kul med en âspecialâ dessutom, de Ă€r ju rĂ€tt ovanliga.Fick lĂ„na denna skönhet av en kollega: King Seiko Special. Visar sig att han vill sĂ€lja! Skall jag klippa den?
Jo jag gillar den skarpt. Men samtidigt vill jag kanske lĂ€gga pengarna pĂ„ GS ;-) Han vill ha 7kBeror vĂ€l pĂ„ om du gillar den eller inte. Det Ă€r inte min favvoboett men utöver det Ă€r den ju schysst, kul med en âspecialâ dessutom, de Ă€r ju rĂ€tt ovanliga.
Ganska rimligt om glaset och kronan Àr korrekt samt om urverket mÄr bra.Jo jag gillar den skarpt. Men samtidigt vill jag kanske lÀgga pengarna pÄ GS ;-) Han vill ha 7k
Kronan Ser ok ut o gÄr fint glaset har jag ingen koll pÄ.Ganska rimligt om glaset och kronan Àr korrekt samt om urverket mÄr bra.
det Àr korrekt, det Àr jag som Àr trött i huvudetMen va, fÄr du olika sprÄk beroende pÄ vilket hÄll du snurrar kronan? à t ena hÄllet bör datum byta och dag Ät andra hÄllet. SÄ fÄr man snurra förbi "fel" sprÄk.
ok tack, fÄr vara mer tÄlmodig som du sÀgerDen hoppar tvÄ gÄnger, först till det sekundÀra och sen till det du valt. Du mÄst ha lite tÄlamod nÀr den vÀxlar!
Kronan Ser ok ut o gÄr fint glaset har jag ingen koll pÄ.
Brukar ta nÄgra timmar, oftast. Om vÀxlingen börjar strax innan tolv kan det vara klart bortÄt 3-4.ok tack, fÄr vara mer tÄlmodig som du sÀger
Mycket trevlig! Grattis till denPremiÀr för mig i SeikotrÄden.
King Quartz 4823-8130 "Snowflake" frÄn 77.
Kör inte pÄ en Indien-blÄsning bara , finns mÄnga pÄ tratten som Àr lÄngt ifrÄn Àkta 5orHej! Jag har en undran gÀllande Seiko 5, Àr den sÄ bra som det verkar? Den kostar ju i stort sett ingenting och det verkar ju omöjligt att fÄ ihop en automat till de pengarna! TÀnkte iaf buda hem en frÄn Tradera bara för att verkligen se att det Àr pÄ riktigt!