• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har lite svĂ„rt att bestĂ€mma mig. Vill skaffa en ny kronograf och gĂ€rna ej mekaniskt urverk. Är bra jĂ€kla nöjd med srp777 som fĂ„r mycket tid pĂ„ handleden i jĂ€mn fight med min Breitling och min Panerai. SĂ„ nu sneglar jag pĂ„
Ssc017p1
6a5165b2-2a84-4ef6-b820-c8ae0fe114e0.jpg

Ssc673p1
reloj-seiko-prospex-black-series-ssc673p1-2-91126.jpeg

Kul med en svart boett. Det har jag ingen. Den vanliga Àr mer clean? Eller vardaglig? :eek:
Vad hade ni valt och varför?

Den svarta, utan tvekan! Har sjÀlv ingen svart och tycker den sticker ut lite mer med kulörerna pÄ visare och lume. Köp!

Jim

Jag kör Endmill frĂ„n Strapcode pĂ„ en Turtle. Upplever den inte som klumpig utan Ă€r mycket nöjd. Möjligen Ă€r claspen lite... ”vass” men det Ă€r det enda. Tycker Endmillen nog Ă€r snyggast ocksĂ„ till Sumon men Ă€ven super engineer:en drar, mest för att testa nĂ„got nytt.
Att lÄset Àr lite vasst löste jag med fint sandpapper för att fasa ner kanterna lite. Har samma lÀnk pÄ min PADI :) Skulle nog dock vilja byta ut den mot en smÀckrare lÀnk, typ BoR

Har lite svĂ„rt att bestĂ€mma mig. Vill skaffa en ny kronograf och gĂ€rna ej mekaniskt urverk. Är bra jĂ€kla nöjd med srp777 som fĂ„r mycket tid pĂ„ handleden i jĂ€mn fight med min Breitling och min Panerai. SĂ„ nu sneglar jag pĂ„
Ssc017p1
6a5165b2-2a84-4ef6-b820-c8ae0fe114e0.jpg

Ssc673p1
reloj-seiko-prospex-black-series-ssc673p1-2-91126.jpeg

Kul med en svart boett. Det har jag ingen. Den vanliga Àr mer clean? Eller vardaglig? :eek:
Vad hade ni valt och varför?
Svart sÄklart! Coolare pÄ alla sÀtt!

Vi Àr nÄgra fÄ lyckligt lottade :)
@Kapten Baines har tvÄ stycken dessutom
DSC_0022.jpg
Tre om man ska vara petig, en svart 7000 ocksÄ :). De fÄr sÀkert snart sÀllskap: det finns ju mÄnga tavelvarianter som jag inte har. För att inte tala om "Gollums ring" - den gröna. Och 200-metersvarianterna... FrÄga om ett Är igen sÄ har jag förhoppningsvis nÄgra till :). HÀrlig klocka!
IMG_0660.JPG

Hittar den hĂ€r till salu. Usel bild, men hittade en liknande pĂ„ nĂ€tet. 6117-6400 bör det vara. Är tim- och minutvisare bytta? Kan ngn ge mig info? Är den vit/svarta/röda ovanligare Ă€n den med svar/svart/röd-tavla? Vet @yonsson eller ngn annan?
Seiko-Automatic-1355.JPG

Hittar den hĂ€r till salu. Usel bild, men hittade en liknande pĂ„ nĂ€tet. 6117-6400 bör det vara. Är tim- och minutvisare bytta? Kan ngn ge mig info? Är den vit/svarta/röda ovanligare Ă€n den med svar/svart/röd-tavla? Vet @yonsson eller ngn annan?
Seiko-Automatic-1355.JPG
Det ser ut som att den röda visaren gÄtt av och bara Àr ditlagd för fotografering.

nÄgon som kan förklara seiko monster för mig???.
googlat runt men hittar inga svar.
har kollat pÄ olika seiko sidor och Àven sÀljare för seiko, men hittar inget i deras lista om "monster" eller vilka klockor som rÀknas som monster..
finns tre generationer monster har jag lyckats lista ut, men blir ej klok pÄ vad som gör en seiko till monster dÄ dom olika som jag lyckats fÄ fram pÄ bild ser vÀldigt olika ut..
Àr det bara storleken som gör att dom kallas för monster???. kanske lite rörigt skrivet, men hoppas att nÄgon kan förklara....

nÄgon som kan förklara seiko monster för mig???.
googlat runt men hittar inga svar.
har kollat pÄ olika seiko sidor och Àven sÀljare för seiko, men hittar inget i deras lista om "monster" eller vilka klockor som rÀknas som monster..
finns tre generationer monster har jag lyckats lista ut, men blir ej klok pÄ vad som gör en seiko till monster dÄ dom olika som jag lyckats fÄ fram pÄ bild ser vÀldigt olika ut..
Àr det bara storleken som gör att dom kallas för monster???. kanske lite rörigt skrivet, men hoppas att nÄgon kan förklara....

Ett monster ser ut sÄhÀr (anser jag), sen finns det frankenmonster/tuna monster etc men de Àr andra Àn orginalet :)

898C5112-FF40-4F4B-BFDF-828C6FE6D036.jpeg

Sen finns de olika generationer och tavlor, pvd etc men grunden Àr som bilden ovan.

VĂ€ldigt trevliga btw :)

aha...nu Àr jag med.. sÄ namnet monster Àr smeknamn och ej en serie.... stÀmmer det
det jag undrar Àr just vad som gör en seiko till att den fÄr namnet monster..... eller smeknamnet som du just informerade om att det var...
jag trodde det var en serie klockor som hade just monster som namn...

aha...nu Àr jag med.. sÄ namnet monster Àr smeknamn och ej en serie.... stÀmmer det
det jag undrar Àr just vad som gör en seiko till att den fÄr namnet monster..... eller smeknamnet som du just informerade om att det var...
Monster Àr en modell. Monster Àr bara ett smeknamn pÄ den modellen som egentligen har andra officiella referensnummer.

VĂ€lkommen Wiking!

Ett tips, klicka pÄ Citera pÄ det inlÀgg du vill bevara sÄ blir det lite lÀttare.

Kör hÄrt! Hoppas du hittar ett Monster. De dyker upp ibland pÄ Köp & SÀlj.

VĂ€lkommen Wiking!

Ett tips, klicka pÄ Citera pÄ det inlÀgg du vill bevara sÄ blir det lite lÀttare.

Kör hÄrt! Hoppas du hittar ett Monster. De dyker upp ibland pÄ Köp & SÀlj.
tack för tipset... tÀnkte ej pÄ det sjÀlv...
nÄgot man ska tÀnka pÄ nÀr man tittar pÄ begnagade???

tack för tipset... tÀnkte ej pÄ det sjÀlv...
nÄgot man ska tÀnka pÄ nÀr man tittar pÄ begnagade???
SvÄr frÄga. HÀr pÄ Klocksnack kan du nog vara ganska sÄ cool nÀr du köper den modellen du letar efter, Monster alltsÄ. LÀs noga beskrivning och titta pÄ bilderna. StÀll frÄgor i PM och komma om sÀljaren har positiva omdömen i Goodguy-trÄden. Fundera om du vill ha fullset eller om det rÀcker att enbart köpa klockan. Finns nördar hÀr pÄ forumet som sÀkert kan ge Ànnu mer stalltips pÄ mekaniska saker du bör tÀnka pÄ.

SÄdÀr. Du Àr det bara att börja leta. :)

Tillbaka
Topp