• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Denna Àr fantastisk! Tack @Syncopation för att du slÀppte ivÀg den :)
35762908-54A9-45A1-B610-2E09F71DB237.jpeg

Senast Àndrad:
Denna Àr fantastisk! Tack @Syncopation för att du slÀppte ivÀg den :)
35762908-54A9-45A1-B610-2E09F71DB237.jpeg
Den Ă€r tokfin:). Älskar smĂ„ subtila detaljer som hur Seiko-loggan skiljer sig i nyans och reser sig nĂ„got över tavlan, samt B:et pĂ„ visaren. Även hur tavlan i vissa vinklar Ă€r riktigt glossy till att i andra nĂ€stan kĂ€nnas mattsvart och med mer framtrĂ€dande detaljer. Riktigt kul klocka att ha haft ett tag!

EC8BC62A-495D-4576-BDA0-30B43D76FB08.jpeg
Har en G-shock som gÄr -5 minuter (Àndrad inte)
Och mig veterligen sÄ kan man bara stÀlla in förbestÀmda GMT-tider och inte stÀlla in den efter minuter. NÄgon teknisk Klocksnackare med en lösning? ;)

SvÄr frÄga. HÀr pÄ Klocksnack kan du nog vara ganska sÄ cool nÀr du köper den modellen du letar efter, Monster alltsÄ. LÀs noga beskrivning och titta pÄ bilderna. StÀll frÄgor i PM och komma om sÀljaren har positiva omdömen i Goodguy-trÄden. Fundera om du vill ha fullset eller om det rÀcker att enbart köpa klockan. Finns nördar hÀr pÄ forumet som sÀkert kan ge Ànnu mer stalltips pÄ mekaniska saker du bör tÀnka pÄ.

SÄdÀr. Du Àr det bara att börja leta. :)
nÀsta frÄga dÄ för en som ej kan nÄgot... vad menas med fullset???

Har fÄtt ett plötsligt sug efter en billigare dykare och tÀnker direkt pÄ Seiko :)
Givetvis Àr SKX första tanken men har fÄtt upp ögonen för Samurai'en dÄ jag tycker bÄda tavla och visare Àr snyggare pÄ den!
Är dock rĂ€dd att den blir för stor för mina armar..

-Ni som har en, hur bÀrs den jÀmfört med en SKX? nÄgon som Àger bÄda och kan ta en bild med dem bredvid varandra?
-Hur Àr lÀnken pÄ Samurai'en? har provat lÀnken pÄ SKX och tyckte den var ett skÀmt, men den pÄ Samurai ser klart mer stabil ut! Àr det vÀrt att betala till för att fÄ lÀnk eller man ska köra pÄ gummi?

Gillar Pepsi-varianten bÀst, tavlan Àr riktigt fin!
Seiko-Samurai-SRPB53K-4.jpg

(Bilden skamlöst plockad frÄn google)

Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en samurai. SÄg att pÄ klockmasters hemsida finns srpb09 i lager, alltsÄ blue lagoon varianten. Trodde inte den gick att köpa lÀngre?

Har fÄtt ett plötsligt sug efter en billigare dykare och tÀnker direkt pÄ Seiko :)
Givetvis Àr SKX första tanken men har fÄtt upp ögonen för Samurai'en dÄ jag tycker bÄda tavla och visare Àr snyggare pÄ den!

-Ni som har en, hur bÀrs den jÀmfört med en SKX? nÄgon som Àger bÄda och kan ta en bild med dem bredvid varandra?
-Hur Àr lÀnken pÄ Samurai'en? har provat lÀnken pÄ SKX och tyckte den var ett skÀmt, men den pÄ Samurai ser klart mer stabil ut! Àr det vÀrt att betala till för att fÄ lÀnk eller man ska köra pÄ gummi?

Tycker den bÀrs en aning större Àn skx, men korta kuggar och boettform som följer handleden vÀl gör skillnaden marginell.

Jag tycker att gummit Àr bekvÀmt och att lÀnken Àr klart godkÀnd. En aning rasslig men stabil och bekvÀm den vÀl sitter pÄ armen. Kolla annars lÀnken strapcode slÀppte nyligen. Den verkar vara riktigt bra.

Jag röstar pÄ Samurai! Pepsi Àr ett utmÀrkt val. Röstar pÄ lÀnken frÄn strapcode om du inte nöjer dig med gummi. Det Àr nog vad jag hade gjort om jag köpte idag.

Bilder (med kass belysning):

20180116_085156-COLLAGE.jpg

Har tvÄ nya samurai. Svarta och Pepsi. Trevliga klockor helt enkelt. BÀrs mindre IRL Àn pÄ pappret. LÀnken Àr helt okej, skulle vilja pÄstÄ att den Àr i samma klass som lÀnken till SRP77x.

Strapcode har precis slÀppt en lÀnk till samuraien, den ser riktigt trevlig ut!

Tycker den bÀrs en aning större Àn skx, men korta kuggar och boettform som följer handleden vÀl gör skillnaden marginell.

Jag tycker att gummit Àr bekvÀmt och att lÀnken Àr klart godkÀnd. En aning rasslig men stabil och bekvÀm den vÀl sitter pÄ armen. Kolla annars lÀnken strapcode slÀppte nyligen. Den verkar vara riktigt bra.

Jag röstar pÄ Samurai! Pepsi Àr ett utmÀrkt val. Röstar pÄ lÀnken frÄn strapcode om du inte nöjer dig med gummi. Det Àr nog vad jag hade gjort om jag köpte idag.

Bilder (med kass belysning):

20180116_085156-COLLAGE.jpg
Tack för svar! Lutar mest Ät en samurai faktiskt :)

Har en srpb09 hemma men den ska sÀljas. Upplever att den Àr rÀtt mkt större Àn en SKX faktiskt Àven om den följer handleden bÀttre. Att vridningen Àr 44mm gör att den upplevs stor jÀmfört med tex turtle ocksÄ.

Jag har 16cm handled sÄ har du lika smÄ som jag kan den upplevas aningen stor.

En sak som jag inte Àr sÄ förtjust i nÀr det gÀller lÀnken till Samuraien (och SRP77X) Àr att den inte smalnar av ner mot klaspen. Hade gÀrna fÄtt gÄtt ner till 19-20mm...

Ska ta och prova Strapcodes lÀnk vid tillfÀlle, den gÄr ner till 18mm + att den Àr sjukt mkt snyggare Àn orginal :)
W_SS221817B066_Seiko-Samurai-SRPB51.jpg

En sak som jag inte Àr sÄ förtjust i nÀr det gÀller lÀnken till Samuraien (och SRP77X) Àr att den inte smalnar av ner mot klaspen. Hade gÀrna fÄtt gÄtt ner till 19-20mm...

Ska ta och prova Strapcodes lÀnk vid tillfÀlle, den gÄr ner till 18mm + att den Àr sjukt mkt snyggare Àn orginal :)
W_SS221817B066_Seiko-Samurai-SRPB51.jpg
Seikos originallÀnk smalnar av till 20mm. 18 hade dock varit trevligare (vilket gör strapcodes erbjudande mer lockande).

Tillbaka
Topp