Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Ă€r tokfin. Ălskar smĂ„ subtila detaljer som hur Seiko-loggan skiljer sig i nyans och reser sig nĂ„got över tavlan, samt B:et pĂ„ visaren. Ăven hur tavlan i vissa vinklar Ă€r riktigt glossy till att i andra nĂ€stan kĂ€nnas mattsvart och med mer framtrĂ€dande detaljer. Riktigt kul klocka att ha haft ett tag!
nÀsta frÄga dÄ för en som ej kan nÄgot... vad menas med fullset???SvÄr frÄga. HÀr pÄ Klocksnack kan du nog vara ganska sÄ cool nÀr du köper den modellen du letar efter, Monster alltsÄ. LÀs noga beskrivning och titta pÄ bilderna. StÀll frÄgor i PM och komma om sÀljaren har positiva omdömen i Goodguy-trÄden. Fundera om du vill ha fullset eller om det rÀcker att enbart köpa klockan. Finns nördar hÀr pÄ forumet som sÀkert kan ge Ànnu mer stalltips pÄ mekaniska saker du bör tÀnka pÄ.
SÄdÀr. Du Àr det bara att börja leta.
nÀsta frÄga dÄ för en som ej kan nÄgot... vad menas med fullset???
Fet, ska nog köpa en!Postar Àven hÀr. VÀldigt nöjd med denna, bÀttre Àn förvÀntan faktiskt.
Ja det gör du rÀtt i. En fulltrÀff frÄn seiko!Fet, ska nog köpa en!
Tycker den bÀrs en aning större Àn skx, men korta kuggar och boettform som följer handleden vÀl gör skillnaden marginell.Har fÄtt ett plötsligt sug efter en billigare dykare och tÀnker direkt pÄ Seiko
Givetvis Àr SKX första tanken men har fÄtt upp ögonen för Samurai'en dÄ jag tycker bÄda tavla och visare Àr snyggare pÄ den!
Ăr dock rĂ€dd att den blir för stor för mina armar..
-Ni som har en, hur bÀrs den jÀmfört med en SKX? nÄgon som Àger bÄda och kan ta en bild med dem bredvid varandra?
-Hur Àr lÀnken pÄ Samurai'en? har provat lÀnken pÄ SKX och tyckte den var ett skÀmt, men den pÄ Samurai ser klart mer stabil ut! Àr det vÀrt att betala till för att fÄ lÀnk eller man ska köra pÄ gummi?
Gillar Pepsi-varianten bÀst, tavlan Àr riktigt fin!
(Bilden skamlöst plockad frÄn google)
Har fÄtt ett plötsligt sug efter en billigare dykare och tÀnker direkt pÄ Seiko
Givetvis Àr SKX första tanken men har fÄtt upp ögonen för Samurai'en dÄ jag tycker bÄda tavla och visare Àr snyggare pÄ den!
-Ni som har en, hur bÀrs den jÀmfört med en SKX? nÄgon som Àger bÄda och kan ta en bild med dem bredvid varandra?
-Hur Àr lÀnken pÄ Samurai'en? har provat lÀnken pÄ SKX och tyckte den var ett skÀmt, men den pÄ Samurai ser klart mer stabil ut! Àr det vÀrt att betala till för att fÄ lÀnk eller man ska köra pÄ gummi?
Tack för svar! Lutar mest Ät en samurai faktisktTycker den bÀrs en aning större Àn skx, men korta kuggar och boettform som följer handleden vÀl gör skillnaden marginell.
Jag tycker att gummit Àr bekvÀmt och att lÀnken Àr klart godkÀnd. En aning rasslig men stabil och bekvÀm den vÀl sitter pÄ armen. Kolla annars lÀnken strapcode slÀppte nyligen. Den verkar vara riktigt bra.
Jag röstar pÄ Samurai! Pepsi Àr ett utmÀrkt val. Röstar pÄ lÀnken frÄn strapcode om du inte nöjer dig med gummi. Det Àr nog vad jag hade gjort om jag köpte idag.
Bilder (med kass belysning):
Har en srpb09 hemma men den ska sÀljas. Upplever att den Àr rÀtt mkt större Àn en SKX faktiskt Àven om den följer handleden bÀttre. Att vridningen Àr 44mm gör att den upplevs stor jÀmfört med tex turtle ocksÄ.Har fÄtt ett plötsligt sug efter en billigare dykare och tÀnker direkt pÄ Seiko
Vad Àr det för NATO-band? Ser mycket bra ut!Inte vanligt att denna fÄr följa med till jobbet, men ibland sÄ.
Seikos originallÀnk smalnar av till 20mm. 18 hade dock varit trevligare (vilket gör strapcodes erbjudande mer lockande).En sak som jag inte Àr sÄ förtjust i nÀr det gÀller lÀnken till Samuraien (och SRP77X) Àr att den inte smalnar av ner mot klaspen. Hade gÀrna fÄtt gÄtt ner till 19-20mm...
Ska ta och prova Strapcodes lÀnk vid tillfÀlle, den gÄr ner till 18mm + att den Àr sjukt mkt snyggare Àn orginal
Det Àr ett zuludiver admirality-metal grey. Grym kvalité, men kan varna för att dom Àr jÀvligt lÄnga. Jag fÄr vika in flÀrpen underifrÄn ocksÄ och dÄ funkar det fint. Har smala handleder ocksÄ ska tillÀggas.Vad Àr det för NATO-band? Ser mycket bra ut!
Man kan ju korta av detDet Àr ett zuludiver gun-metal grey. Grym kvalité, men kan varna för att dom Àr jÀvligt lÄnga. Jag fÄr vika in flÀrpen underifrÄn ocksÄ och dÄ funkar det fint. Har smala handleder ocksÄ ska tillÀggas.
Jag Àr lat av naturen vilket gör att jag Àr expert pÄ att hitta enklare lösningarMan kan ju korta av det
Ah, det Àr sÄ pass! KÀnns inte sÄSeikos originallÀnk smalnar av till 20mm. 18 hade dock varit trevligare (vilket gör strapcodes erbjudande mer lockande).
Förresten, om man vill sin Blumo extra vÀl, finns det nÄgon lÀnk som klÀr den sÀrskilt vÀl? Strapcode har nÄgra fina (bilder frÄn deras hemsida), har ni tips pÄ fler alternativ?
Cool urtavla och bezel. Men vad Àr skruvarna pÄ ÀndlÀnkarna till för? Om det Àr för avtagning av lÀnken eller dylikt Àr det nog den minst eleganta lösning jag nÄgonsin sett, men det kanske finns en rimlig förklaring?
Kör Mm600 idag.
StenhÄrd den dÀr! Nu har du verkligen tvÄ tunga Seikodykare i samlingen!
Kör Mm600 idag.