• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dagens
"VĂ„gar jag bygga med min klocka?"
20180131_124524.jpg

TÀnkte köpa en beater och valet har fallit pÄ en SKX007K2 nÄn som har nÄtt tips pÄ bra sida att köpa en sÄn?

TÀnkte köpa en beater och valet har fallit pÄ en SKX007K2 nÄn som har nÄtt tips pÄ bra sida att köpa en sÄn?
Ja, jag har dÄ köpt ett flertal Seikos frÄn Creation Watches de senaste Ären (bland annat min 009:a) och har varit nöjd varje gÄng. Leveransen Àr snabb (med DHL) och priset Àr lÀgsta tÀnkbara. Du behöver dock vara medveten om att det tillkommer kostnader för moms och tull nÀr du bestÀller frÄn Singapore. Testade nu senast att bestÀlla min klocka (srp775:an) med det lÄngsammare fraktalternativet som inte Àr spÄrbart och det tog tre veckor men Ä andra sidan slank klockan igenom utan nÄgra extra avgifter. :p

Finns det nÄgon pÄ forumet som kan hjÀlpa mig byta urverket pÄ min Seiko 5 snkk47? Klockan har börjat rassla och enda förslaget jag fick frÄn klockmaster var att skicka den till Seiko vilket skulle gÄ pÄ 1000kr+ dÀr de förmodligen skulle byta urverket... Urverket Àr ju 7S26 vilket kostar ca 300 spÀnn att köpa sÄ kÀnns lite omotiverat betala sÄ mycket.

Tacksam för hjÀlp!

Ja, jag har dÄ köpt ett flertal Seikos frÄn Creation Watches de senaste Ären (bland annat min 009:a) och har varit nöjd varje gÄng. Leveransen Àr snabb (med DHL) och priset Àr lÀgsta tÀnkbara. Du behöver dock vara medveten om att det tillkommer kostnader för moms och tull nÀr du bestÀller frÄn Singapore. Testade nu senast att bestÀlla min klocka (srp775:an) med det lÄngsammare fraktalternativet som inte Àr spÄrbart och det tog tre veckor men Ä andra sidan slank klockan igenom utan nÄgra extra avgifter. :p

Tack för svar! Hur mycke kan man rÀkna med att tull och sÄ kostar?

Precis. För en klocka som kostar 2000 kr blir det litet drygt 600 kr i runda slÀngar enligt min erfarenhet. BestÀllde nyligen en klocka dÀrifrÄn för 860 kr och landade pÄ en extra rÀkning pÄ 270 kr.
DÄ Àr de ju knappt billigare dÀr ifrÄn Àn i Sverige, finns för typ 2200kr pÄ tvÄ st svenska sidor. :)

Tillbaka
Topp