• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Matchar maten med klockan;)
1041A057-1F9A-48D1-94AE-9580452FE460.jpeg

Jag trodde att alla 7s26c verk var made in Japan? Fick mitt verk utbytt pÄ min skx007k.
PÄ det nya Àr det instansat JAPAN 7s26c, men inte pÄ det gamla.
Min klocka Àr frÄn Malaysia fö.

Grubblar pÄ detta, och vore tacksam om nÄgon pÄ klocksnack vet hur det ligger till.

TyvvÀr vet jag inte hur det ligger till, men ett tips Àr att slÀnga in frÄga i Kobrakai delen av forumet, dÀr finns det definitivt nÄgon som kan svara pÄ detta.

Jag trodde att alla 7s26c verk var made in Japan? Fick mitt verk utbytt pÄ min skx007k.
PÄ det nya Àr det instansat JAPAN 7s26c, men inte pÄ det gamla.
Min klocka Àr frÄn Malaysia fö.

Grubblar pÄ detta, och vore tacksam om nÄgon pÄ klocksnack vet hur det ligger till.
Inga 7s26-verk tillverkas i Japan. Det finns olika versioner; a, b och c.

Inser att man lĂ€tt fastnar och kĂ€nner ett behov av vissa klockor...just nu Ă€r det en dykare som vĂ€cker ha begĂ€r och har tittat mkt pĂ„ Seiko modeller. Men vad ska man tĂ€nka pĂ„, finns vad jag förstĂ„r mĂ„nga som "moddar" sina. Är det enkelt, kĂ€nns som ett bra sĂ€tt att göra de mer personliga. Är det bara vissa modeller som det görs pĂ„?
Gillar skarpt tuna modellen men de verkar kunna variera mycket i pris, och kÀnns ganska stora...
Tips i sökandet mottages tacksamt.

Vad Àr det som Àr annat, utseende, making, finish?

Testade en lite snabbt för ett tag sen pÄ Klockmaster FÀltöversten och den kÀndes onekligen stabil.
Utseendet och finishen Àr pÄ vÀldigt hög nivÄ, sunbursten och keramiska ringen gör ocksÄ att den vÀxlar mycket i utseende. Bra urverk och hÄller tiden bra. En liten nackel Àr kanske storleken, men en dykare ska vÀl vara lite större:)

Senaste familjemedlemmen, precis inkommen frÄn UK i mint condition.
0C717DEA-AD0B-4D5B-A0DB-45CA9055C8B6.jpeg

Gillar tavlan skarpt med alla detaljer. Det kupade glaset e sÄ najs. Storleken kÀnns perfekt pÄ min 16cm handled.

Har googlat för att hitta mer info om modellen, SNA411, tex mellan vilka Är den tillverkades, men har inte hittat det. Vad sÀger Seiko expertisen, nÄgon som vet?

Gillar tavlan skarpt med alla detaljer. Det kupade glaset e sÄ najs. Storleken kÀnns perfekt pÄ min 16cm handled.

Har googlat för att hitta mer info om modellen, SNA411, tex mellan vilka Är den tillverkades, men har inte hittat det. Vad sÀger Seiko expertisen, nÄgon som vet?
FÄr vÀl slÀnga in en bild pÄ min hÀr ocksÄ dÄ, med fel datum... Jag har ocksÄ försökt hitta info men det Àr inte sÄ lÀtt. Enligt http://www.watchsleuth.com/seiko date finder sÄ Àr min frÄn 2004 eller 2014 men jag skulle gissa pÄ det senare.
PSX_20180701_114454.jpg

FÄr vÀl slÀnga in en bild pÄ min hÀr ocksÄ dÄ, med fel datum... Jag har ocksÄ försökt hitta info men det Àr inte sÄ lÀtt. Enligt http://www.watchsleuth.com/seiko date finder sÄ Àr min frÄn 2004 eller 2014 men jag skulle gissa pÄ det senare.
PSX_20180701_114454.jpg

För min stÄr det:
Your Results:
Your watch was most likely produced in December of 2007 or 2017.

DÀrav extra intressant nÀr modellen slutade tillverkas...

Kan kanske hjÀlpa litegrann, saxat frÄn nÀtet 2010:
The same model numbering convention holds true for other Seiko models. When the company dropped the 7T32 caliber in the early 2000s and replaced it with the 7T62, it designated the first batch of 7T62s as the SNA-series. As mentioned earlier, Seiko assigns a running prefix number for its new models until it runs out of numbers. Thereafter, it would append an additional character into the reference prefix, starting with the alphabet “A”, as in “SNAA”.

Six years have passed since first SNA models rolled out the factory assembly lines and at the time of writing, the most recent models have the “SNAB” prefix. In a few months from now, you’ll find 7T62 models with reference letters starting with “SNAC” and perhaps, “SNAD”. This will continue until Seiko decides to discontinue the 7T62 caliber and replace it with a new one. Its replacement caliber will of course, have different reference letters.

Tillbaka
Topp