• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fick precis leverans av sacm171. 33.5 mm, 5.3 mm tunn, HAQ quartz (10 sec/year). Finishen Àr grym, invÀntar nu ett strap innan jag kan anvÀnda den.
IMG_0178.jpg
IMG_0177.jpg
IMG_0176.jpg
Sjukt snygg, har en two tone Seiko dolce

Köpte srp777 för att ha en natovÀnlig klocka. Men jÀklar va bra den blev pÄ lÀnken frÄn strapcode. Och det var ett jÀkla meck att fÄ pÄ skiten sÄ nu fan blir det inget mer NATO
IMG_20180828_200830.jpg
Ser ut som en endmill som jag sjÀlv har pÄ mi srpc23. Vad var srt för att fÄ dit. PÄ den fnns ju utrymme att trycka ihop bandstiften till skillnad frÄn Seikos originallÀnk.

Ser ut som en endmill som jag sjÀlv har pÄ mi srpc23. Vad var srt för att fÄ dit. PÄ den fnns ju utrymme att trycka ihop bandstiften till skillnad frÄn Seikos originallÀnk.
HÄlet genom ÀndlÀnken lirade inte med hÄlen i bandhornen

Senast Àndrad:
Tjena Seiko-vÀnner!

Jag har en SSC011P1, enl bild som Àr en solar och laddas via ljus. DÄ en kompis Àr pÄ gÄng att köpa den sÄ lade jag den i en lÄda över sommaren och den har nu stendött. Testat att lÄta den ligga framme i solljus lÀngre perioder nu men den vill inte starta ÀndÄ. Var inte och pratade i en lokal klockbutik och dem sa att de kan bli sÄ att den blir helt tom pÄ energi och dÄ Àr cellen förstörd och behöver bytas, dom erbjöd sig att göra detta för 700:- .. Detta lÀt lite dyrt tyckte jag sÄ Àr helt enkelt pÄ jakt efter tips hÀrifrÄn, gÄr de att köpa cellen pÄ nÀtet och byta sjÀlv? Finns det nÄgot annat man kan testa för att fÄ igÄng den etc?

Tacksam! :)

IMG-0452.JPG

Hej,
Är dessa tvĂ„ modeller SPB071J1 och SBDC053 samma klocka undantaget urtavlan och fĂ€rg pĂ„ band?
NÄgon som vet? Har en SPB071J1 och hade gÀrna haft en i helblÄ tavla ocksÄ.

Mvh John

Tjena Seiko-vÀnner!

Jag har en SSC011P1, enl bild som Àr en solar och laddas via ljus. DÄ en kompis Àr pÄ gÄng att köpa den sÄ lade jag den i en lÄda över sommaren och den har nu stendött. Testat att lÄta den ligga framme i solljus lÀngre perioder nu men den vill inte starta ÀndÄ. Var inte och pratade i en lokal klockbutik och dem sa att de kan bli sÄ att den blir helt tom pÄ energi och dÄ Àr cellen förstörd och behöver bytas, dom erbjöd sig att göra detta för 700:- .. Detta lÀt lite dyrt tyckte jag sÄ Àr helt enkelt pÄ jakt efter tips hÀrifrÄn, gÄr de att köpa cellen pÄ nÀtet och byta sjÀlv? Finns det nÄgot annat man kan testa för att fÄ igÄng den etc?

Tacksam! :)

IMG-0452.JPG
Ett tips kan vara att ta en stark ficklampa och stÀlla direkt pÄ klockan över natten, drar nog lite batteri frÄn ficklampan i o f s, annars Àr det vÀl bara att byta capacitatorn som batteriet kallas för, det Àr vÀl ett V172 verk i dessa? sök pÄ Seiko V172 pÄ ebay sÄ finns det dÀr, Àr man lite hÀndig sÄ fixar man det sjÀlv, en sak att tÀnka pÄ Àr att dom Àr visst kÀnsliga för statisk miljö, sÄ plastpincett, helst en anti-statmatta att hÄlla till pÄ, en ren skÀrbrÀda i trÀ brukar funka, har bytt i nÄgra Seiko kinetic med gott resultat. Lycka till.

Senast Àndrad:
Finns det nÄgra SPB077 pÄ forumet? Har modellen i frÄga tvÄ referenser, SBDC061?
EfterfrÄgar lite handledsskott. :)

Tillbaka
Topp