• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Intressant. Lustig modifikation att göra vid klockan 13, hade ocksÄ noterat det men trodde det var nÄgon original variant. RÄkar du veta var man kan fÄ tag original eller nÀr original armband till den?

Riktigt schysst, vad Àr det för ref?
Indexet har nog lossnat nÄgon gÄng och man har tagit vad haft och satt dit, nÀr det gÀller armband Àr det nog gamla annonser om man kan hitta dom och se vad som satt pÄ Är -83, sÄ det Àr nog bara att trÄla WWW för det, gÄr nog att ÄterstÀlla indexet om man hittar en liknande tavla, men man ska nog ha pillat lite med klockor innan men ger sig pÄ det, en sÄn hÀr tavla skulle kunna vara en donator, typisk s k Mumbai-special.
https://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-...690821?hash=item21467fa385:g:2JMAAOSwwVBbfmuP

Tack!

Är dem ens AD? Eller spelar sĂ„nt inte roll nĂ€r det kommer till denna prisklassen. Har kollat lite under kvĂ€llen och fastnat Ă€nnu mer för 009 som en trogen beater:angel:.

NĂ„gra andra funderingar.

Om man tycker den med arabisk text Àr lite hÀftigare, mÄste man fÄ tag i den frÄn mellanöstern butiker?

Och vad spelar skx009k2 kontro skx009j2 för roll. Är den japantillverkade modellen mer eftertraktad och bĂ€ttre?

Trevlig lördag pÄ er!

Tja! Köpte min skx pÄ creationwatches, ingen AD men billigt som fÄ, fungerar som den ska!

C360_2018-08-27-13-53-48-906.jpg

Hej!

Är ny hĂ€r och ett nyblivet Seikofan.
Fick precis hem min första Seiko (Alipinisten) och Àr i valet och kvalet vilken som ska bli min andra (antingen sarb033 eller nÄn uppgraderad variant i samma stil). En Grand Seiko har Àven letat sig upp till toppen pÄ min Graal-lista
Det kÀnns dock som om alla snygga modeller jag hittar Àr discontinued och sedan skjutit i pris. SÄ jag tÀnkte mest kolla. Hur hÄller man sig framför kurvan? NÄtt bra tips pÄ hur man hÄller sig uppdaterad om JDM-nyheter. Om nÄn riktigt snygg prisvÀrd klocka slÀpps sÄ vill jag kunna klicka hem den snabbt istÀlet för att avundsjukt lÀsa om den i efterhand!

Slog nyligen till pĂ„ en sdgz005 och Ă€r grymt nöjd. Är dock lite smĂ„tt besviken pĂ„ lĂ€nken och undrar dĂ€rför om nĂ„gon vet ifall lĂ€nken frĂ„n sdgz013 passar sdgz005? Och isĂ„fall vad lĂ€nken heter? :)
Bild för att den Àr sÄ fin.
20180823_134032.jpg
Den BÖR ju absolut passa. Kostar vĂ€l huggorm skulle jag gissa.

Slog nyligen till pĂ„ en sdgz005 och Ă€r grymt nöjd. Är dock lite smĂ„tt besviken pĂ„ lĂ€nken och undrar dĂ€rför om nĂ„gon vet ifall lĂ€nken frĂ„n sdgz013 passar sdgz005? Och isĂ„fall vad lĂ€nken heter? :)
Bild för att den Àr sÄ fin.
20180823_134032.jpg

Den BÖR ju absolut passa. Kostar vĂ€l huggorm skulle jag gissa.
Inget hjÀlp i detta specifika fall men vÀrt att notera ÀndÄ. NÀr strapcode slÀppte anguslÀnken till Sarb033 och 035 sÄ visade det sig att den inte passade pÄ Sarb035. TvÄ klockor som jag var helt övertygad om var exakt likadana förutom fÀrg pÄ urtavlan.

SÄ kolla upp noga innan köp för sÀkerhets skull :)

Inget hjÀlp i detta specifika fall men vÀrt att notera ÀndÄ. NÀr strapcode slÀppte anguslÀnken till Sarb033 och 035 sÄ visade det sig att den inte passade pÄ Sarb035. TvÄ klockor som jag var helt övertygad om var exakt likadana förutom fÀrg pÄ urtavlan.

SÄ kolla upp noga innan köp för sÀkerhets skull :)
Tror snarare det var nÄgon lÀnk det var fel pÄ....
Har de samma boettnummer sÄ Àr det samma boett.

Bild ett Àr tagen pÄ vespan utanför Sosta pÄ SveavÀgen i Stockholm. Bild tvÄ Àr pÄ Espresso House vid Hötorget. Var vÀldigt kaffesugen imorse ;)
Ah, dÄsÄ! Nu nÀr du sÀger det sÄ ser jag ju att det Àr en Vespa. TÀnkte att det var nÄt litet jaktflygplan frÄn andra vÀrldskriget eller nÄt först! :D
Andra bilden sÄg spÀnnande ut med rustikt trÀ och vad som ser ut som en gammal Land Rover eller nÄt. Jag fÄr dra dit och fika nÄn dag! :D

Nybörjare pÄ Seiko hÀr. Finns det nÄgon modell med blÄ urtavla liknande sarb033 och 035?

Ja. Dem Äterkommer ofta tycker jag om man googlar lite efter försÀljare och priser.

Men om man bestÀller via Creation Watches. Hur Àr det med garanti och cert dÄ? Eller spelar det ingen roll för en sÄdan hÀr klocka? (Har bara erfarenhet av dyrare klockor).

NÄgon som har erfarenhet av Creation eller kanske tips pÄ andra försÀljare? :)

@Fröde

Senast Àndrad:
Tror snarare det var nÄgon lÀnk det var fel pÄ....
Har de samma boettnummer sÄ Àr det samma boett.
Jag fick be strapcode om nya ÀndlÀnkar pÄ min lÀnk dÄ de passade inte öht mot hÄlen i luggarna. Nya passade efter en hel del vÄld mot ÀndlÀnkarnas undersida detta för att tvinga in stiftet i hÄlet.

Jag fick be strapcode om nya ÀndlÀnkar pÄ min lÀnk dÄ de passade inte öht mot hÄlen i luggarna. Nya passade efter en hel del vÄld mot ÀndlÀnkarnas undersida detta för att tvinga in stiftet i hÄlet.
Det Ă€r hyfsat ”vanligt”. De Ă€r inte kĂ€nda för att ha vĂ€rldsbĂ€st passform.

Tillbaka
Topp