Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade en sÄn dÀr för ett tag sedan, brukar vÀl kallas för "dancing hands" en kul men ganska onödig funktion Àr att om man vill ta reda pÄ vilken veckodag det var t ex den 15/7 1863 sÄ kan man fÄr reda pÄ det med den hÀr funktionen, kommer inte ihÄg hur men det finns manualer pÄ nÀtet, en annan jobbigare sak var att stÀlla datumet, gÄr ej att stÀlla med kronan, det görs via batteriet med nÄgon knapp, tar ganska mkt pÄ batteriet antar jag, sÄlde min pÄ Bukten för 3500:-
Dual time zone finns vÀl inte pÄ den hÀr modellen (6M13) inte vad jag kommer ihÄg i a f , serien "Age Of Discovery" gavs ut till minne (500 Ärs jubileum) av C. Columbus upptÀckt av Amerika 1492.Iofs sig sÄ Àr ju det en av funktionerna, en annan Àr ju att den visar Är, veckodag och datum som mÄnga klockor? Onödig kanske, men frÄgan Àr hur mÄnga som anvÀnder dual time zone pÄ sin klocka.
Saftigt pris för det verket men sjÀlva klockan Àr sÀkert kanon. Hade köpt en beggad kvarts-GS istÀllet för de pengarna.Hej alla Seiko-diggare!
Vad tycker ni om den (relativt) nya SARW041? RÀtt mycket GS-vibbar för en rÀtt mycket beskedligare peng. Boett och lÀnk i titan. Priset ligger pÄ ca 1200 USD i staterna.
Hear hear!Saftigt pris för det verket men sjÀlva klockan Àr sÀkert kanon. Hade köpt en beggad kvarts-GS istÀllet för de pengarna.
Hej alla Seiko lovers!
Skulle vara intressant att höra lite reflektioner kring denna nya modell:
Seiko Astron GPS Solar Dual-Time 5X35
Jag lÀste precis om den pÄ ablogtowatch.com
Har varit sugen pÄ en Astron lÀnge men tycker tidigare har varit för stora fast 43 mm nu kÀnns riktigt bra tycker jag.
Att man kan microjustera lÄset enkelt nÀr man Àr pÄ sprÄng tilltalar mig ocksÄ.
Den typen av microjustering verkar dock endast gÀlla pÄ 3 av modellerna.
Vore kul med lite input kring denna
Lite bilder snodda frÄn nÀtet.
Tror man kan bli bannad om man föreslÄr Citizen i SeikotrÄden. Men jag kan ha felKöp isÄfall en Citizen satellite wave!
Njaa dÄ föredrar jag designen pÄ Seikon.Köp isÄfall en Citizen satellite wave!
Tycker ocksÄ de varit för stora hittills. Dessa verkar riktigt bra. Lite svÄrt för utseendet pÄ lÀnkarna bara... fÄr se IRL.Hej alla Seiko lovers!
Har varit sugen pÄ en Astron lÀnge men tycker tidigare har varit för stora fast 43 mm nu kÀnns riktigt bra tycker jag.
LÀnkarna med svart i mitten Àr nog inget för mig men jag gissar att du menar nÄgot annat förutom det ? För mig Àr SSH001 modellen den som Àr mest intressant.Tycker ocksÄ de varit för stora hittills. Dessa verkar riktigt bra. Lite svÄrt för utseendet pÄ lÀnkarna bara... fÄr se IRL.
Sarb!Vad ska man gÄ pÄ, Seiko Sarb033 eller Sarx035?
Jag tycker de ser svinbra ut, speciellt med tanke pÄ storlek och lÄs. Kör hÄrt! Eller invÀnta den troliga passarounden.Hej alla Seiko lovers!
Kommer med stor sannolikhet bli ett inköp. En passaround vore klart intressant att följa.Jag tycker de ser svinbra ut, speciellt med tanke pÄ storlek och lÄs. Kör hÄrt! Eller invÀnta den troliga passarounden.
Sarx, utan tvekan.Vad ska man gÄ pÄ, Seiko Sarb033 eller Sarx035?
Saftigt pris för det verket men sjÀlva klockan Àr sÀkert kanon. Hade köpt en beggad kvarts-GS istÀllet för de pengarna.
För 12 bör det inte vara nÄgra problem.Jag har dÄlig koll pÄ prisbilden pÄ GS, men fÄr man verkligen en quartz för 10-12k?
I sverige?Reklambild i kollektivtrafiken,
Om det vore sÄ vÀl, nej det Àr en posterbild pÄ en skytrain station i Bangkok.I sverige?
TÀnkte la det!Om det vore sÄ vÀl, nej det Àr en posterbild pÄ en skytrain station i Bangkok.
Tullavgiften berÀknas per klocka och ligger pÄ nÄgra fÄ kronor. Det som drar ivÀg Àr moms pÄ 25 % av varans pris (inkl frakt m.m.). Momsen tillkommer oavsett vad varan Àr vÀrd.Lite OT kanske men vill inte skapa ny trÄd. SNK80* Àr ju populÀra. Vart har ni köpt era? Funderar pÄ att köpa en frÄn creationwatches. De borde ju rÀknas som fria frÄn tullavgift dÄ vÀrdet Àr under 1500kr? Senast jag handlade dÀr fick jag betala 50% av det klockan kostade i tullavgift men det var en klocka vÀrd betydligt mer Àn 1500kr.
Vart Àr era köpta?