• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tullavgiften berÀknas per klocka och ligger pÄ nÄgra fÄ kronor. Det som drar ivÀg Àr moms pÄ 25 % av varans pris (inkl frakt m.m.). Momsen tillkommer oavsett vad varan Àr vÀrd.
Okej. Blandar alltid ihop det dÀr dÄ det Àr tullen man betalar till. Hur rÀknar de "per klocka"? SÄ 650kr som SNK80* brukar ligga pÄ hos CW + 25% moms och nÄgra kronor (beroende pÄ hur mÄnga?) till tullen blir ju drygt 800kr. Fortfarande billigare Àn frÄn svensk butik.

Urkompaniet sÀljer SNK809 för 1895kr.... Sjukt. Kostar runt 65$ i staterna. 59$ för 807 pÄ walmart.

Okej. Blandar alltid ihop det dÀr dÄ det Àr tullen man betalar till. Hur rÀknar de "per klocka"? SÄ 650kr som SNK80* brukar ligga pÄ hos CW + 25% moms och nÄgra kronor (beroende pÄ hur mÄnga?) till tullen blir ju drygt 800kr. Fortfarande billigare Àn frÄn svensk butik.

Urkompaniet sÀljer SNK809 för 1895kr.... Sjukt. Kostar runt 65$ i staterna. 59$ för 807 pÄ walmart.
Klocka: 650kr
Frakt: 200kr (hittar pÄ)
Expeditionsavgift posten 65kr (hittar pÄ)
———————
= 915kr x 1.25 = 1143kr
Typ sÄ...

image.jpg
Höstsol:cool:

-PÄ jakt efter en ny dressklocka svÀngde jag in till klockmaster och provade ett par Seiko frÄn Coctail serien.

Den jag faller lite mer för Ă€r SSA345J1, ”Espresso Martini”. Magisk tavla och mycket trevligt med viklĂ„s och lĂ€derband. Det enda jag skulle anmĂ€rka Ă€r tjockleken pĂ„ boetten dĂ„ den upplevdes lite för tjock.

Jag provade Àven en SRPB41J1 med sin blÄa tavla som var slimmare i boetten och som kÀndes helt perfekt i storleken och tjockleken.

DÄ jag har andra klockor som gÄr i blÄtt vill jag gÀrna ha en dressare i svart eller andra mörkare nyanser som Espresso Martini till exempel. Men helst i samma storlek/tjocklek som SRPB41J1.

Förslag tas gÀrna emot :happyhappy:
4C968872-1523-40FC-B66B-5AC2051761A3.jpeg

4DA72B0A-8FE8-44BF-B9E5-5DE7719F17F1.jpeg

:seiko:

Hej Forumet, ny hÀr efter en tids lurkande!

Jag har förstÄtt att Seiko SARB033/35 och SARX033 Àr förhÄllandevis populÀra klockor hÀr pÄ forumet och jag gÄr i tankar pÄ vilken jag ska köpa. Det som oroar mig angÄende SARX-serien Àr att den skulle vara för stor. Mina handleder ligger pÄ 16 cm. Vad skulle ni sÀga om saken?

vÀnliga hÀlsningar
HĂ„kan

Hej Forumet, ny hÀr efter en tids lurkande!

Jag har förstÄtt att Seiko SARB033/35 och SARX033 Àr förhÄllandevis populÀra klockor hÀr pÄ forumet och jag gÄr i tankar pÄ vilken jag ska köpa. Det som oroar mig angÄende SARX-serien Àr att den skulle vara för stor. Mina handleder ligger pÄ 16 cm. Vad skulle ni sÀga om saken?

vÀnliga hÀlsningar
HĂ„kan
Satsa pÄ en sarb033!

Tillbaka
Topp